حوادث

بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم

آفتاب نیوز:

بهرام عین اللهی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از خدمات به موقع اورژانس تهران در حادثه سانحه بیمارستان گاندی اظهار داشت: با وجود محاصره وحشتناک امروز بهترین اورژانس دنیا وجود دارد و برای تقویت آن گام بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه برای تکریم فردی که دلش می سوزد آن طور که شایسته است نمی توان محاسبات مالی انجام داد، ادامه داد: این فداکاری ها در درجه اول برای رضای خدا انجام می شود و فقط خداوند می تواند ثواب درست را بدهد.

وزیر بهداشت از صاحب قوی ترین حوزه سلامت در منطقه خبر داد و گفت: امروز اورژانس به امید مردم تبدیل شده است و اگر فردی دچار حادثه شد امیدش تماس با فرشتگان اورژانس است. و با دیدن آنها راحت می شوند.

عین اللهی تصریح کرد: در دولت مردمی شاهد توسعه روزافزون اورژانس از نظر سخت افزاری و نرم افزاری هستیم. چرا که استفاده از اتوبوس های آمبولانس به ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش سوزی گاندی تاثیر خود را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه هر اتوبوس آمبولانس یک بیمارستان سیار است و حدود 13 مصدوم را جابجا می کند، گفت: اتوبوس ها در شهرهای بزرگ و ترافیک در اسرع وقت به تصادفات می رسند تا زمان طلایی نجات بیماران از بین نرود.

وزیر بهداشت بر هوشمندسازی هواپیماهای اورژانس کشور تاکید کرد و گفت: اگر همه امکانات را داشته باشیم اما مدیریت صحیح انجام نشود کار به خوبی انجام نمی شود. در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی، اورژانس تهران با مدیریت و تصمیم گیری سریع و دقیق به موقع در محل حاضر شد و بیمار را در اسرع وقت انتقال داد.

وی ضمن تاکید بر پیگیری پرداخت غرامت کار سخت و زیان آور اورژانس کشور، از تمهیدات انجام شده در پشت صحنه برای انتقال بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان های جایگزین توسط اورژانس قدردانی کرد.

رئیس اورژانس استان تهران به انتقال 93 بیمار بیمارستان گاندی به برخی بیمارستان ها و تخلیه کامل بیماران از این بیمارستان در کمتر از 3 ساعت پس از حادثه آتش سوزی اشاره کرد و گفت: حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی رخ داد. در ساعات گذشته ساعت 18:25 اعلام شد و با تمهیدات انجام شده بیش از 41 دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 11 دستگاه موتورلنس در منطقه آماده بودند تا در اسرع وقت بیماران را تخلیه کنند و خسارتی به مردم وارد نشد.

اسماعیل توکلی با بیان اینکه طبقات یازدهم تا سیزدهم بیمارستان گاندی به طور مستقیم درگیر آتش سوزی شد اما بیمارستان از طبقه هشتم دچار حادثه شد، گفت: در بین بیماران 3 بیمار شامل یک مادر باردار و 2 بیمار لوله گذاری هستند. شرایط خاصی وجود داشت که باید هر چه زودتر منتقل می شد، می خواستند هر چه زودتر منتقل شوند.

وی گفت: در این دوره از وزارتخانه شاهد توجه ویژه به وضعیت اورژانس پیش بیمارستانی هستیم، بنابراین وزیر بهداشت حداقل هفته ای یک بار آمار و وضعیت اورژانس تهران را رصد می کند.

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا