اقتصادی

فنر قیمت گاز در اروپا در رفت

قیمت معاملات گاز طبیعی در بازار اروپا تحت تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه برای اولین بار در 2 هفته گذشته از مرز 30 یورو در هر مگاوات ساعت گذشت.

به گزارش شیمیشی، قرارداد تحویل در ماه مارس برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت که طولانی ترین روند افزایشی از اکتبر بوده و 5.5 درصد افزایش یافت. بازار انرژی منتظر پاسخ ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین آخر هفته گذشته است که منجر به کشته شدن چندین سرباز آمریکایی در اردن شد.

در حالی که اروپا دارای عرضه فراوان، تامین کنندگان گاز متنوع است و هوای زمستان نسبتاً معتدل باقی مانده است، قیمت ها نسبت به رویدادهای بازار جهانی حساس هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تصمیم گرفته است به این حمله چگونه پاسخ دهد، اما چیزی در این مورد نگفته است.

عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی، مسیر کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع (LNG) از دریای سرخ و سفر طولانی‌تر آن‌ها به اطراف آفریقا را تغییر داده است.

نشانه های اولیه وجود دارد مبنی بر اینکه واردات LNG به شمال غربی اروپا ممکن است در ماه فوریه کاهش یابد زیرا کشتی های کمتری در این ماه به مقصد سفر می کنند. صادرات کمتر LNG ممکن است با هوای خنک در نیمه دوم ماه همزمان باشد. چین نیز علاقه مند به خرید LNG است.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: این وضعیت باعث شده است که بازار LNG کمی با کمبود عرضه شود. علاوه بر این، البته نباید خطر دائمی قطع عرضه و همچنین پیش‌بینی هوای سردتر را فراموش کنیم.

به گزارش بلومبرگ، قیمت قراردادهای گاز برای تحویل در ماه مارس در هلند، معیار اصلی بازار اروپا، در روز چهارشنبه 2.7 درصد افزایش یافت و به 30.39 یورو در هر مگاوات ساعت رسید. توافق مشابهی در انگلیس اضافه شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا