ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

علائم جنین پسر + روش های تشخیص بارداری پسر

در سه ماهگی شکم مادر کم کم شروع به بزرگ شدن می کند. در این ماه، رحم به اندازه یک پرتقال بزرگ رشد کرده است. معمولاً این سؤال مطرح می شود که آیا فرزندم پسر است یا دختر؟ در این مطلب علائم بارداری پسر بودن جنین در سه ماهگی آورده شده است. اگر کنجکاو هستید بدانید که جنسیت فرزندتان چیست، در این مطلب همراه ما باشید.

پیش بینی جنسیت

بسیاری از افراد ادعا می کنند که می توانند از روی علایم و نشانه های مادر، به جنسیت جنین پی ببرند. در واقع حرف های آنها هیچ پشتوانه ی علمی ندارد اما در برخی مواقع پیش بینی ها به حقیقت می پیوندد! به یاد داشته باشید که احتمال درست بودن پیش بینی ها در مورد جنسیت کودک، تنها در حدود ۵۰ درصد موارد به واقعیت می پیوندد. پس حدس زدن جنسیت از روی علایم بطور قطع درست نخواهد بود. مطالعاتی در این زمینه انجام شده است اما در اکثر این مطالعات، اختلافات به حدی اندک است که نمی توانند به طور قطعی به شما بگویند پسر یا دختر دارید.

دانستن جنسیت جنین می تواند یکی از هیجان انگیزترین جنبه های بارداری باشد. جای تعجب نیست که روشهای مختلفی برای پیش بینی این مورد وجود دارد. براساس فرهنگ عامه، همه چیز از موقعیت برجستگی گرفته تا شدت علائم، می تواند جنسیت جنین را نشان دهد. در این مقاله، راه های شناسایی جنسیت جنین را توضیح می دهیم. اسکن به شما می گوید که آیا فرزند شما دختر است یا پسر. تعدادی از آزمایشات تعیین جنسیت به صورت نگاه کردن به اسکن در هفته ۱۲ ام بارداری است تا جنسیت جنین مشخص شود. توجه داشته باشید که در این مرحله سونوگرافی به اسکن شما برای تعیین جنسیت کودک نگاه نمی کند. این اسکن ها شامل موراد زیر هستند

این روش شامل بررسی کردن اسکن هفته دوازدهم و یادداشت برداری از “زاویه برآمدگی” است. این کار با مقایسه زاویه لوله دستگاه تناسلی (قبل از اینکه دستگاه تناسلی به طور کامل تشکیل شود) و ستون فقرات کودک انجام می شود. دندان تناسلی (genital tubercle)، حفره ای در دستگاه تناسلی زنانه است. اساس این تئوری این است که این دندان تناسلی باعث ایجاد زاویه ای در قسمت تحتانی ستون فقرات می شود، اگر این زاویه کمتر از ۳۰ درجه باشد فرزند دختر است و اگر بیشتر از آن باشد فرزند پسر است.” – تئوری جمجمه این تئوری بیان می کند که بین شکل جمجمه دختر و جمجمه پسر در رحم تفاوت وجود دارد. اگر هم اکنون عکس اسکن خود را دریافت کرده اید، می توانید آن را بررسی کنید تا مشخص شود که فرزند شما دختر است یا پسر.

پیش فرض اصلی نظریه جمجمه این است که جنین پسر دارای سر مربعی تر و بزرگتر از جنین دختر است. بنابراین ممکن است این تفاوت ها در رحم مشاهده شود. تفاوتهای اصلی جمجمه ی پسر و دختر عبارتند از: – سر پسرها مشخص تر و بزرگتر از سر دخترها است. – خط گیجگاهی یا تمپورال که در دو طرف صورت روی حفره گیجگاهی قرار دارد و بالا برنده فک پایین است، در نوزاد پسر بیشتر حالت مربعی دارد. در بارداری معمولا پدر و مادر در خصوص جنسیت فرزندشان کنجکاو هستند. اما آیا راهی برای تعیین جنسیت کودک وجود دارد؟ راه های علمی برای تعیین جنیست وجود دارد.

همچنین برخی داستان های قدیمی نیز درباره جنسیت کودک می تواند کمک کند. همچنین، اگر کشور شما اجازه آزمایشهای پیش بینی جنسیت در دوران بارداری می دهد، بهترین روش پیش بینی کننده روش انجام آزمایش است که باید توسط دکتر انجام شود. در زیر لیستی از روش های تعیین جنسیت ذکر شده است دقیق ترین و معتبرترین راه ها برای تعیین جنسیت نوزاد شما در ادامه ذکر شده است. با این حال، این روش ها فقط پس از مشاوره با پزشک قابل اجرا است. اسکن سونوگرافی رایج ترین و قابل اطمینان ترین روش های مورد استفاده پزشکان است. سونوگرافی ها امواج صوتی با فرکانس بالا هستند که تصاویر جنین را تولید می کنند. این روش معمولا برای بررسی رشد جنین استفاده می شود. تکنسین از طریق رحم امواج را از طریق شکم می فرستد.

سپس امواج تصویری از نوزاد متولد نشده ایجاد می کنند که می تواند در مانیتور مشاهده شوند. تکنسین می تواند بگوید آیا جنین پسر است یا دختر. جنسیت را می توان پس از هفته 16بارداری از زمانی که اندام های تناسلی شروع به ظاهر شدن می شود شناسایی کرد. و اسکن سونوگرافی آنومالی بین هفته 18 تا 26 نتایج دقیق تری ارائه می دهند. نرخ دقت بیش از 95٪ برای پسران و حدود 85٪ برای دختران است. شواهدی در مورد اثرات نامطلوب سونوگرافی روی جنین وجود ندارد. این دو آزمون در صورتی انجام می شود که کودک در معرض خطر اختلالات ژنتیکی یا کروموزومی باشد. همانطور که این آزمون ها می تواند کروموزوم های جنینی را شناسایی کند، می تواند جنسیت جنین را نیز شناسایی کند.

آمنیوسنتز شامل وارد کردن یک سوزن نازک به رحم از طریق شکم برای برداشتن یک نمونه کوچک از مایع و تجزیه و تحلیل کروموزومی است. این عمل پس از هفته پانزدهم بارداری انجام می شود.  CVS شامل استخراج یک نمونه بافت کوچک از جفت می شود که می تواند اطلاعات ژنتیکی ارائه کند. این آزمایش بین هفته 10 و 12 بارداری انجام می شود. هر دو آزمون میتوانند جنسیت جنین را با دقت 99٪ تعیین کنند. اما آنها خطر سقط جنین را با نرخ سقط جنین 1٪ ایجاد می کنند. این آزمایش با استفاده از نمونه های خون برای تشخیص جنسیت جنین انجام می شود.

این روش با استفاده از رشته های کوچک DNA موجود در جریان خون مادر و صفحه های آزمایش برای حضور کروموزوم Y مرد انجام می شود. اگر آزمایش کروموزوم Y را شناسایی کند، شانس بالایی برای داشتن پسر وجود دارد و اگر این کروموزوم شناسایی نشود، احتمال دختر بودن جنین وجود دارد. میزان دقت سل فری 95٪ تا 99٪ است. علاوه بر روش های فوق، نظریه ها و روش های دیگری نیز برای پیش بینی جنسیت کودک وجود دارد. راه های دیگر برای تعیین جنسیت جنین بدون تاییدیه علمی: اگرچه شواهد قدیمی اعتبار علمی ندارند، اکثر مردم استفاده از آن ها را برای تعیین جنسیت جالب می دانند.

این تئوری توسط دکتر سام رمزی اسماعیل طراحی شده است که به عنوان روش پیش بینی جنسیتی رمزی یا روش رمزی شناخته شده است. این روش از موقعیت جفت به عنوان نشانگر برای تشخیص جنسیت جنین استفاده می کند. پهلوی جفت در هفته شش تا هشتم بارداری به وسیله سونوگرافی بررسی می شود. اگر جفت به سمت راست قرار داشته باشد، شانس بالایی برای داشتن پسر وجود دارد، و اگر به سمت چپ باشد، شانس بالایی برای دختر داشتن وجود دارد. به یاد داشته باشید جفت بررسی می شود. اگر سونوگرافی واژینال انجام شود، همه چیز دقیقا با اسکن یکسان است. اما در صورت سونوگرافی شکمی، همه چیز بر عکس آشکار می شود. از این رو موقعیت مکانی معکوس است.

باور غلط: بعضی معتقدند جنسیت بچه را از روی خط تیره ی روی شکم مادر می توان تشخیص داد. در بیشتر زنان باردار، یک خط عمودی تیره روی شکم ظاهر می شود که به آن « لینا نیگرا» (Linea Nigra) می گویند. بر اساس این باور، اگر این خط پایین ناف باشد، یعنی دختردار خواهید شد، اما اگر خط بالای ناف قرار داشته باشد، یعنی صاحب پسر خواهید شد. حقیقت: هیچ تحقیقتی وجود ندارد که ارتباط میان وجود این خط یا محل قرارگیری آن با جنسیت بچه را به اثبات رسانده باشد. ظاهر شدن این خط در دوران بارداری امری رایج است و بر اثر تغییرات هورمونی بدن مادر در دوران بارداری رخ می دهد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا