اجتماعی

رشد بالغ بر ۲۲۰درصدی «فرصت آموزش دختران» پس از انقلاب اسلامی

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، پس از انقلاب اسلامی، فرصت تحصیل برای دختران بیش از 220 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شیمیشی، محمدمهدی کاظمی وی در ویژه برنامه «مدرسه قوی، ایران قوی» که امروز سه شنبه 17 بهمن ماه از شبکه شاد پخش شد، گفت: قبل از انقلاب 60 درصد فرصت های تحصیلی برای مقطع ابتدایی فراهم بود و همین موضوع است. به این معنی. که قبل از انقلاب 60 درصد دانش داشتند، دانش آموزان ابتدایی درس می خواندند، اما اکنون فرصت تحصیل در مقطع ابتدایی به بیش از 98 درصد رسیده است.

به گفته وی فرصت تحصیل در مقطع متوسطه قبل از انقلاب حدود 40 درصد بود اما امروز فرصت تحصیل در مقطع متوسطه به بیش از 86 درصد رسیده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: باید گفت که بعد از انقلاب اسلامی، امکانات تحصیل برای دختران بیش از 220 درصد افزایش یافته است و این نشان از اهمیت انقلاب اسلامی در تحصیل دانش آموزان .

تقاضای بالا برای دانش آموزان با معدل بالای 19 برای ثبت نام در هنرستان ها

کاظمی در بخشی دیگر از سخنان خود به سوال یکی از هنرجویان هنرستان در گفتگوی تلفنی خود با برنامه زنده «مدرسه قوی، ایران قوی» درباره تمایل خانواده ها به تحصیل دانش آموزان با مدارک بالا در رشته های نظری و نه توضیح داد. جنبه های نظری هنرستان هنری. : سال گذشته درخواست های زیادی از دانش آموزان با معدل 19 به بالا برای ثبت نام در هنرستان ها داشتیم اما به دلیل ظرفیت هنرستان هایمان فرصت ثبت نام این همه دانش آموز در هنرستان ها را نداشتیم. تکمیل شد و ما نتوانستیم همه این دانشجویان را ثبت نام کنیم.do.

وی ادامه داد: سال گذشته دانش آموزانی با معدل بالا در هنرستان ها ثبت نام کردند اما به دلیل ظرفیت محدود نتوانستیم همه دانش آموزان علاقه مند را با معدل بالا در هنرستان ها ثبت نام کنیم. بنابراین باید گفت فرهنگ عمومی نسبت به گذشته تغییر کرده است چرا که امروزه مدرک بالاتر و حتی فوق لیسانس و دکتری ملاک شغلی به خصوص در بخش غیردولتی نیست و فرصت های شغلی امروز متفاوت است.

هنرستان سمپاد و مدل دولتی داریم

معاون آموزش و پرورش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان های دولتی و دولتی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: هنرستان های دولتی و دولتی بسیار خوبی در کشور داریم که معدل و ورودی دارند. امتحان برای ورود دانش آموزانی داریم که در مدارس خصوصی قبول می شوند اما رشته شان را تغییر می دهند و به هنرستان می آیند. این نشان از تغییر نگرش خانواده ها و جوانان نسبت به تحصیل در هنرستان ها دارد. با این حال ممکن است برخی خانواده ها همان ذهنیت قدیمی را نسبت به تحصیل در هنرستان داشته باشند که برای حل آن باید فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

پذیرش پزشکی در بشاگرد

کاظمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدالت آموزش و پرورش به تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی در کنکور اشاره کرد و گفت: امسال در کنکور سال 1402 شاهد تک رقمی شدن مدرک در برخی حوزه ها بودیم. با تأثیر واضح آموزش. بعد ها. رشته پزشکی را در مناطق کم برخوردار پذیرفته ایم که احتمالا تا الان و از زمان کنکور هیچکس در رشته پزشکی قبول نشده است. امسال در منطقه بشاگرد در رشته پزشکی قبول شدیم. امسال شاهد بودیم که با تاثیر قطعی پیشینه تحصیلی به ویژه دانش آموزان نواحی دوم و سوم تحصیلی درصد بالاتری از رتبه های زیر 1000 را به دست آوردند و این به معنای تحقق عدالت آموزشی و این فرصت است. داده شده است. برای همه.

وی با بیان اینکه اگر دانش آموزان کتاب های خود را خوب مطالعه کنند به راحتی می توانند در امتحانات نهایی نمره قابل قبول و خوبی کسب کنند، تصریح کرد: نحوه مطالعه آنها مهم است. دانش‌آموزان قبل از آن روی امتحان ورودی و روش‌های تست‌زنی متمرکز بودند، اما اکنون تمرکز بر روی نحوه عملکرد دانش‌آموزان در محتوای عمیق‌تر است. بنابراین امتحان نهایی برای کسی که کتاب را خوب خوانده باشد سخت و آسان نیست. دانش آموزان توانایی کسب نمرات بسیار خوب را دارند.

فرصت بازخرید امتیاز فقط یک بار است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره فرصت برگشت نمرات دانش آموزان و فارغ التحصیلان گفت: همه داوطلبان آزمون فارغ التحصیلی باید دارای سوابق تحصیلی در دروس خاص باشند. در واقع نمره امتحان نهایی داوطلبان به عنوان سوابق تحصیلی آنها محسوب می شود. بنابراین دانش آموزی که به هر دلیلی در درس نمره مورد نظر را کسب نکرده و می خواهد نمره بهتری کسب کند، علاوه بر امکان ثبت سوابق تحصیلی، امکان بازگشت نمره را برای همه دروس یک بار نیز دارد.

کاظمی ادامه داد: این فرصت را به تمامی دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته در تمامی کلاس‌های ثبت‌نام کرده‌اند، پس از برگشت نمراتشان. بنابراین اگر فردی قبل از سال 1363 دیپلم گرفته باشد و سابقه تحصیلی نداشته باشد می تواند یک بار در امتحان نهایی شرکت کند و سوابق تحصیلی ایجاد کند و یک بار فرصت بازگرداندن نمره خود را داشته باشد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا