اجتماعی

نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در روز جمعه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از تهدیدات جوی ناشی از بارش گسترده برف و باران در برخی استان ها، ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور و افزایش نسبی دما در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیایان در گفت وگو با شیمیشی. وی درباره وضعیت جوی کشور گفت: پنجشنبه پنجم بهمن ماه در برخی نقاط زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب غرب، جنوب البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، سواحل شمالی و شمال شرق کشور است. ، ابری، پراکنده باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت: روز جمعه (15 بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور به استان های جنوب غرب و جنوب، هوا ابری همراه با بارش باران و برف پیش بینی می شود. و بعد از ظهر باران خواهد آمد. در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز و شرق گسترش یافته و شمال شرق کشور را در بر می گیرد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات هواشناسی، شدت بارندگی در نیمه شرقی خوزستان، جنوب شرق لرستان، قرم محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و همچنین … کوه های مرتفع آذربایجان غربی

وی ادامه داد: شنبه هفتم بهمن ماه وسعت فعالیت نظام در کل کشور است. در جنوب لرستان، شمال خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش شدید باران پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه هشتم بهمن ماه این سامانه در سواحل شرقی دریای خزر و کل زنجیره شرقی کشور فعال است و از مرزهای شرقی کشور و دامنه های زاگرس خارج می شود. گنجانده شده است. در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور ابری و بارانی خواهد بود.

وی همچنین گفت: روز دوشنبه نهم بهمن ماه با گذر موجی معتدل از شمال کشور، گسترش بارندگی در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال خراسان و شمال. رضوی. خراسان. افزایش ابر در شمال غرب و غرب کشور طی این روز، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی تصریح کرد: تا روز شنبه در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق دوردست گرد و خاک و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این مدت دمای هوا در شمال کشور افزایش و در روزهای یکشنبه و دوشنبه دما کاهش می یابد.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مزاحم است.

رئیس مرکز پیش بینی و خطرات هواشناسی کشور درباره جو تهران گفت: آسمان تهران فردا (6 بهمن) نیمه ابری و بتدریج ابری و در اواخر بعد از ظهر به صورت پراکنده باران با حداقل دما پیش بینی می شود. 6 و حداکثر دما 10 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (7 بهمن) نیمه ابری تا ابری و تا ساعاتی دیگر مه و بارندگی و افزایش وزش باد و وزش باد شدید از بعدازظهر با حداقل 7 درجه و حداکثر دما 9 درجه پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: گرم ترین دما در شهرهای بند عبس و بوشهر 26 درجه و فردا گرم ترین دمای هوا 27 درجه و اردبیل سردترین مرکز کشور خواهد بود. دما -12 و -9 درجه.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا