ترندهای کسب و کارعمومی

چگونه با ps5 آنلاین بازی کنیم

بازی‌های ویدئویی یکی از سرگرمی‌های محبوب دنیای مدرن هستند. بازی‌های آنلاین هم بخش بزرگی از این بازار را تشکیل می‌دهند. بنابراین بسیار از افرادی که کنسول‌های محبوب پلی‌ استیشن را می‌خرند، خیلی سریع به فکر اتصال به اینترنت می‌افتند. با آموزش آنلاین بازی کردن با پلی‌ استیشن 4 و 5 همراه ما باشید تا بدون فوت وقت از جدیدترین بازی‌ها لذت ببرید و با دوستانتان هم‌بازی شوید.

چه‌طور کنسول PS4 یا PS5 را به اینترنت وصل کنیم؟

باید برای خودتان یک حساب کاربری پلی‌ استیشن درست کنید که اختصارا به آن PSN می‌گویند. بعد از خرید دستگاه این جزء اولین کاری‌هایی است که باید انجام دهید. مراحل ثبت‌نام ساده است. مثل ساخت هر حساب کاربری دیگری باید اسم، نام کاربری و اطلاعاتی از این دست را وارد کنید. اما به موقعیت دقت کنید. سونی نماینده رسمی برای عرضه این محصول در ایران ندارد. به‌همین دلیل اسم ایران را نمی‌توانید در لیست کشورها پیدا کنید. می‌توانید هر کشوری را انتخاب کنید. اما حواستان باشد برای شارژ حساب باید از گیفت‌ کارت‌های همان ریجین استفاده کنید.

مراحل ساخت اکانت

  1. اول از همه در صفحه User باید کاربر را انتخاب کنید. برای شروع باید گزینه New User را انتخاب کنید.
  2.  از بین گزینه‌های ظاهر شده اولی یعنی Create a User را انتخاب کنید.
  3.  به صفحه Sign-in to Playstation Network برده می‌شوید. حالا گزینه پایین، New to Playstation Network? Create an Account را انتخاب کنید.
  4.  حالا نوبت به انتخاب کشور می‌رسد. همان‌طور که گفتیم کشوری که انتخاب می‌کنید برای شارژ حساب و بازی کردن مهم است. آمریکا می‌تواند گزینه خوبی باشد چون گیفت کارت‌های این ریجن را از فروشگاه‌های مختلف مثل پاکسیت می‌توانید بخرید.
    در همین مرحله باید دو قسمت بعد یعنی زبان و سن را هم پر کنید. ساخت اکانت برای افراد زیر 18 سال ممکن نیست. پس اعداد درستی را انتخاب کنید.
  5.  در صفحه بعد باید شهر، استان و کدپستی را وارد کنید. لازم نیست این اطلاعات درست باشند. پس کافی است چیزی انتخاب کنید که کارتان را راه بیندازد.
  6.  حالا نوبت به آدرس ایمیل و رمزعبور می‌رسد. باز هم مثل بسیاری از حساب‌های کاربری باید رمزی مناسب انتخاب کنید که بیشتر از 8 کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف، اعداد و علائم نگارشی باشد.
  7.  باید یک آیدی برای خودتان انتخاب کنید. اسمی که دیگر کاربرها به‌عنوان اسم شما می‌بینند.
  8.  این مراحل را که پشت سر گذاشتید باید سراغ ایمیلتان بروید. سونی برایتان ایمیلی فرستاده تا حساب کاربری شما را از طریق آن تائید کند. گزینه Verify Now را انتخاب کنید.
  9.  دوباره سراغ پلی‌ استیشن بروید. گزینه Already Verified را انتخاب کنید.

خرید اشتراک پلاس و لذت بردن از بازی‌ها

حالا حساب کاربری شما آماده است. برای این‌که وارد اکانت PSN خود شوید باید یک اشتراک پلاس بخرید. قبلا درمورد انواع اکانت پلاس یعنی قانونی، هکی و اشتراکی صحبت کردیم. می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر را در آن مقاله پیدا کنید.  درکل اگر اشتراک پلاس داشته باشید می‌توانید به تعداد زیادی از بازی‌ها بدون هزینه اضافه دسترسی داشته باشید. تمام اطلاعات، پیشرفت‌ها و تروفی‌ها هم برایتان ذخیره می‌شود. حتی می‌توانید آن‌ها را به دیگر اکانت‌هایتان انتقال دهید. شاید نحوه پرداخت هزینه و خرید اشتراک برایتان سوال شده است. خب مشخصا برای خرید اشتراک به‌صورت مستقیم از سونی باید پرداخت دلاری انجام دهید. اما پاکسیت راه ساده‌تری را پیش پایتان می‌گذارد. امکان خرید گیفت کارت برنامه‌های مختلف ازجمله پلی‌ استیشن در پاکسیت وجود دارد. می‌توانید گیفت کارتی با ریجین آمریکا بخرید. معادل مبلغ را به ریال پرداخت کنید. گیفت کارت بلافاصله پس از پرداخت به شما تحویل داده می‌شود. حساب خود را با آن شارژ کنید و اشتراک سه ماهه، شش ماه یا یکساله بخرید.

جمع‌بندی

بسیاری از گیمرها بازی کردن با کنسول را به هرچیز دیگری ترجیح می‌دهد و پلی‌ استیشن یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی است. سال‌هاست که فراگیر شدن اینترنت همه‌چیز را آنلاین کرده است و بازی‌های ویدئویی هم استثنا نیستند. حالا می‌توانید با دوستانتان هرجایی که هستند بازی کنید به‌علاوه، دیگر نیازی نیست برای خرید نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها هزینه کنید. قیمت دیسک بازی‌های مختلف هم کم نیست. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بسیار کمتر به تعداد خیلی زیادی بازی دسترسی داشته باشید. اگر PS دارید اشتراک پلاس راه‌حل خوبی برای آنلاین بودن و بازی کردن است. در این مطلب نگاهی به آموزش آنلاین بازی کردن با پلی‌ استیشن 4 و 5 انداختیم. دیدید که پس از آماده‌سازی‌های اولیه به یک اشتراک نیاز دارید و پاکسیت می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. با انتشار PS5 کاربران با ویژگی‌های ویژه و قابلیت‌های نوینی آشنا شدند. قابلیت به اشتراک گذاری بازی‌ در PS5 یکی از این ویژگی‌هاست. امکاناتی که این قابلیت در اختیار شما قرار می‌دهد‌ بسیار بیش از آن چیزی بود که پیش از روانه شدن کنسول به بازار از آن انتظار می‌رفت. حقیقت آن است که خرید بازی بتل نت  برای کنسول سونی به ویژه در آغاز فروش، کم هزینه نیست.

حالا و در این کنسول نسل نهمی، این امکان فراهم شده است تا بدون نیاز به ‌پرداخت هزینه و بی هیچ مشکل خاصی، برخی از بازی‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مثلاً ممکن است دوست شما در یکی از مراحل بازی خاصی گیر افتاده باشد؛ شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی به سادگی به بازی دوستتان وارد شوید و با مهارت خود در انجام بازی، از آن مرحله برای او گذر کنید. حتماً می‌پرسید چطور؟ و می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان این ویژگی را فعال کرد؟ نگران نباشید. در این مقاله به شرح این موضوع می‌پردازیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شیوه به اشتراک گذاری بازی در PS5 با دیگران

پیش از این روی کنسول PS4 ویژگی اشتراک گذاری بازی‌های مورد پسند شما اجرایی شده بود. برخی از کاربران به اشتباه می‌پنداشتند که ممکن است سونی به حذف این قابلیت در نسل‌های تازه‌تر کنسول‌های خود دست بزند. اگر شما از کاربران کنسول PS4 باشید؛ با خرید ظرفیتی بازی‌ها به خوبی آشنایید. لازم به ذکر است این ویژگی روی PS5 سونی به شکل پیشرفته‌تری اجرایی شده است. بنابراین شما می‌توانید تنها با خرید یک نسخه از بازی دلخواهتان، به اجرای آن روی دو کنسول پلی استیشن 5 بپردازید. گفتن ندارد این ویژگی جذاب سبب می‌شود بتوانید زمان خرید بازی با دوستان خود شریک شده و در قبال آن هزینه کمتری بپردازید. همچنین ناگفته نماند یکی از دلایل محبوبیت بیشتر قابلیت اشتراک گذاری بازی در PS5 به سادگی کارکرد آن به لحاظ پیکربندی مربوط می‌شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا