عمومی

پاکستان ۱۷ ملوان ایرانی را آزاد کرد

به گزارش شیمیشی ،

اداره اطلاع رسانی سرکنسولگری ایران در کراچی گزارش داد: به منظور شناخت حقوق ایرانیان خارج از کشور و نظارت بر کنسولگری کشورمان در کراچی ، 17 کشتی ایرانی دیگر از زندان کراچی پاکستان آزاد و از طریق جمهوری اسلامی ایران به ایران بازگشتند.

این غرق کشتی به اتهام ورود غیرقانونی به آبهای پاکستان ، چهار ماه پیش توسط آژانس ایمنی دریایی پاکستان دستگیر و بازداشت شد.

با آزادی این تعداد ملوان ، در مجموع 101 ملوان ایرانی که همگی با چنین اتهاماتی توسط نیروهای پاکستانی بازداشت شده بودند ، پس از کنسولگری ایران در کراچی آزاد و به خانواده هایشان بازگشتند.

پیش از این احمد محمدی سرکنسول ایران در کراچی با مقامات پاکستانی دیدار و از آنها خواسته بود که با صیادان ایرانی که وارد آبهای سرزمینی این کشور می شوند نرمتر عمل کنند و آنها را تا آنجا که ممکن است به آبهای سرزمینی ایران هدایت کنند.

وی گفت: ما از صاحبان کشتی های گرانبها و صیادان ایرانی می خواهیم که بیشتر هوشیار باشند و از مجاورت مرزهای آبی هر دو کشور خودداری کنند ، زیرا روند اداری در پاکستان پیچیده است و روند ردیابی و آزادی زندانیان ایرانی می آید.

بانگ کرد حدود 26 ملوان ایرانی دیگر به اتهام ورود غیرقانونی به خاک پاکستان در زندان های پاکستان به سر می برند و تلاش برای آزادی آنها و بازگشت به کشورمان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا