ترندهای کسب و کارعمومی

آیا باید پله های برای پله پیما تخریب کرد ؟

نفربر پله یک راهکار مدرن برای از بین بردن نیاز به پیمودن پله می باشد. بالا و پایین رفتن از پله ها فشار زیادی به زانوها وارد کرده و سبب فرسایش مفاصل بخصوص در سالمندان می شود. همچنین طی کردن پله ها برای افراد دچار محدودیت های جسمی و حرکتی بسیار دشوار و در برخی موارد، ناممکن می باشد. با جابجا کردن سرنشین بین پله ها، این مشکل را از میان برداشته و به دلیل عدم نیاز به تخریب و بازسازی ساختمان برای نصب، مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

قیمت نفربر پله

قیمت نفربر راه پله به پارامترهایی چون تعداد طبقات، جنس ریل ها، موتور، نوع نفربر پله ای و موقعیت نصب آن بستگی دارد. همچنین نفربر راه پله مستقیم قیمت کمتری از نفربر پله رو چرخشی دارد.

قیمت نفربر برقی راه پله با افزایش تعداد پله ها افزایش می یابد، چراکه تمامی طول مسیر باید ریل کشی شود. ریل های نفربر پله برقی از جنس فولاد و یا آلومینیوم بوده و هزینه ریل کشی با فولاد کمتر از ریل کشی آلومینیومی می باشد. بنابراین برای کاهش قیمت نفربر راه پله می توانید از ریل های فولادی استفاده نمایید.

نوع موتور استفاده شده در نفربر پله برقی نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار می باشد. بطور معمول نفربر راه پله ای با موتور تک سرعته قیمت کمتری نسبت به نفربر با موتور دو سرعته دارند. همچنین یک عامل تاثیرگذار دیگر بر قیمت نفربر راه پله ، موقعیت نصب آن می باشد. ب

یان شد که برای نصب پله پیما باید روی دیوار داخلی یا خارجی پلکان، ریل کشی انجام شود. از آنجایی که طول دیوار داخلی کمتر از دیوار خارجی می باشد، با ریل کشی روی دیوار داخلی، هزینه تمام شده نفربر پله در آپارتمان و خانه کاهش خواهد یافت.

از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت نفربر راه پله در آپارتمان می توان به باتری UPS، مقاومت و داخلی و خارجی بودن آن اشاره کرد. ظرفیت وزنی قابل تحمل نفربر برقی راه پله هم بر قیمت آن تاثیرگذار است.

خرید نفربر پله برقی

خرید نفربر پله در آپارتمان و خانه های دوبلکس برای سهولت در جابجایی سالمندان، بیماران و افراد کم توان توصیه می شود. نفربر پله برای ساختمان های فاقد آسانسور و بالابر که تعداد طبقات کمی دارند، مناسب می باشد. بطور معمول خرید نفربر پله در آپارتمان برای ساختمان هایی که امکان نصب آسانسور را دارند و یا تعداد طبقات آن ها بیش از چهار طبقه می باشد، چندان مناسب نیست.

هنگام خرید نفربر پله برقی باید به مواردی چون صندلی، نوع پله پیما و موتور آن توجه نمایید. صندلی نفربر پله برقی یکی از مهم ترین قسمت های این دستگاه می باشد، چراکه به صورت مستقیم با راحتی کاربر در ارتباط است. سرعت نفربر پله برقی پایین بوده و طی کردن پله ها با آن ممکن است کمی طولانی شود بنابراین اگر صندلی نفربر پله برقی فاقد طراحی ارگونومی باشد، سبب ناراحتی مسافر در طول مسیر می شود.

بسته به محل نصب نفربر پله در آپارتمان یا خانه باید داخلی و یا خارجی بودن پله نورد مورد نیاز خود را مشخص نمایید. پله پیما داخلی در خانه های دوبلکس کاربرد داشته و طراحی ظریفی دارد. درحالیکه بالابر پله خارجی دارای گواهی مقاومتی آی پی بهتری بوده و مقاومت بیشتری در برابر نفوذ ذرات و مایعات دارد.

همچنین در صورت نیاز به نفربر پله برقی چرخشی، بهتر است تا از نفربر پله با موتور دو سرعته استفاده کنید. موتورهای دو سرعته دارای دو سرعت نامی هستند و پله نورد در مسیر مستقیم با بیشینه سرعت حرکت کرده و در زمان رسیدن به انحنای پاگردها، سرعت خود را کاهش می دهد.

انواع نفربر راه پله

نفربر پله برقی به صورت مستقیم و چرخشی عرضه می شود و نوع پله پیما مورد نیاز به مسیر پلکان بستگی دارد. نفربر پله مستقیم برای پله هایی که فاقد انحنا و پاگرد می باشند، استفاده می شود. در مقابل، نفربر راه پله چرخشی برای راه پله های مارپیچ، دارای انحنا و پاگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

نفربر پله مستقیم قیمت پایین تری داشته و مسیر ریل کشی آن ها در یک راستا قرار دارد، به عبارت دیگر ریل کشی به صورت خطی انجام شده و هیچ انحنایی در مسیر ریل کشی وجود ندارد. معمولا موتور استفاده شده در این نفربر از نوع تک سرعته می باشد.

بطور کل نفربر پله چرخشی گران تر از پله پیما مستقیم بوده و بهتر است تا موتور آن از نوع دو سرعت باشد تا در مسیرهای منحنی، آرامش مسافر به شکل بهتری حفظ گردد.

دقت داشته باشید که در راه پله هایی که مستقیم هستند ولی مسیر راه پله توسط پاگرد جدا می گردد، باید از نفربر پله چرخشی استفاده شود. در صورت تمایل به استفاده از پله پیما مستقیم در این راه پله ها، باید از چند نفربر کنار پله استفاده کرد که در کنار افزایش هزینه ها سبب زحمت بیشتر مسافر می شود. در این صورت، مسافر پس از پیمایش پله های اول باید در مسیر پاگرد از پله پیما پیاده شده و روی پله پیما بعدی سوار شود. بنابراین پله پیما چرخشی در این دسته از راه پله ها توصیه می شود.

مزایای نفربر پله در آپارتمان

نفربر پله تجهیزی بسیار سودمند می باشد که غالبا برای جابجایی سالمندان و افراد دچار محدودیت های جسمی و حرکتی استفاده می شود. استفاده از نفربر پله برقی، فشارهای وارد آمده به زانو و مفاصل را رفع کرده و سبب سهولت در رفت و آمد سالمندان و بیماران می شود.

یکی از مزایای نفربر پله ، عدم نیاز به ساخت و ساز و تخریب در ساختمان یا خانه برای نصب آن می باشد. در حقیقت نصب نفربر کنار راه پله بسیار کم دردسر بوده و به راحتی با ریل کشی بر روی دیوار پلکان، انجام می شود. همچنین از دیگر مزایای نفربر پله برقی می توان به صدای پایین، مصرف برق کم و امنیت بالای آن اشاره نمود.

در صورت قرارگیری باتری UPS در نفربر پله برقی می توان در مواقع قطعی برق نیز از پله پیما برای جابجایی استفاده کرد. بنابراین در مناطقی که قطعی برق شایع است نیز می توان از این وسیله با آرامش خاطر کامل استفاده نمود.

معایب نفربر پله

هیچ تجهیزی عاری از عیب نیست و نفربر پله نیز همانند هر تجهیز دیگری معایب خاصی دارد. از معایب اصلی نفربر پله می توان به ظرفیت محدود و سرعت پایین آن اشاره کرد. پله نورد ساختمانی دارای یک صندلی بوده و به عبارتی، تک نفره می باشد. بنابراین امکان استفاده از آن برای چند نفر به صورت همزمان وجود ندارد.

یک عیب بزرگ دیگر نفربر پله برقی ، سرعت پایین آن در حرکت می باشد. سرعت نفربر کنار راه پله با سایر تجهیزات بالابر مانند آسانسور قابل قیاس نبوده و سرعت بسیار پایین تری از آن ها دارد. به همین دلیل استفاده از نفربر راه پله در آپارتمان هایی  که بیش از چهار طرقه دارند، توصیه نمی شود. شاید در ابتدا قیمت پله پیما گران به نظر برسد اما وقتی از کیفیت این محصول اطمینان حاصل کنید قطعاً خرید هوشمندانه تری خواهید داشت.

دکمه بازگشت به بالا