ترندهای کسب و کارعمومی

بعد از چند سال اقامت دائم امارات با خرید ملک را می توان دریافت کرد؟

امارات متحده عربی یکی از رویایی‌ترین کشورهای جهان برای ایجاد کسب و کار و تجارت است. وجود مالیات صفر درصد در کشور امارات باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای بین المللی در دبی و مناطق دیگر امارات فعال باشند و با ایجاد شرکت در امارات به تجارت خود رونق بدهند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های اخذ اقامت امارات بپردازیم. در این مطلب راه هایی همچون اخذ اقامت امارات (دبی) با خرید ملک ، اخذ اقامت امارات (دبی) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ( شریک لایسنس امارات (دبی) ) ، اقامت امارات (دبی) از طریق تحصیل و اقامت امارات از طریق کار به صورت کامل بررسی خواهد شد و مزایا و معایب روش های اخذ اقامت امارات (دبی) نیز بیان می‌شود.

حامی مهاجر به عنوان یک شرکت مهاجرتی معتبر ارائه دهنده خدمات  ،  و ارائه کلیه خدمات مربوط به است. در صورت نیاز به خدمات  در این زمینه ها می‌توانید از طریق شماره  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به صورت کلی دریافت اقامت امارات از طریق راه های اخذ اقامت امارات با خرید خانه ، اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت و شریک لایسنس ، دریافت اقامت امارات از طریق تحصیل و اخذ اقامت امارات از طریق کار امکان‌پذیر است.

در این مطلب قصد داریم واقعیت ها درباره اخذ اقامت امارات را به دور از هرگونه تبلیغات غیرواقعی برای شما بیان کنیم. چرا که بسیاری از مطالبی که در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی درباره اقامت امارات منتشر می‌شوند یا دروغ هایی تبلیغاتی هستند و یا آنکه همه واقعیت را درباره دریافت اقامت امارات بیان نمی‌کنند.

بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم که روش های اخذ اقامت امارات را به همراه معایب و مزایای آن بررسی کنیم و آگاهی شما را در این زمینه افزایش دهیم. در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که آیا دریافت اقامت دائم امارات یا اخذ پاسپورت امارات امکان‌پذیر است یا خیر.

در همین ابتدا باید بگوییم که کشور امارات سیاست های بسیار سخت گیرانه ای در زمینه اعطای پاسپورت امارات به مهاجران دارد و یا بهتر است بگوییم که امارات هیچگونه سیاست مهاجرتی برای اعطای پاسپورت به شهروندان خارجی ندارد.

بیشتر مجوزهای اقامتی که برای شهروندان کشورهای خارجی صادر می‌شوند، اکثرا 3 ساله و قابل تمدید هستند و چیزی به اسم مجوز اقامت دائم امارات وجود ندارد. شهروندان خارجی که اقامت امارات را دریافت می‌کنند باید هر چند سال یکبار اقامت خود را تمدید کنند.

گرچه عموما مشکل خاصی در زمینه تمدید اقامت امارات وجود ندارد، اما ادعای اینکه می‌توانید در مدت کوتاهی پاسپورت امارات یا اقامت دائم امارات را دریافت کنید، سنجیده نیست و این کار به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود. اخذ اقامت امارات با هر روش صرفا یک نوع اقامت موقت و قابل تمدید است.

بیشتر بخوانید :

یکی از شیوه های اخذ اقامت امارات که اخیرا بسیار در مورد آن صحبت و تبلیغ می‌شود، دریافت اقامت امارات با خرید ملک است. بسیاری از تبلیغات خرید ملک در دبی ادعا دارند که اقامت دائم دبی با خرید ملک امکان‌پذیر است و برخی اغراق بیشتری می‌کنند و ادعا می‌کنند که دریافت پاسپورت امارات با خرید ملک هم امکان‌پذیر است.

اما باید به صورت روشن بگوییم که اقامت امارات با خرید ملک یک اقامت 6 ماهه یا دو ساله است و باید پس از اتمام دوره اقامتی خود نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. همچنین اخذ اقامت امارات از طریق خرید خانه به شما اجازه کار در این کشور را نمی‌دهد و برای کار در امارات و دبی باید مجوزهای دیگری اخذ کنید.

شهر دبی یکی از محبوب ترین شهرهای امارات برای خرید ملک است، بسیاری از ایرانیان به منظور سرمایه گذاری و اخذ اقامت دبی نسبت به خرید خانه در دبی اقدام می‌کنند. سرمایه گذاری در املاک کاوردیل اگر با یک بینش اقتصادی صحیح انجام شود، می‌تواند سود زیادی را برای سرمایه گذار به دنبال داشته باشد، ولی خریدار ملک در امارات همواره باید مراقب کلاهبرداری ها در این زمینه باشد. در ادامه به بیان شرایط کامل اخذ اقامت دبی با خرید خانه خواهیم پرداخت.

شهروندان خارجی صرفا با خرید یک خانه در دبی نمی‌توانند اقامت امارات را کسب نمایند و باید حتما این کار را تحت شرایط خاصی انجام دهند. شرایط گرفتن اقامت دبی با خرید ملک شامل موارد زیر است :

  • برای اخذ اقامت امارات قیمت ملک خریداری شده در دبی باید حداقل 1 میلیون درهم ( حدود 10 میلیارد تومان ) باشد. در نظر داشته باشید که ملاک برای قیمت خانه، قیمت ذکر شده در سند ملک است و ارزش فعلی خانه ملاک نیست. به طور مثال اگر قیمت خانه در سند 900 هزار درهم باشد، ولی ارزش فعلی خانه در بازار 1 میلیون درهم باشد، نمی‌توانید اقامت امارات را اخذ کنید.
  • در صورتی که در سند خانه چند نفر با یکدیگر شریک هستند، سهم هر نفر به منظور اخذ اقامت امارات باید حداقل یک میلیون درهم باشد.
  • سند ملک خریداری شده نباید در رهن و وثیقه باشد.
  • به ازای خرید خانه ای که پیش خرید شده و هنوز سند مالکیت ندارد، اقامت امارات داده نمی‌شود و داشتن سند خانه برای اخذ اقامت امارات الزامی است.
  • در بیشتر مواقع ملکی که در دبی خریداری می‌کنید، دارای هزینه هایی همچون شارژ نگهداری ساختمان یا هزینه استفاده از تهویه مطبوع است. مالک باید ماهانه یا سالانه این هزینه ها را نیز پرداخت نماید.

در صورت خرید خانه ‌ای با ارزش بیشتر از یک میلیون درهم در دبی، اقامت 6 ماهه و یا دو ساله برای شما و خانواده تان صادر می‌شود. در واقع با خرید ملک در امارات یک نوع اقامت موقت برای شما صادر می‌شود که باید هر چند مدت یکبار تمدید شود.

بنابراین اخذ اقامت دائم امارات با خرید خانه یا اخذ پاسپورت امارات با خرید ملک ادعای سنجیده ای نیست و ادعای تبلیغاتی برخی موسسات مهاجرتی گاها خلاف واقعیت است. همچنین باید اشاره کنیم که با داشتن اقامت خرید ملک، شما و خانواده تان اجازه کار در امارات را نخواهید داشت. در ادامه به بررسی معایب و مزایای خرید خانه در دبی می‌پردازیم.

  • در صورتی که با بینش اقتصادی خریداری شود، می‌تواند سرمایه گذاری بسیار خوبی باشد.
  • اخذ اقامت امارات
  • زندگی در شهر مدرن دبی
  • بهره‌مندی از امکانات مدرن خانه های دبی
  • برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید مسکن باید حداقل یک میلیون درهم هزینه کنید.
  • بر طبق قانون امارات، ملک خریداری شده توسط شما به ارث نمی‌رسد.
  • دو نوع مالکیت مسکن در قوانین امارات وجود دارد، در مالکیت مطلق شما صاحب زمین ساختمان نیز هستید و در مالکیت دیگر شما فقط صاحب ساختمان و اعیان هستید. بنابراین اغلب خارجی ها فقط صاحب ساختمان هستند و مالک زمین ساختمان نیستند.
  • امکان اخذ پاسپورت امارات با خرید ملک وجود ندارد.
  • با خرید خانه در امارات، صرفا اقامت این کشور را دارید و اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت.
  • خرید خانه در دبی خرج های دیگری نیز همچون هزینه شارژ ساختمان و هزینه تهویه ساختمان دارد که باید سالانه پرداخت شود.

ترکیه و امارات دو مقصد بسیار محبوب ایرانیان برای خرید خانه و سرمایه گذاری هستند. بنابراین برای آگاهی‌بخشی بیشتر تصمیم گرفتیم که در جدول زیر مقایسه ‌ای میان خرید خانه در ترکیه و امارات داشته باشیم و به این ترتیب بتوانیم به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کنیم.

قوانین اقامت و خرید ملک خرید ملک در امارات خرید ملک در ترکیه
امکان دریافت پاسپورت با خرید ملک وجود ندارد. وجود دارد. با خرید ملک با ارزش بیش از 400 هزار دلار (حدود 16 میلیارد تومان) امکان دریافت پاسپورت ترکیه در عرض دو هفته وجود دارد.
امکان به ارث گذاشتن ملک وجود ندارد. بر طبق قانون ترکیه، ملک خریداری شده توسط شما به فرزندان شما به ارث خواهد رسید.
نوع اقامت دریافتی با خرید ملک از نوع موقت و قابل تمدید اقامت موقت و قابل تمدید (با خرید خانه با ارزش کمتر از 400 هزار دلار )، اقامت دائم و اخذ پاسپورت ( با خرید خانه بیش از 400 هزار دلار)
حداقل سرمایه برای اخذ اقامت یک میلیون درهم (حدود 10 میلیارد تومان) با خرید خانه به ارزش 50 هزار دلار
امکان کار با خرید ملک وجود ندارد. در صورت خرید ملک با ارزش بیش از 400 هزار دلار شما شهروند ترکیه محسوب می‌شوید و از تمام امکانات یک شهروند ترکیه بهره‌مند خواهید شد.
امکان عدم تمدید اقامت و باطل کردن آن وجود دارد. در صورت خرید ملک با ارزش بیش از 400 هزار دلار، امکان لغو تابعیت وجود ندارد.
نوع مالکیت مسکن در بیشتر موارد فقط مالک ساختمان و اعیان آن هستید. در بیشتر موارد مالک زمین خانه نیز هستید و امکان خرید خانه ویلایی را نیز خواهید داشت.
شهرهای مجاز برای خرید ملک مناطق آزاد امارات تقریبا در همه شهرهای ترکیه امکان خرید ملک وجود دارد.

با توجه به جدول بالا اگر قصد خرید خانه در خارج از کشور را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که به خرید ملک در کشور ترکیه فکر کنید. کشور ترکیه دارای آب و هوای بسیار عالی است و مردم ترکیه از لحاظ فرهنگی به ایرانیان نزدیک تر هستند. همچنین به دلیل نزدیکی ارزش پول ایران و ترکیه، مخارج زندگی در ترکیه تفاوت چندانی با ایران ندارد.

شما می‌توانید با هزینه کمتر در ترکیه ملک خریداری کنید و حق شهروندی و پاسپورت ترکیه را برای خود و خانواده‌تان اخذ نمایید، در صورتی که با هزینه بیشتر در امارات فقط می‌توانید اقامت موقت 6 ماهه یا دو ساله این کشور را اخذ نمایید که اجازه کار نیز به شما نمی‌دهد. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه، می‌توانید مقاله  را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید :

بهترین و سریع‌ترین راه اخذ اقامت امارات به شمار می‌رود. از جمله مزایای ثبت شرکت در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اخذ اقامت امارات (با تمدید نامحدود) به وسیله ثبت شرکت در دبی
  • امکان اخذ اقامت امارات برای خانواده
  • ثبت شرکت در دبی بدون نیاز به شریک یا کفیل اماراتی با مالکیت صددرصد
  • نرخ مالیات بردرآمد صفر درصد برای شرکت ثبت شده در دبی
  • افتتاح حساب بانکی در امارات
  • برای تمدید اقامت نیازی به اثبات سوددهی شرکت نیست.
  • برای ثبت شرکت در دبی الزامی به اجاره یا خرید دفتر ندارید. (ثبت شرکت با دفتر مجازی امکان‌پذیر است.)
  • برای ثبت شرکت در دبی الزامی به استخدام منشی، حسابداری یا مدیر اماراتی وجود ندارد.
  • با ثبت شرکت در امارات و دبی می‌توانید در مناقصه‌های دولتی آن کشور شرکت کنید.
  • با ثبت شرکت امکان خرید املاک و مستغلات در امارات را بدست می‌آورید.
  • ثبت شرکت در امارات امکان تجارت آزاد در بازارهای جهانی را به شما می‌دهد.
  • با ثبت شرکت در امارات امکان تجارت در منطقه GCC را پیدا می‌کنید.
  • فاصله کم با ایران و وجود پروازهای همیشگی از ایران به امارات
  • امکان ثبت شرکت با کاربری تجاری، تولیدی یا خدماتی

ثبت شرکت در شهرهای دبی ، ابوظبی، عجمان، شارجه، راس الخیمه ، فجیره ، ام القوین امکان‌پذیر است؛ اما با توجه به موقعیت استراتژیک دبی در تجارت جهانی، ثبت شرکت در دبی محبوب تر از سایر شهرهای امارات است. سرمایه گذاران می‌توانند انواع گوناگونی از شرکت ها را در امارات و دبی به ثبت برسانند که درباره شرایط ثبت شرکت در امارات در بخش بعدی صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های کلی ثبت شرکت در دبی توضیحات
مدت زمان پروسه ثبت شرکت دبی 1 تا 4 هفته
زمینه های مجاز برای ثبت شرکت در دبی تجارت، تولید و صنعت، خدمات
میزان مالیات بر درآمد شرکت های دبی صفر درصد
امکان اخذ اقامت دبی با ثبت شرکت اخذ اقامت همراه با خانواده
مدت اقامت با ثبت شرکت در دبی 3 ماه، یکسال، سه سال و… (تمدید نامحدود)
شرط تمدید اقامت با ثبت شرکت در دبی شرطی وجود ندارد. تمدید اقامت به صورت نامحدود است و حتی شرط سوددهی شرکت نیز وجود ندارد.
نیاز به کفیل یا شریک برای ثبت شرکت دبی وجود ندارد. طبق قانون جدید با ثبت شرکت در دبی، مالک صد در صد شرکت خود هستید.
میزان حضور در دبی برای انجام ثبت شرکت حدود یک هفته (با همراهی کامل تیم حامی مهاجر)
نیاز به استخدام کارمند اماراتی (منشی، حسابدار و…) وجود ندارد
نیاز به اجاره یا خرید ملک برای ثبت شرکت دبی وجود ندارد
امکان افتتاح حساب بانکی در دبی با ثبت شرکت وجود دارد
افراد واجد شرایط برای ثبت شرکت دبی همه افراد بالای 18 سال که به دنبال سریع‌ترین روش برای اخذ اقامت امارات هستند. اما شرایط برای تاجران و صاحبان کسب و کار مناسب‌تر است.

قبل از این برای ثبت شرکت در دبی، داشتن یک شریک اماراتی الزامی بود و امکان ثبت شرکت بدون داشتن شریک اماراتی وجود نداشت و باید حتما 51 درصد از سهام شرکت شما، به نام یک شریک اماراتی بود؛ اما در حال حاضر چنین قانونی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون داشتن کفیل یا شریک اماراتی، ثبت شرکت در دبی را با مالکیت صد در صد انجام دهند.

گفتنی است که محدودیتی برای نوع شرکت ثبتی در امارات وجود ندارد و با توجه به درخواست سرمایه گذار می‌توان شرکت های متفاوتی را به ثبت رساند. در مورد محل فعالیت شرکت نیز محدودیت چندانی وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند عملیات ثبت شرکت را در دبی ، ابوظبی، عجمان، شارجه، راس الخیمه ، فجیره ، ام القوین به انجام رسانند.

سریع ترین راه اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت در دبی است. اقامت امارات از طریق ثبت شرکت به صورت نامحدود قابل تمدید است و معیارهایی همچون درآمد سالیانه شرکت یا سوددهی آن برای تمدید اقامت مطرح نیست.

اگر قصد اخذ اقامت یک کشور خارجی از طریق ثبت شرکت را دارید. ثبت شرکت در دبی بهترین گزینه برای شماست. پس از اتمام مراحل ثبت شرکت در دبی، اقامت 3 ماهه امارات دریافت خواهید کرد، پس از سه ماه این اقامت به مدت 2 سال تمدید می‌شود و هربار که اقامت خود را تمدید کنید، مدت زمان اعتبار کارت اقامت امارات بیشتر می‌شود و حتی می‌توان اعتبار آن را به 10 سال نیز رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تمام مراحل ثبت شرکت امارات و هزینه‌های آن، توصیه می‌کنیم که مقاله را بخوانید.

در صورت نیاز به خدماتی همچون یافتن شریک مناسب برای ثبت شرکت در دبی، ثبت شرکت در امارات، اخذ اقامت امارات از طریق شریک لایسنس و ثبت شرکت می‌توانید از طریق شماره با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید و از خدمات حامی مهاجر در این زمینه بهره‌مند شوید.

از جمله خدمات حامی مهاجر در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ارائه مشاوره کامل قبل از انجام پرونده
  • انجام صفر تا صد مراحل
  • انجام پروسه در 7 تا 12 روز کاری
  • بدون نیاز به شریک اماراتی
  • اخذ کارت اقامت امارات
  • بدون شرط حضور
  • ارائه خدمات ویژه همراهی
  • ارائه خدمات تور مسافرتی

بیشتر بخوانید:

به دلیل ارزش بالای پول امارات، ایرانیان زیادی تمایل دارند که برای کار به امارات بروند و اقامت امارات و دبی از طریق کار را به دست بیاورند. متقاضیان کار در این کشور با توجه به سوابق و شرایط کاری، مدرک تحصیلی، وضعیت جسمانی، وضعیت تاهل، سن، و میزان آشنایی با زبان عربی و انگلیسی می‌توانند نسبت به اخذ اقامت کاری این کشور اقدام کنند.

برای کار در امارات شما نیاز به یک کارفرما دارید که در کشور امارات به آن کفیل می‌گویند. در کشور امارات کفیل مسئول اخذ اقامت امارات از طریق کار است و تمام مراحل دریافت اقامت باید از طریق کفیل صورت گیرد. کفیل برای به کارگیری کارمندان و کارگران خارجی باید ضمانت هایی را به دولت امارات بدهد.

بنابراین کفیل در ازای این ضمانت ها معمولا پاسپورت کارمندان و کارگران خارجی را به عنوان گرو در نزد خود نگه می‌دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت امارات از طریق کار می‌توانید مقاله‌های  و  را بخوانید.

با توجه به مطالبی که در بخش بالا گفتیم، گرفتن اقامت دبی از طریق کار را توصیه نمی‌کنیم، معمولا کسانی که برای کار به دبی می‌روند، مجبور به انجام کارهای سخت می‌شوند و از آنجا که معمولا کفیل آن‌ها پاسپورتشان را گرو نگه داشته است، توانایی اعتراض و یا ترک کار را نخواهند داشت.

درست است که پول امارات ارزش بالایی دارد، ولی به این موضوع نیز توجه کنید که هزینه زندگی در کشور امارات نیز بسیار گران است. معمولا کارگران که برای کار به دبی و امارات می‌روند درآمد چندانی کسب نمی‌کنند و در مقایسه با هزینه زندگی نمی‌توانند پول زیادی برای خانواده خود بفرستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه زندگی در دبی می‌توانید مقاله بررسی کامل  را بخوانید.

در سال های اخیر شاهد خبرهایی بودیم که امارات به پزشکان و متخصصین اقامت می‌دهد. همین خبر باعث شد تا پزشکان برای دریافت اقامت امارات با موسسات مهاجرتی تماس بگیرند، اما این خبر کامل نبود.

اقامت امارات برای متخصصین و پزشکان صرفا برای آن دسته از پزشکانی است که در دانشگاه های امارات به تحصیل پزشکی پرداخته و از آنجا فارغ التحصیل شده‌اند. بنابراین اقامت امارات و دبی برای پزشکان برای همه عمومیت ندارد و صرفا مشمول عده خاصی از پزشکان فارغ التحصیل از دانشگاه های امارات می‌باشد.

کشور امارات متحده عربی با توجه به طیف وسیعی از دانشگاه‌های بین المللی، رنکینگ، و سطح علمی بالای بسیاری از آنها شرایط مناسبی را جهت ادامه تحصیل و اخذ اقامت امارات برای متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور دارد.

با اینکه زبان رسمی این کشور عربی است اما در امور تحصیلی و تجاری در دبی از زبان انگلیسی استفاده می‌شود، از این رو متقاضیان تحصیل در دبی باید مدرک آیلتس با نمره  6 به بالا داشته باشند.

دانشجویان در صورتی که برای تحصیل به دبی یا شهرهای دیگر امارات بروند، می‌توانند تا اتمام مدت تحصیل از اقامت امارات بهره‌مند شوند. با اقامت تحصیلی امارات اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت، ولی می‌توانید در قالب برنامه های کارورزی به کار در امارات بپردازید.

امکان اخذ اقامت دائم امارات پس از تحصیل در این کشور وجود ندارد. بنابراین به کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، توصیه می‌کنیم که  و یا  را به این منظور انتخاب کنند، چرا که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا و آمریکا امکان اخذ اقامت دائم این کشورها وجود دارد.

ازدواج با یک شهروند اماراتی نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید از طریق آن برای اخذ اقامت امارات اقدام کنید. این روش به صورت یک طرفه است یعنی اگر یک زن خارجی با یک مرد اماراتی ازدواج کند می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کند و با ازدواج با یک زن اماراتی نمی‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد.

در نظر داشته باشید که دولت امارات برای اقامت امارات از طریق ازدواج قوانین سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته‌ است و برای اخذ اقامت امارات از طریق ازداوج باید بتوانید واقعی بودن ازدواجتان را ثابت کنید. توجه داشته باشید که شما نباید به هیچ وجه از طریق ازدواج صوری اقدام به این کار کنید، چرا که در صورت مشخص شدن این موضوع در هر مرحله ای که باشید اقامت شما لغو خواهد شد و شامل مجازات خواهید شد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد اقامت دبی و امارات از طریق ازدواج، می‌توانید مقاله  را بخوانید.

سخن پایانی

امارات یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار است. وجود مالیات صفر درصد برای شرکت های خارجی، موقعیت استراتژیک دبی برای تجارت جهانی و مدرن بودن زیر ساخت های مالی و تجاری در این کشور همه از جمله عواملی هستند که باعث شده تمام شرکت های بین المللی شعبه ای نیز در دبی داشته باشند.

کسانی که به دنبال گسترش کسب و کار خود در دبی یا اخذ اقامت امارات هستند، می‌توانند به راحتی شرکت خود را در دبی تاسیس کنند و کارت اقامت امارات را برای خود و خانواده‌شان دریافت نمایند.

همانطور که در متن این مقاله نیز گفته شده اخذ اقامت امارات و دبی از راه های دیگری همچون خرید خانه در دبی و امارات ، کار در دبی و امارات ، تحصیل در امارات و اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج نیز به دست می‌آید؛ اما به دلیل معایبی که هر کدام از این روش ها دارد، توصیه می‌کنیم که برای اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری اقدام نمایید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم توضیح کاملی از روش های اخذ امارات را در اختیار شما قرار دهیم و شما را با مزایا و معایب راه های دریافت اقامت امارات آشنا کنیم.

حامی مهاجر به عنوان یک شرکت مهاجرتی معتبر ارائه دهنده خدمات ویزای توریستی دبی ، تور سفارت آمریکا در ابوظبی و دبی و ارائه کلیه خدمات مربوط به اخذ اقامت امارات از طریق ثبت شرکت در دبی و امارات است. در صورت نیاز به خدمات حامی مهاجر در این زمینه ها می‌توانید از طریق شماره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فقط در صورتی که یک زن خارجی با یک مرد اماراتی ازدواج کند، امکان دریافت اقامت امارات تحت قوانین سخت گیرانه ای وجود خواهد داشت. ازدواج یک مرد خارجی با زن اماراتی شامل دریافت اقامت نمی‌شود.

بهترین راه دریافت اقامت امارات و دبی، ثبت شرکت در این کشور است. چرا که هم کسب و کار خود را جهانی می‌کنید و هم از این طریق می‌توانید اقامت امارات را کسب کنید.

در حال حاضر کشور امارات به سختی ویزای کار برای ایرانیان صادر می‌کند. کار در دبی و امارات نیاز به یک کارفرما یا کفیل دارد. به دلیل مشکلات کار در امارات توصیه می‌کنیم مهاجرت کاری به امارااخذ اقامت در دبی با ثبت شرکت

نیز می‌تواند راهی برای اخذ اقامت در این شهر باشد. برای ثبت شرکت و اخذ اقامت مراحل زیر را می‌توانید انجام دهید:

  • نوع کسب و کاری که می‌خواهید ثبت کنید و ساختار قانونی شرکت را مشخص کنید. دبی ساختارهای قانونی مختلفی از جمله شرکت‌های منطقه آزاد و شرکت‌های سرزمین اصلی را ارائه می‌دهد.
  • نام شرکت را انتخاب کنید و از اداره توسعه اقتصادی دبی DED)) تأییدیه بگیرید.
  • تمام مجوزهای لازم برای کسب و کار خود را دریافت کنید. این می‌تواند شامل یک مجوز تجاری و هر مجوز دیگری باشد که برای صنعت خاص شما مورد نیاز است.
  • یک حامی یا نماینده محلی برای کمک به ثبت شرکت خود استخدام کنید. این یک الزام برای شرکت‌های داخل سرزمین اصلی در دبی است.
  • از طریق شرکت خود برای ویزای اقامتی اقدام کنید. شما باید مدرکی مبنی بر مالکیت یا اشتغال در شرکت ارائه دهید و سایر شرایط را برآورده کنید.
  • پس از دریافت ویزای اقامت، باید تشریفات لازم برای دریافت کارت شناسایی امارات و ثبت نام برای طرح بیمه درمانی را انجام دهید.

توجه به این نکته مهم است که می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد و ممکن است همکاری با مشاور یا وکیل محلی برای بررسی الزامات قانونی مفید باشد. علاوه بر این، ممکن است الزامات انطباق و مقرراتی وجود داشته باشد که برای حفظ اقامت و عملیات تجاری خود در دبی باید رعایت کنید.

اخذ اقامت دبی چه مدت طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دبی بسته به نوع ویزا و شرایط فردی شما می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اگر برای ویزای استخدامی درخواست می‌دهید، پس از ارسال تمام مدارک مورد نیاز، فرآیند معمولاً بین 2 تا 4 هفته طول می‌کشد.

از طرف دیگر، اگر برای ویزای خرید ملک اقدام می‌کنید، ممکن است تکمیل فرآیند خرید ملک و جمع‌آوری تمام مدارک لازم برای درخواست ویزای اقامت بیشتر طول بکشد.

زمان پردازش ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای بازنشستگی نیز می‌تواند بسته به نوع سرمایه‌گذاری یا درآمد بازنشستگی شما متفاوت باشد.

به طور کلی، بهتر است با یک مشاور مهاجرتی واجد شرایط یا آژانس دولتی مشورت کنید تا شرایط خاص و زمان مورد انتظار پردازش را برای شرایط فردی خود تعیین کنید.

به طور کلی کشور امارات با خرید ملک در دبی به شما اقامتی 10 ساله می‌دهد و اگر اقدام به کنید، می‎توانید اقامتی 2 ساله دریافت نمایید که این بازه‌های زمانی در صورت برآورده کردن شرایط و الزامات لازم قابل تمدید هستند. جالب است بدانید که پس از 30 سال زندگی در امارات، می‎توانید اقامت دائم این کشور را بدست بیاورید. البته راه سریع‌تری نیز وجود دارد و آن ازدواج با یک تبعه اماراتی است که بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها، اخذ اقامت دائم و شهروندی دبی را برای شما به ارمغان می‎آورد.

آیا اخذ اقامت دبی ایده خوبی است؟

اینکه آیا اخذ اقامت دبی ایده خوبی است یا خیر به شرایط و اهداف فردی شما بستگی دارد. در اینجا چندین مورد از مزایا  و معایب اخذ اقامت در دبی آمده است:

مزایا

  • دبی استاندارد بالایی از زندگی را با زیرساخت‌های مدرن، مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و جمعیت متنوع ارائه می‌دهد.
  • این شهر دارای یک اقتصاد پر رونق با فرصت‌های زیادی برای تجارت و سرمایه‌گذاری است.
  • دبی دارای یک سیستم مالیاتی مطلوب بدون مالیات بر درآمد شخصی، بدون مالیات بر عایدی سرمایه و بدون مالیات بر ارزش افزوده VAT)) بر روی بسیاری از کالاها و خدمات است.
  • این شهر طیف وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی، از سواحل گردی گرفته تا خرید و سرگرمی را در سطح جهانی ارائه می‌دهد.

معایب

  • هزینه زندگی در دبی می‌تواند بسیار بالا باشد، به ویژه برای مسکن، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی.
  • آب و هوا می‌تواند در طول ماه‌های تابستان بسیار گرم و مرطوب باشد.
  • فرهنگ و سیستم حقوقی در دبی ممکن است با آنچه شما به آن عادت دارید متفاوت باشد و ممکن است محدودیت‌های خاصی برای آزادی‌ها و رفتار شخصی وجود داشته باشد.

به طور کلی، اینکه آیا اخذ اقامت دبی ایده خوبی است یا خیر، به اهداف و اولویت‌های فردی شما بستگی دارد. مهم است که مزایا و معایب زندگی در دبی را به دقت در نظر بگیرید و قبل از هر تصمیمی با یک مشاور یا وکیل مهاجرتی واجد شرایط مشورت کنید.

بررسی دقیق مزایای اخذ اقامت در دبی

دبی مزایای بسیاری را برای ساکنین ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد بالای زندگی: دبی به دلیل زیرساخت‌های عالی خود، مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و محیط امنی که دارد شناخته شده است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل توسعه یافته است و گزینه‌های مختلف مسکن مانند آپارتمان و منازل ویلایی را ارائه می‌دهد.
  • اقتصاد پر رونق: دبی دارای اقتصاد متنوع با فرصت‌های زیادی برای تجارت و سرمایه‌گذاری است. این شهر مرکز تجارت و بازرگانی است و طیف وسیعی از صنایع را از امور مالی و فناوری گرفته تا هتلداری و گردشگری ارائه می‌دهد.
  • درآمد معاف از مالیات: دبی هیچ مالیات بر درآمد شخصی، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر ارزش افزوده VAT)) بر روی بسیاری از کالاها و خدمات ندارد که همین امر آن را به مقصدی جذاب برای حرفه‌ای‌ها و کارآفرینان تبدیل می‌کند.
  • تنوع فرهنگی: دبی یک مجموعه کامل از فرهنگ‌ها را در کنار هم دارد و ساکنان آن از بالغ بر 200 ملیت مختلف هستند. این شهر مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی را در قالب موزه‌ها و گالری‌های هنری در سطح جهانی و سواحل و پارک‌ها ارائه می‌دهد.
  • ایمنی و امنیت: دبی نرخ جرم و جنایت پایین و قوانین سختگیرانه‌ای دارد که محیطی امن و مطمئن را برای ساکنان و بازدیدکنندگان تضمین می‌کند.
  • آموزش با کیفیت بالا: دبی دارای طیف وسیعی از مدارس و دانشگاه‌های بین‌المللی است که آموزش با کیفیت بالا ارائه می‌دهند و آن را به مقصدی جذاب برای خانواده‌های دارای فرزند تبدیل می‌کند.
  • مراقبت‌های بهداشتی عالی: دبی دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی توسعه یافته است که خدمات و امکانات پزشکی با کیفیتی را ارائه می‌دهد. این شهر هم بیمارستان‌های دولتی و هم خصوصی بسیاری را در خود جای داده است.

به طور کلی، دبی استانداردهای بالایی برای زندگی و طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای رشد تجاری و شخصی ارائه می‌دهد که این فاکتورها آن را به مقصدی جذاب برای مهاجران و سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کنند.

برای اخذ اقامت دبی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

مراحل اخذ اقامت دبی به نوع اقامتی که به دنبال آن هستید بستگی دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

  • نوع اقامت خود را تعیین کنید

دبی انواع مختلفی از ویزاهای اقامتی مانند: ویزای کار، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای خرید ملک و ویزای خانوادگی را ارائه می‌دهد. هر نوع ویزا شرایط و فرآیند درخواست خاص خود را دارد.

  • معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کنید

بسته به نوع ویزای اقامتی که برای آن درخواست می‌کنید، ممکن است لازم باشد معیارهای واجد شرایط بودن خاصی را داشته باشید. به عنوان مثال، ویزای کار مستلزم یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مستقر در دبی است، در حالی که ویزای سرمایه‌گذار نیاز به مقدار مشخصی از سرمایه‌گذاری در دبی دارد.

هنگامی که نوع ویزای اقامتی خود را مشخص کردید و معیارهای واجد شرایط بودن را داشتید، باید درخواستی را به مقامات مهاجرت دبی ارسال کنید. این معمولاً شامل پر کردن یک فرم آنلاین، ارائه اسناد پشتیبانی و پرداخت هزینه‌های مورد نیاز است.

  • دریافت گواهی معاینات پزشکی

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای اقامت، باید گواهی معاینات پزشکی را از یک مرکز بهداشتی تأیید شده در دبی دریافت کنید.

پس از ارسال درخواست، برای تکمیل اطلاعات بیومتریک، که شامل ارائه اسکن اثر انگشت و یک قطعه عکس است، باید به مرکز پردازش ویزای دبی مراجعه کنید.

پس از ارسال درخواست و تکمیل مراحل لازم، باید منتظر تأیید مقامات مهاجرت دبی باشید. این پروسه ممکن است چند هفته طول بکشد.

  • ویزای اقامتی خود را دریافت کنید

در صورت تأیید درخواست‌تان، باید ویزای اقامت خود را از مقامات مهاجرت دبی دریافت کنید. برای دریافت ویزا باید پاسپورت و سایر مدارک شناسایی‌تان را ارائه دهید.

توجه به این نکته ضروری است که فرآیند اخذ اقامت دبی بسته به شرایط فردی و نوع ویزای اقامتی که درخواست می‌شود ممکن است متفاوت باشد. توصیه می‌شود برای اطمینان از روند درخواست روان و موفقیت آمیز، به دنبال مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای باشید.

آیا امکان اخذ اقامت دائم دبی وجود دارد؟

بله، امکان اخذ اقامت دائم دبی وجود دارد، اگرچه این روند در حال حاضر محدود به دسته خاصی از افراد است. در سال 2019، دبی یک سیستم اقامت دائم جدید به نام «ویزای طلایی دبی» را معرفی کرد که به گروه‌های خاصی از افراد اجازه می‌دهد تا ویزای اقامت طولانی مدت را دریافت کنند. همچنین این ویزا می‎تواند به طور نامحدود تمدید شود.

دسته‌بندی افراد واجد شرایط برای ویزای طلایی عبارتند از:

  1. سرمایه‌گذاران: افرادی که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در دبی انجام داده‌اند.
  2. کارآفرینان: صاحبان مشاغلی که کسب و کاری در دبی راه‌اندازی کرده‌اند.
  3. استعدادهای خاص: افراد بسیار ماهر در زمینه‌هایی مانند علم، فناوری و هنر.
  4. محققین: افرادی که سهم قابل توجهی در زمینه تحقیق داشته‌اند.
  5. دانش‌آموزان ممتاز: دانش‌آموزان با هوش استثنایی که به تعالی تحصیلی دست یافته‌اند.
  6. بازنشستگان: افراد بالای 55 سال که شرایط مالی خاصی را دارند.

شرایط لازم برای هر دسته از ویزای طلایی ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی، متقاضیان باید سطح معینی از موفقیت یا سرمایه‌گذاری در دبی را نشان دهند و سایر معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند.

مهم است توجه داشته باشید که ویزای طلایی برای همه در دسترس نیست و معیارهای واجد شرایط بودن ممکن است در طول زمان تغییر کنند. بنابراین توصیه می‌شود برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط دریافت ویزای طلایی هستید یا خیر و برای اطمینان از روند درخواستی روان و موفقیت آمیز، از مشاوران شرکت دبی کمک بگیرید.

آیا پس از اخذ اقامت دائم شهروند دبی محسوب می‌شویم؟

تابعیت امارات تنها از طریق تولد به شهروندان امارات متحده عربی یا ازدواج با یک شهروند اماراتی اعطا می‌شود. البته اخذ تابعیت از طریق زندگی طولانی مدت در این کشور نیز امکان پذیر است، اما این فرآیند پیچیده‌ بوده و شامل رعایت معیارهای سختگیرانه و گذراندن آزمون‌های مختلف است. ساکنان دائم دبی هنوز هم اتباع خارجی محسوب می‌شوند و مشمول محدودیت‌ها و مقررات خاصی در مورد اشتغال، مالکیت تجاری و سایر فعالیت‌ها هستند.

همانطور که گفته شد، اقامت دائم دبی همچنان می‌تواند مزایای زیادی را ارائه دهد، از جمله توانایی کار و زندگی در دبی برای مدت طولانی بدون نیاز به تمدید ویزا و همچنین دسترسی به برخی مزایای اجتماعی و اقتصادی.

چگونه شهروندی دبی را اخذ کنیم؟

واجد شرایط بودن: برای واجد شرایط بودن شهروندی امارات متحده عربی، باید معیارهای خاصی را داشته باشید. به عنوان مثال داشتن اقامت قانونی در امارات به مدت حداقل 30 سال، نشان دادن مهارت در زبان عربی، داشتن سابقه کیفری پاک و داشتن مدارک شهرت و محبوبت بالا.

درخواست تابعیت: هنگامی که معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کردید، می‌توانید از طریق تابعیت برای شهروندی امارات متحده عربی درخواست دهید. فرآیند درخواست شامل ارائه مدارک مختلف از جمله مدارک اقامتی، اشتغال و ثبات مالی و همچنین انجام یک سری آزمایشات از جمله معاینه پزشکی و گواهی امنیتی است.

منتظر تأیید باشید: پروسه اخذ تابعیت ممکن است چندین سال طول بکشد و تأیید آن تضمین نمی‌شود. دولت امارات متحده عربی همچنین ممکن است قبل از اعطای شهروندی، اطلاعات یا اسناد بیشتری را درخواست کند.

توجه به این نکته مهم است که فرآیند اخذ تابعیت برای شهروندی امارات متحده عربی بسیار انتخابی است و تنها به تعداد کمی از افراد هر سال تابعیت اعطا می‌شود. از این رو توصیه می‌شود برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط اخذ تابعیت هستید یا خیر و همچنین برای اطمینان از روند درخواست موفقیت آمیز خود از راهنمایی کارشناسان حرفه‌ای شرکت روتس کاپیتال دبی استفاده کنید.

کسانی که قصد اخذ اقامت دبی را دارند چه شرایطی باید داشته باشند؟

شرایط اخذ اقامت دبی بستگی به نوع ویزای اقامت مورد درخواست دارد. در اینجا چند شرط کلی وجود دارد که ممکن است اعمال شود:

پاسپورت معتبر: شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده داشته باشید.

الزامات بهداشتی: ممکن است از شما خواسته شود که معاینه پزشکی انجام دهید و گواهی پزشکی را از یک مرکز بهداشتی تأیید شده در دبی دریافت کنید.

بررسی سوابق: ممکن است از شما خواسته شود که برای اطمینان از اینکه سابقه کیفری ندارید، تحت بررسی‌های امنیتی و پیشینه قرار بگیرید.

استخدام یا سرمایه‌گذاری: اگر برای ویزای کار یا ویزای سرمایه‌گذاری دبی درخواست می‌کنید، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مستقر در دبی داشته یا شرایط سرمایه‌گذاری خاصی را داشته باشید.

ثبات مالی: ممکن است از شما خواسته شود که تمکن مالی خود را نشان دهید و بودجه کافی برای حمایت از خود و وابستگانتان در دبی اثبات کنید.

محل اقامت: ممکن است از شما خواسته شود مدارکی مبنی بر اقامت در دبی ارائه دهید، مانند قرارداد اجاره یا اسناد مالکیت.

شرایط سنی: برخی از انواع ویزا دارای شرایط سنی هستند، مانند ویزای بازنشستگی که برای افراد بالای 55 سال قابل استفاده است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دبی

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دبی بسته به نوع ویزای اقامت مورد درخواست و شرایط فردی متقاضی ممکن است متفاوت باشد. با این حال، در اینجا برخی از اسناد رایجی که ممکن است مورد نیاز باشد آورده شده است:

پاسپورت: گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده است.

فرم درخواست ویزا: فرم تکمیل شده درخواست ویزا که از اداره مهاجرت دبی قابل دریافت است.

عکس‌های متناسب با اندازه پاسپورت: عکس‌های اخیر در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید.

گواهی اقامت: مدارک اقامت در دبی، مانند قرارداد اجاره یا اسناد مالکیت.

گواهی سلامت: گواهی معاینات پزشکی صادر شده توسط یک مرکز بهداشتی تأیید شده در دبی.

مدارک تحصیلی: مدارک تحصیلی، مانند گواهینامه یا ریز نمرات، ممکن است برای انواع خاصی از ویزاها مورد نیاز باشد.

قرارداد کار: پیشنهاد کار یا قرارداد کاری از یک کارفرمای مستقر در دبی، در صورت درخواست ویزای کار.

اسناد مالی: اسناد مالی مانند صورت‌حساب بانکی یا اثبات درآمد ممکن است برای نشان دادن ثبات مالی مورد نیاز باشد.

گواهی ترخیص پلیس: گواهی ترخیص پلیس یا بررسی سوابق جنایی در صورت نیاز.

مدارک دیگر: بسته به شرایط فردی ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد، مانند گواهی ازدواج یا تولد برای اعضای خانواده همراه متقاضی.

توصیه می‌شود برای تعیین مدارک خاص مورد نیاز برای ویزای اقامت انتخابی خود و اطمینان از برآورده شدن تمام شرایط، با اداره مهاجرت دبی یا یک مشاور حرفه‌ای مهاجرت مشورت کنید.

برای اخذ اقامت دبی به کجا مراجعه کنیم؟

دپارتمان مهاجرت دبی شعبه‌های متعددی در سرتاسر این شهر از جمله در دیره، بر دبی و جبل علی دارد. شعبه خاصی که باید از آن بازدید کنید به نوع ویزای اقامتی که درخواست می‌کنید و موقعیت مکانی شما در دبی بستگی دارد.

توصیه می‌شود قبل از مراجعه، از وب سایت اداره مهاجرت دبی دیدن کنید یا با یک مشاور مهاجرتی حرفه‌ای مشورت نمایید تا شعبه و مکان خاصی را که برای شما راحت‌تر است تعیین کند و مطمئن شوید که تمام مدارک و اطلاعات لازم را دارید.

آیا امکان لغو اقامت در دبی وجود دارد؟

بله، امکان لغو اقامت در دبی وجود دارد. روند لغو اقامت شما بسته به نوع ویزا و دلیل کنسلی شما ممکن است متفاوت باشد.

اگر ویزای بازدید یا ویزای توریستی دارید، به سادگی می‌توانید قبل از تاریخ انقضای ویزای خود کشور را ترک کنید. در صورت تمدید ویزای خود، ممکن است مشمول جریمه نقدی یا جریمه‌های دیگری شوید.

اگر ویزای اقامتی دارید و می‌خواهید اقامت خود را در دبی لغو کنید، باید مراحل مناسب را برای لغو انجام دهید. این معمولاً شامل ارسال درخواست لغو به اداره مهاجرت دبی و ارائه مدارک خاصی مانند پاسپورت، ویزای اقامت و کارت شناسایی امارات می‌باشد. همچنین ممکن است نیاز به تسویه تعهدات مالی معوقه مانند قبوض آب و برق یا جریمه‌های معوقه داشته باشید.

توصیه می‌شود با اداره مهاجرت دبی یا یک مشاور حرفه‌ای مهاجرت برای تعیین رویه‌ها و الزامات خاص برای لغو اقامت خود در دبی و اطمینان از انجام مراحل مناسب برای جلوگیری از هرگونه مجازات یا مشکل در آینده مشورت کنید.

اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت و خرید ملک با روتس کپیتال دبی

روتس کاپیتال دبی یک شرکت املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری است که خدمات مربوط به خرید ملک و راه‌اندازی کسب و کار در دبی را ارائه می‌دهد. اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت و خرید ملک با کمک روتس کاپیتال دبی به راحتی امکان‌پذیر است. مراحل کلی اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت و خرید ملک به شرح زیر است:

: می‌توانید با ثبت نام در دپارتمان توسعه اقتصادی دبی DED)) یک شرکت در دبی راه‌اندازی کنید. این معمولاً شامل انتخاب نام شرکت، اخذ مجوز تجارت و ثبت کسب و کار شما در مراجع مربوطه می‌شود.

خرید ملک در دبی: شما می‌توانید با شناسایی ملک مناسب و تکمیل مراحل خرید، ملکی را در دبی خریداری کنید. این معمولاً شامل پرداخت سپرده، امضای قرارداد فروش و انتقال مالکیت ملک است.

درخواست ویزای اقامت: پس از راه‌اندازی شرکت و خرید ملک در دبی، می‌توانید از طریق اداره مهاجرت دبی برای ویزای اقامتی خود اقدام کنید. این رویه معمولاً شامل ارائه مدارک لازم مانند: پاسپورت، فرم درخواست ویزای اقامت و اثبات مالکیت ملک و معاینه پزشکی و گواهی امنیتی است.

تمدید و نگهداری: هنگامی که ویزای اقامت خود را دریافت کردید، باید با تمدید دوره‌ای آن و حفظ کسب و کار و دارایی خود، مطابق با قوانین و مقررات محلی از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

برای راهنمایی و کمک در طول فرآیند با مشاوران حرفه‌ای شرکت روتس کپیتال دبی مشورت کنید.

ت را توصیه نمی‌کنیم.

امکان دریافت پاسپورت امارات با تولد فرزند در این کشور فقط تحت شرایط خاصی وجود دارد و عمومی نیست.

بیشتر بخوانید: famproperties.com

بله. با اخذ اقامت امارات از طریق شریک لایسنس می‌توانید برای خانواده خود نیز اقامت بگیرید و خانواده خود را نیز همراه خود ببرید. شرایط خرید ملک در دبی و امارات شامل:

  • خرید ملک از مناطق آزاد
  • خرید املاک مسکونی و تجاری
  • سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون درهم برای ویزا
  • خریداری املاک آماده استفاده
  • نکته: اگر متقاضی دارای دو ملک هر کدام به ارزش 500 هزار درهم باشد، این فرد نیز واجد شرایط نخواهد بود.

خرید ملک در امارات یکی از گزینه های مناسب سرمایه گذاری می باشد و برای خرید آپارتمان ارزان در دبی حداقل به یک میلیون درهم سرمایه نیاز است. با تصویب قانون freehold در سال 2021، خرید و اجاره ملک در امارات برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد. جهت خرید ملک در دبی فرد در ابتدا باید ملک مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از طریق ویزای توریستی وارد کشور امارات شود، پس از ورود به امارات سند ملک به شخص متقاضی انتقال داده شده و وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی خود می تواند جهت دریافت اقامت اقدام نماید. مدت زمان لازم جهت صدور اقامت دو هفته است. در صورتی که پس از بررسی این مقاله با سوالاتی مواجه بودید می توانید از مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین موسسه ملک پور بهره مند گردید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

اقامت دبی با خرید ملک

خرید خانه در دبی یکی از راه های سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور است. کشور امارت متحده عربی برای متقاضیان خرید ملک در دبی دو نوع ویزا صادر می نماید، یکی از ویزاها اقامت دو تا 10 سال با توجه به قیمت ملک و دیگری اقامت 6 ماه می باشد که امکان ورود به کشور امارات برای چندین بار را فراهم می نماید. در ویزای نوع اول در صورتی که ملک خریداری شده دارای ارزش یک میلیون تا پنج میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده دو سال، قیمت ملک بین 5 الی 10 میلیون درهم باشد، اقامت صادره 5 سال و اگر ارزش ملک بیش از 10 میلیون درهم باشد، اقامت صادره 10 سال خواهد بود، این نوع اقامت در پاسپورت فرد درج می گردد و تا زمانی که ملک به شخص دیگری فروخته نشده است، قابل تمدید است. اخذ هریک از این ویزاها دارای شرایطی می باشد که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند. متقاضیان خرید ملک در دبی که ویزای شش ماه را دریافت می نمایند، نمی توانند به اقامت دائم امارات دست پیدا نمایند اما این ویزا قابل تمدید است. هزینه تمدید ویزای شش ماه امارات 1100 درهم به ازای هر فرد است. لازم به ذکر است که در این نوع ویزا نه فرد اصلی و نه همراهان وی مجاز به اشتغال در امارات نیستند. شرایط دریافت ویزای 6 ماه امارات عبارتند از:

  • خرید ملکی به حداقل ارزش یک میلیون درهم
  • املاک خریداری شده دارای گواهی پایان کار باشند و برای دریافت این نوع ویزا امکان خرید ملک به صورت پیش فروش وجود ندارد.

در دریافت ویزای 2 الی 10 سال از طریق خرید ملک در امارات، امکان انجام فعالیت های تجاری برای فرد وجود ندارد اما پس از گذشت دو سال با تمدید اقامت خود می تواند در این کشور مشغول به کار گردد. شرایط اخذ ویزای دو سال امارات عبارتند از:

  • خرید ملکی به حداقل ارزش یک میلیون درهم
  • در رهن یا وثیقه نبودن ملک خریداری شده

لازم به ذکر می باشد که در هر دو ویزا امکان دریافت ویزای همراه برای افراد خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد، و فرزندان دارای سنین 18 تا 21 سال در صورت اثبات وابستگی می توانند جهت دریافت ویزای همراه اقدام نمایند.

با توجه به مبلغ پرداختی جهت خرید ملک در دبی مدت زمان نوع ویزای دریافتی نیز متفاوت می باشد و ممکن است بین 2 الی 10 سال باشد، اما هیچ گونه اقامت دائمی در کشور امارات به اتباع خارجی اعطاء نمی گردد، البته جدیداً قانون خاصی تصویب گردیده است که برخی از افراد با توجه به شرایطی خاص می توانند پس از 5 سال جهت دریافت پاسپورت امارات اقدام نمایند. افرادی که را دریافت می نمایند مجاز به انجام کار نیستند، اما در صورت تمایل می توانند مجوز کاری دریافت نموده و اگر علاقه مند به راه اندازی بیزنس خود می باشند حتماً باید در کشور امارات شرکت ثبت نمایند

ویدیو موسسه MIE در مورد اقامت امارات با خرید ملک

مراحل خرید ملک در امارات و دبی

جهت خرید ملک در کشور امارات متقاضی مهاجرت و سرمایه گذاری در امارات از این طریق، در ابتدا باید

  • ملک مورد نظر خود را انتخاب نماید.
  • درخواست ویزای توریستی امارات دهد.
  • پس از ورود به کشور امارات سند ملک انتخابی به شخص متقاضی خرید ملک انتقال داده می شود.
  • وی با مراجعه به اداره مهاجرت کشور امارات و ارائه مدارک هویتی، سند ملک خریداری شده، گواهی عدم سوء پیشینه و پاسپورت خود می تواند جهت دریافت اقامت حاصل از خرید ملک اقدام نماید.

مدت زمان لازم جهت صدور اقامت دو هفته است. متقاضیان خرید اقساطی خانه در دبی باید به این نکته توجه داشته باشند که املاک پیش فروش دارای وام مسکن مشمول دریافت ویزای اقامتی دبی نمی گردند و خانه خریداری شده در صورتی مشمول اقامت دبی می گردد که کاملا ساخته شده و قابل سکونت باشد و هیچگونه وام مسکنی نداشته باشد.

قیمت ملک در دبی و امارات

بر اساس آخرین آمار و گزارشات رشد سالیانه قیمت خرید ملک در کشور امارات و دبی تا میزان 6.8% کاهش پیدا نموده است در حالی که قیمت املاک در هر ماه 14% روند کاهشی نشان می دهد. هم اکنون میانگین قیمت مسکن در امارات پس از کاهش یک درصدی قیمت ها حدود 2.8 میلیون درهم معادل 760000 دلار می باشد. ارزانترین خانه در دبی معادل یک میلیون درهم است که البته اقامت می دهد و املاک ارزانتر نیز وجود دارد.

  • گران ترین ناحیه جهت خرید ملک در دبی ناحیه الهبتور سیتی (Al Habtoor City): با قیمت هر فوت مربع آپارتمان 1720 درهم
  • ارزانترین خانه در دبی در ناحیه اینترنشنال سیتی دبی (International City): معادل هر فوت مربع حدود 471 درهم است.

در جدول زیر قیمت برخی از املاک در شهر دبی که  اواخر سال 2020 را مشاهده می نمایید.

منطقه شهری نوع ملک قیمت تعداد اتاق
مرکز شهر دبی اپارتمان 1،828،888 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 13،800،000 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 3،855،000 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 1
مرکز شهر دبی اپارتمان 3،969،405 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 14199،813 درهم 4
مرکز شهر دبی اپارتمان 1،000،000 درهم
مرکز شهر دبی اپارتمان 1،231،099 درهم 1
مرکز شهر دبی اپارتمان 2،380،888 درهم 2
مرکز شهر دبی اپارتمان 4،018،870 درهم 2

قیمت آپارتمان در دبی

خرید آپارتمان در دبی با توجه به معیار های خاصی قیمت گذاری می شود:

  • محل آپارتمان: با توجه به سبک زندگی، نزدیکی به مدارس و مهد کودک ها، حمل و نقل عمومی، محل کار، مرکز خرید، رستوران و کافه در قیمت آپارتمان در دبی تاثیر گذار است.
  • متراژ: با توجه به تعداد اعضا، متراژ و قیمت بالا می رود.
  • نقشه ساختمان: ساختمان های نورگیر و خوش نقشه هزینه بالاتری دارند.
  • کیفیت متریال: متریال بکار رفته در بنای ساختمان و استفاده از ابزار لوکس بر قیمت ها می افزاید.
  • سن ملک: آپارتمان های نوساز گرانتر هستند.
  • شرایط بازار: بازار املاک گاهی به دلیل تقاضای زیاد قیمت های غیر واقعی دارد.

البته که دبی یکی از شیخ نشین های امارات است و با توجه به توسعه سریع اکثر آپارتمان ها استاندارد ها را دارند. در جدول زیر قیمت خرید آپارتمان در دبی را مطالعه کنید.

منطقه قیمت (دلار) قیمت (درهم)
دبی مارینا 182,500 670,000
مرکز شهر 476,000 1,750,000
دبی Hills 433,000 1,590,000
شهر بین المللی دبی 90,000 330,000

قیمت یک متر آپارتمان در دبی

متوسط قیمت یک متر آپارتمان در دبی در بخش مرکز شهر 14,828 درهم یا 4,037 دلار و در حومه شهر 8,631 درهم یا 2,350 دلار می باشد. با توجه به میانگین های بدست آمده هزینه یک متر در بخش مرکزی از 2,178 تا 8,167 دلار و در خارج از مرکز شهر از 1,606 تا 3,675 دلار می باشد.

قیمت خرید خانه در دبی

قیمت خرید خانه در دبی از نوع ویلایی با توجه به امکانات و منطقه آن متفاوت است که در جدول زیر عنوان شده:

متراژ نوع خانه ویلایی قیمت (درهم) قیمت (دلار)
3,805 3 خواب – 4 سرویس بهداشتی 1,999,995 543,599
3,100 3 خواب – 4 سرویس بهداشتی 6,150,000 1,671,570
1,694 2 خواب – 2 سرویس بهداشتی 2,350,000 638,730
3,805 5 خواب – 5 سرویس بهداشتی 8,000,000 2,144,400
4,689 5 خواب – 6 سرویس بهداشتی 8,500,000 2,310,300

قیمت خرید خانه در دبی به تومان

قیمت خرید خانه در دبی به تومان جهت اخذ اقامت تقریبا حداقل یک میلیارد و دویست میلیون است زیرا نیاز به یک میلیون درهم امارات دارید. متوسط قیمت خرید خانه در دبی در مقایسه با تهران در تمامی حومه ها بالاتر است زیرا برای خرید یک متر خانه در تهران 1,250 تا 2,100 دلار و برای دبی 2350 تا 4000 دلار نیاز است.

خرید آپارتمان ارزان در دبی

حداقل مبلغ مورد نیاز جهت خرید ملک در دبی یک میلیون درهم است و اولین شرط لازم جهت انجام این کار در امارات این می باشد که دارایی شما در امارات متحده عربی برابر با یک میلیون درهم امارات باشد زیرا حداقل مبلغ جهت خرید آپارتمان ارزان در دبی یک میلیون درهم است. توجه داشته باشید که ارزش دارایی شما با توجه به مبلغی که در قرارداد و سند ذکر می گردد مشخص می شود و ربطی به ارزش فعلی دارایی ندارد. به عنوان مثال اگر شما دارای ملکی در امارات باشید که مبلغ آن 900 هزار درهم در قرارداد ذکر شده باشد ولی ارزش فعلی آن یک میلیون درهم باشد، فرد واجد شرایط دریافت ویزای حاصل از فرایند خرید ملک نمی گردد. همچنین لازم به ذکر است که خانه ها در کشور امارات به صورت آپارتمانی و یا ویلایی می باشند.

خرید اقساطی خانه در دبی

قبل از هر چیزی باید گفت خرید اقساطی خانه در دبی منجر به اقامت نخواهد شد زیرا یکی از شروط پرداخت کامل مبلغ ملک است. برای افرادی که قصد اقامت ندارند یا اقامت دارند و می خواهند همراه با وام ملک بخرند باید گفت:

  • قیمت وام دریافتی برای افراد دارای اقامت نباید بالای 75 تا 80 درصد قیمت کل و برای افراد بدون اقامت نباید بالای 50 درصد قیمت کل ملک باشد.
  • بهره وام مسکن 3 الی 6.5 درصد بسته به بانک متفاوت است.
  • اقساط وام دریافتی باید زیر 50 درصد درآمد فرد باشد.
  • برخی بانک ها برای متقاضی وام مسکن محدودیت سنی بالای 25 سال دارند.
  • فرد باید هزینه های اضافی مانند بیمه عمر متقاضی، پیش پرداخت، کمیسیون، ارزیابی ملک و کارمزد بانکی را در نظر بگیرند.

مدارک خرید ملک در امارات

مدارک خرید ملک در امارات با توجه به نوع اقامت افراد تعیین می شود اما به صورت کلی شامل:

  • قرار داد کارگزار معروف به فرم F به صورت امضا شده (یادداشت تفاهم)
  • گواهی عدم اعتراض NOC (نشان دهنده تسویه حساب فروشنده با سازنده ملک)
  • چک های پرداختی شامل معادل قیمت ملک، هزینه های اداره زمین،
  • اصل پاسپورت، ویزا، شناسه امارات
  • جهت اخذ سند مالکیت معمولاً 2٪ از ارزش ملک باید به طور کامل پرداخت شود.

مزایا و معایب خرید ملک در امارات

خرید ملک در دبی دارای مزایا و معایبی می باشد که در این بخش به ذکر برخی از مهمترین آن ها می پردازیم. از جمله مهمترین مزایای خرید ملک در امارات و مزایای خرید ملک در دبی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • تحصیل در مدارس امارات دارای استاندارد سطح بالایی بوده و مطابق با استانداردهای جهانی است.
  • چند فرهنگی بودن کشور امارات و وجود مدارس متنوع
  • شرایط درمان در کشور امارات به عنوان یک کشور پیشرفته بسیار مدرن و سطح بالا است.
  • سیستم حمل و نقل بسیار کارآمد
  • بسیار پایین بودن میزان جرم و جنایات
  • امنیت سطح بالا
  • مراکز خرید گوناگون و ارائه بهترین و بروزترین محصولات و برندهای روز دنیا
  • اقتصاد بسیار عالی و رو به رشد بیشتر
  • توسعه پذیری کشور
  • امکان اجاره دادن ملک خریداری شده

از معایب خرید ملک در امارات نیز می توان به موارد موجود در زیر اشاره نمود:

  • خصوصی بودن تمامی بیمه ها و بالا بودن هزینه بیمه
  • خصوص بودن مدارس و دانشگاه ها و بالا بودن میزان شهریه
  • امکان انجام کار و یا راه اندازی بیزنس تنها با دریافت مجوز کار و یا ثبت شرکت

اخذ تابعیت امارات با خرید خانه در دبی

کشور امارات یکی از کشورهایی می باشد که تابعیت خود را به شهروندان خارجی اعطا نمی نماید، و اخذ تابعیت این کشور به ندرت و با توجه به شرایطی خاص صورت می پذیرد. خرید ملک در امارات تنها باعث دریافت اقامت این کشور و نه تابعیت این کشور می شود. اخذ تابعیت کشور امارات تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد با یک زن یا مرد اماراتی ازدواج نموده باشد و با اثبات این که این ازدواج صوری نیست بعد از سه سال می تواند جهت دریافت اقامت دائم امارات اقدام نماید و در صورتی که فردی سی سال در امارات زندگی کرده باشد می تواند با توجه به شرایطی خاص جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام نماید. البته لازم به ذکر است که اخیراً قانونی در این کشور تصویب شده است که افراد پس از 5 سال با دارا بودن شرایطی خاص می توانند جهت دریافت پاسپورت امارات اقدام نمایند و می توان آن را به عنوان یکی مزایای خرید ملک در دبی تلقی نمود. کشور امارات تابعیت دوگانه را قبول ندارد و در صورت دریافت تابعیت امارات شخص باید تابعیت قبلی خود را ترک نماید. متقاضیانی که تمایل دارند با خرید ملک به تابعیت یک کشور دست پیدا نمایند بهتر است که از مشاوره مشاورین و کارشناسان مجرب مؤسسات مهاجرتی معتبر بهره مند گردند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین کشور را جهت خرید ملک انتخاب نمایند.

⬅️ چنانچه علاقمند به مطالعه جامع تری درباره خرید ملک در امارات هستید، ➡️

سوالات متداول راجع به خرید ملک دبی

✔️ حداقل هزینه خرید ملک در امارات چقدر است؟

حداقل هزینه خرید ملک در دبی و امارات یک میلیون درهم است.

✔️ آیا خرید ملک در امارات باعث دریافت تابعیت این کشور می شود؟

خرید ملک باعث دریافت اقامت این کشور می شود اما دریافت تابعیت را در پی نخواهد داشت.

✔️ هزینه تمدید ویزای شش ماه حاصل از خرید ملک دبی چقدر است؟

هزینه تمدید ویزای شش ماه حاصل از خرید ملک 1100 درهم به ازای هر نفر است.

سخن پایانی درباره خرید ملک در دبی و امارات

خرید ملک در امارات، قیمت آپارتمان در دبی و امارات در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. همانگونه که ذکر گردید امکان خرید ملک در دبی برای افراد خارجی وجود دارد و این افراد با خرید ملکی به ارزش یک میلیون درهم می توانند به اقامت دو سال امارات، خرید ملک به ارزش حداقل 5 میلیون درهم به اقامت 5 سال و با خرید ملک به ارزش بیش از 10 میلیون درهم به اقامت 10 سال دبی دست پیدا نمایند. این اقامت تا زمان واگذار نشدن ملک به شخص دیگر دارای اعتبار است. هزینه زندگی و تحصیل در امارات با توجه به کیفیت زندگی دراین کشور برای اتباع خارجی در سطح بالایی قرار دارد. امکان اجاره دادن ملک خریداری شده و دریافت سود در امارات وجود دارد. خرید ملک در امارات اقامت دائم و تابعیت را به دنبال ندارد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور بهره مند گردید و یا سوالات خود را در بخش انتهایی همین متن مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا