اجتماعی

کاهش ۳۷ درصدی بارش در تهران/ لزوم مدیریت مصرف آب

مدیرکل استان تهران از کاهش ۳۷ درصدی بارندگی از ابتدای سال آبی جاری نسبت به بلندمدت خبر داد و تاکید کرد: در این صورت لزوم مدیریت مصرف آب توصیه می شود.

مازیار خلمی در گفت وگو با شیمیشی وی همچنین گفت: از ابتدای سال زراعی (اول مهرماه) تا 24 بهمن ماه به طور میانگین 74 میلی متر باران در استان تهران باریده که نسبت به سال قبل 37 درصد کاهش اما نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش داشته است. سال گذشته ثبت شده است. پارسال بارون کم بود امسال بارون کم بود.

وی تاکید کرد: افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته به معنای رفع مشکل کمبود بارش های انباشته نیست، بنابراین اکیدا توصیه می شود که نیاز به مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در مصرف آب توصیه اکید شود، زیرا بارندگی های دریافتی تنها توانسته است. تا 26 درصد باران را تامین می کند. نیاز سالیانه آب

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اعلام اینکه بارندگی در تمامی شهرهای استان تهران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اعلام کرد: فیروز کوه 55 میلی متر، دمشق 31 میلی متر، قرچک 23 میلی متر، پیشوا 13 میلی متر، پاکدشت 11 میلی متر، ورامین 10 میلی متر، شهر. بارش ها نسبت به سال گذشته 7 میلی متر، رباط کریم 6 میلی متر و بهارستان 2 میلی متر افزایش داشته است.

خلامی همچنین به وضعیت دمایی استان تهران اشاره کرد و گفت: در این مدت دمای هوا 2.7 درجه بیشتر از دمای بلندمدت (30 سال) و 2.3 درجه بالاتر از سال گذشته بوده است. دمای ثبت شده..

وی در پاسخ به سوال شیمیشی، آیا این میزان افزایش دما در استان تهران با توجه به هدف سازمان ملل برای افزایش 1.5 درجه ای دمای جهان ترسناک تلقی می شود؟ وی تاکید کرد: 1.5 درجه متوسط ​​دمای جهانی برای کل جهان اعم از استوا، استوا، سرزمین های میانی و قاره های مختلف است، بنابراین این رقم ممکن است نگران کننده تر از 2.7 درجه باشد، زیرا دما تنها 2.7 درجه است. افزایش دما

خلامی در پایان درباره پیش بینی دما و بارندگی در ماه های آینده گفت: در سه ماه آینده پیش بینی می کنیم دما حداقل 1 تا 2 درجه بالاتر از حد نرمال باشد و بارندگی ها به حد نرمال برسد. در خوشبینانه ترین وضعیت با توجه به افزایش و کاهش دما از نظر تامین منابع آب وضعیت چندان خوبی نداریم و استان تهران همچنان در وضعیت خشکسالی به سر می برد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا