اجتماعی

ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است

روابط عمومی سازمان غذا و دارو درباره سلامت روغن آفتابگردان خام وارداتی توضیح داد.

به گزارش شیمیشی، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: این روغن ها در مرداد ماه 1400 وارد کشور شد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نمونه برداری و آنالیز کرد.

بر اساس این گزارش، از مجموع 91 هزار تن نفتی که در مرداد ماه سال 1400 صادر شد، 47 هزار تن برای باقی مانده سم و آلایندگی و 44 هزار تن نیز پذیرفته نشد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین بیان کرد: در جریان نمونه برداری و آزمایش، محموله 44 هزار تنی به دلیل باقیمانده دارو نامناسب تشخیص داده شد و صاحب کالا و معاونت غذا و داروی هرمزگان کشف شدند. . از ابهام و نیاز به بازیابی آن مطلع شد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو بیان کرد: آزمایشات محموله روغن آفتابگردان هم در آزمایشگاه های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه انجام شد. در کشور در سال 2019 محل غذاخوری به همین دلیل طبق اعلام سازمان غذا و دارو 44 هزار تن محموله قابل پاکسازی نبوده و این موضوع به مراجع ذیربط گزارش شده و اقدامات معمول در این زمینه اعمال شده است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو همچنین با تاکید بر اینکه این سازمان تمامی فرآورده های غذایی از مواد اولیه و فرآورده های نهایی وارداتی را در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو با حساسیت بالا بررسی می کند، خاطرنشان کرد: خط قرمز سازمان غذا و دارو غذای سازمان داروها سلامت مردم است و اقدامات تخصصی و فنی لازم در این زمینه انجام می شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا