ترندهای کسب و کار

فرق بین بیکینی و مایو زنانه چیست؟

فرق بین بیکینی و مایو زنانه چیست؟

یکی از محبوب ترین ورزش های تابستانی تفریح های آبی و مخصوصا شنا کردن است. شنا از ورزش های مفرحی است که توانسته است بسیاری را در روزهای گرم تابستان به خود جذب نماید. یکی از ملزومات شنا نیز پوشیدن لباس های مخصوص شنا است که می توانید در رنگ ها و طرح های مختلفی آنها را خریداری کنید. در این میان برخی دوست دارند از مایوهای زنانه استفاده کنند ولی برخی دیگر بیکینی را ترجیح می دهند.

آیا با تفاوت های بیکینی و مایو زنانه آشنایی دارید؟ آیا می دانید این دو نسبت به یکدیگر چه مزایا و معایبی دارند؟ اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده و جوابی برای آنها نیافتید، پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر افراد مفهوم بیکینی و مایو را یکی می دانند و فرقی بین این دو قائل نیستند. اما این درست نیست؛ درست است که از هر دوی این لباس ها برای شنا و آبتنی استفاده می شود ولی این به معنای این نیست که مفهومی یکسان دارند. بیکینی و مایو در ظاهر و مدل تفاوت هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

تفاوت بین مایو زنانه و بیکینی

حال که با مایو زنانه و بیکینی آشنا شدید و از مزایا و معایب هر کدام نیز اطلاع یافتید، مسلما بهتر می توانید تفاوت های بین این دو لباس شنا را برشمارید. هر کدام از این لباس ها مزایا و معایبی دارند و به همین دلیل نمی توان به صورت مطلق یکی از آنها را بر دیگری ارجح دانست. این نیاز و سلیقه شما است که می تواند بهترین مورد را انتخاب کند. اما در حالت کلی اصلی ترین تفاوتی که بین مایو و بیکینی وجود دارد به شکل ظاهری این دو بر می گردد. مایو لباسی یک تکه است ولی بیکینی لباسی دو تکه است.

بیکینی را انتخاب کنیم یا مایو؟

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که پوست برنزه را دوست دارند؟ در این صورت اگر پوشیده نبودن لباس شنا برایتان مهم نباشد پس بهتر است بیکینی را برای خرید انتخاب کنید. اما در صورتی که پوشش دهی مناسب لباس برایتان مهم باشد، پس می توانید از بین طرح ها و مدل های مختلف مایوهای زنانه موردی را که باب میل تان باشد را انتخاب کنید.

قصد دارید از لباس شنا در چه نوع محیطی استفاده کنید؟ حوصله مرتب کردن لباس دو تکه را دارید؟ لباس شنا را برای انجام چه نوع ورزش هایی خریداری می کنید؟ آیا لباس را برای ورزش های پر تحرک می خواهید و یا برای آب تنی ساده از آن استفاده خواهید کرد؟ پاسخ این سوالات در کنار سلیقه و علاقه شما می توانند انتخاب شما را رقم بزنند.

مایو چیست؟

جنس بیشتر مایوها از موادی مانند پلی استر، نایلون، اسپنداکس و … است. این مواد غالبا از الیاف مصنوعی هستند و کشسانی و انعطاف پذیری بالایی دارند. به این وسیله می توان با وجود کششی که بر لباس وارد می شود دوام آن را حفظ نمود. این ویژگی مایوها را برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب نموده است.

در حالت کلی مایو زنانه را می توان برای کاربری هایی مانند حمام آفتاب، شنا، ورزش های حرفه ای و یا حتی در زمان قدم زدن در کنار ساحل استفاده کرد. مایوها دارای سایز بندی های متفاوت و طرح ها و شکل های مختلفی هستند که هر کدام برای کاربری خاصی مناسب هستند. مایو زنانه به صورت یک تکه طراحی می شود و می تواند قسمت های پایینی، بالایی و میانی بدن را پوشش دهد.

برای خرید مایو زنانه آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی و سایت لباس زیر زنانه معتبر میتوانید به فروشگاه dadlistore.ir مراجعه نمایید.

مزایای مایو

  1. کاهش کشش:
    معمولا لباس های یک تکه شنا حالتی ساده و تنگ دارند که می توانند سرعت شنا کردن شناگر را افزایش دهند. کاهش کشش و اصطکاک در آب دلیل اصلی این مساله است که توانسته است مایو را به انتخاب اول شناگران حرفه ای و معمولی تبدیل کند.
  2. محافظت از پوست بدن:
    پوشش لباس شناهای یک تکه به صورتی است که می تواند قسمت های پشت بدن و کل نیم تنه را بپوشاند. به همین دلیل می توان گفت مایو میتواند از بدن در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت نماید.
  3. پوشش قسمت های بیشتری از بدن:
    برای افرادی که دوست ندارند بدن شان در معرض دید دیگران باشد، مایو میتواند بهترین گزینه باشد. چرا که پوشش دهی بیشتری دارد. این مساله می تواند ایرادات اندامی افراد را پوشانده و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد.
  4. استحکام بالا:
    لباس های شنای یک تکه به گونه ای طراحی شده اند که به بدن می چسبند و هرگز گشاد و یا شل نخواهند بود حتی زمانی که خشک هستند. به همین دلیل دیرتر خراب شده و برای ورزش هایی از قبیل جت اسکی و یا ویک بردینگ گزینه مناسبی هستند.

معایب مایو زنانه

  1. پوشش دهی بالا:
    لباس شنای یک تکه قسمت های بیشتری از بدن را پوشش می دهند که می تواند برای بسیاری مزیت محسوب گردد. لکن برای برخی دیگر نیز این مساله ممکن است به یک مشکل تبدیل گردد. برای مثال افرادی که قصد برنزه کردن بدن شان را دارند، مطمئنا این مدل لباس شنا را انتخاب نخواهند کرد.
  2. ارائه فضای بیشتر برای لکه ها:
    در بحث محافظت از بدن در مقابل اشعه های مضر خورشیدی، مایوها کارکرد خوبی دارند. اما با توجه به دلیل وسعت بیشترشان ممکن است در مقابل عرق و لکه های کلر برای شناگر آزاردهنده باشند.
فرق بین بیکینی و مایو زنانه چیست؟
فرق بین بیکینی و مایو زنانه چیست؟

بیکینی چیست؟

بر خلاف مایو، بیکینی لباسی دو تکه است که یک قسمت آن سینه ها و تکه بعدی پایین تنه را پوشش می دهد. اصلی ترین تفاوت مایو زنانه و بیکینی در همین شکل ظاهری آنها است. بیکینی ها نیز انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از بیکینی فلونس، بیکینی باندوکینی، بیکینی تاکینی و رشته ای، بیکینی فرینج که در طرح ها و اشکال مختلفی به فروش می رسند.

برای خرید بیکینی زنانه و دخترانه بصورت آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی معتبر میتوانید به سایت لباس زیر زنانه دادلی استور و یا NASTY GAL مراجعه نمایید.

مزایای بیکینی

  1. خنک نگه داشتن بدن:
    حالت دو تکه ای بیکینی ها موجب می شود تا بدن خنکی بیشتری احساس کند. این موضوع در روزهای آفتابی بیشتر ملموس خواهد بود و می تواند حس شادابی و سبکی در فرد ایجاد کند.
  2. بهترین روش برای برنزه کردن:
    همان طور که از ظاهر بیکینی پیدا است، پوشش کمی ایجاد می کند و به همین دلیل می تواند روش مناسبی برای برنزه شده به شمار آید. با پوشیدن بیکینی می توانید بدن خود را در معرض نور آفتاب قرار داده و تقریبا به حالت یکدست برنزه شوید.
  3. ایجاد آزادی و راحتی در حرکت:
    بیکینی ها شکم و ناف شناگر را پوشش نمی دهند و از این جهت آزادی حرکت بیشتری به شناگر خواهند داد.

معایب بیکینی

  1. احتمال از بین رفتن یک قسمت از لباس:
    بیکینی ها دارای دو قسمت هستند که به صورت ست و با یکدیگر استفاده می شوند. در صورتی که یکی از این قسمت ها خراب شده و از بین برود تکه بعدی قابل استفاده نخواهد بود. در این حالت لازم است ست دیگری خریداری کنید.
  2. حمل و نقل و بسته بندی دشوار:
    چون بیکینی به حالت دو تکه است ممکن است در زمان بسته بندی و یا حمل و نقل یکی از آنها گم شود. این مساله در مقایسه با یک تکه بودن مایو عیب بزرگی است.
دکمه بازگشت به بالا