عمومی

تعدیل روشنایی یا ناامن‌کردن خیابان‌ها؟

ساعت 9 شب ، خیابان های تهران در تاریکی غلیظ فرو رفته اند. چند هفته از اجرای قانون منع رفت و آمد شبانه برای کاهش سوختگی تاج می گذرد ، اما در چند روز گذشته طرحی خاموش برای بستن خیابان ها ، پارک ها و جاده های تهران در نظر گرفته شده است که آن را “مقیاس تغییر نور” می نامد. ، برای ایجاد ثبات در شبکه برق طراحی شده است. کاهش مصرف گاز با هدف تولید برق انجام شده است ، اما یک مسئله اجتماعی را نادیده گرفته است. امنیت.

به گزارش شیمیشی ، روزنامه اعتماد نوشت: یک روز پس از اجرای طرح بازداشت دو هفته ای تهران برای جلوگیری از پخش شدن تاج ، علیرضا زالی ، فرمانده عملیات مدیریت تابش در کلانشهر تهران اعلام کرد که 24 ساعت پس از ممنوعیت ترافیک ، ترافیک شبانه در تهران از ساعت 9 شب تا 4 صبح 70 درصد کاهش یافته است. اگرچه این آمار مربوط به روزهایی است که طرح توقف دو هفته ای در حال اجرا است ، اما حداقل 30٪ از ترافیک جاده ای در جاده ها و خیابان ها در اوج اجرای این طرح گزارش شده است.

پس از گذشت تقریباً یک ماه از اجرای این طرح و کاهش محدودیت منع رفت و آمد ، اکنون به نظر می رسد که این تعداد می تواند افزایش یابد ، با این وجود ، در چند روز گذشته ، تهران یک شب تاریک بوده و سایر مسیرها به غیر از جاده های اصلی بسته شده است. تردد در آنها عملاً غیرممکن و خطرناک است.

در هفته گذشته و به دنبال ظهور پدیده “محدود” در تهران و افزایش آلودگی و شیوع بوی بد در تهران ، بحث استفاده یا عدم استفاده از گازوئیل در نیروگاه های حرارتی مانند سال های گذشته با بحث مخالفی مطرح شد. مسئولان با شایعات مبنی بر اینکه با افزایش مصرف گاز داخلی ، نیروگاه با کمبود سوخت روبرو می شود و مجبور به سوختن می شود ، مخالفت می کنند و در نتیجه هوای تهران و کلانشهرها آلوده می شود. گرچه آلودگی هفته گذشته تهران با باران و وزش باد برطرف نشد و شهروندان تهرانی هنوز هوای آلوده را در ریه های خود نگه داشته اند ، اما اکنون نقشه در خیابان های کثیف تهران تاریک شده است. به نظر می رسد که این هدف برای کنترل مصرف سوخت در نیروگاه های حرارتی کشور است ، با این حال ، این نقشه وضعیت خیابان های تاریک و احتمال سرقت و افزایش ناامنی برای عابران پیاده را در نظر نمی گیرد.

زهرا نژاد بهرام ، یکی از اعضای شورای تهران یک شب در تهران و پرونده وی ، اصرار دارد که نقشه “اصلاح روشنایی” پیش بینی می کند که روشنایی بزرگراه ها و آزادراه ها را کاهش می دهد و هیچ برشی در محله ها یا ترافیک محلی در شهر وجود ندارد.

به گفته وی ، کاهش مصرف برق به دلیل افزایش مصرف گاز داخلی و کاهش منابع گازی در نیروگاه های حرارتی ضروری است و این نیاز در نقشه “تنظیم روشنایی” دیده شد ، اما این طرح امنیت شهروندان را در شهر خدشه دار نمی کند. .

این عضو شورای شهر با بیان اینکه سابقه همکاری وزارت نیرو و شهرداری برای از بین بردن مناطق بدون حفاظت شهری در مناطق مختلف تهران وجود دارد ، خاطرنشان می کند که مهمترین عامل در شکل گیری منطقه بدون حفاظت شهری کاهش نور ، معیوب یا خراب بودن چراغ ها است. ، کمبود چراغ و خرابی آنها است. در برخی از مناطق تهران ، سفر به شهرها برای شهروندان ، به ویژه زنان و کودکان دشوار بود. وزارت نیرو در حال حاضر همکاری خوبی با شهرداری برای حل این مشکل و کاهش مناطق غیر بهداشتی شهری انجام داده است ، و بنابراین هدف این یک پروژه بهبود هزینه است. انرژی در بزرگراه ها و آزادراه ها است ، مناطق محافظت نشده شهری نمی سوزند.

نژاد بهرام توضیح می دهد که با وجود اوایل زمستان تاریک ، این طرح پیش بینی می کند که شهروندان بین کارهای پنج روزه و شش عصر همچنان در شهر باشند و کارهای روزمره خود را دنبال کنند و نتوانند با تاریکی خیابان ها روبرو شوند. ترافیک در ساعات مشخصی از شبانه روز به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا است ، که به دلیل وضعیت بیماری حاد در کشور ، اگر این طرح منجر به کاهش غیرضروری ترافیک شود ، زنجیره انتقال ویروس کرونا نیز کاهش می یابد.

به گفته مسعود صادقی ، مدیر کل دفتر توزیع برق توانیر ، خاموش شدن چراغ های خیابان و بزرگراه ها در حین ممنوعیت رفت و آمد به عنوان “تنظیم نور” یاد می شود. براساس وب سایت خبری شرکت تولید ، حمل و نقل و توزیع برق ایران (توانیر) ، یک پروژه تنظیم روشنایی با هدف کاهش مصرف گاز در سه بخش روشنایی در شرکت های توزیع برق ، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها در تمام استان ها در حال اجرا است. . بزرگراه ها ، حومه شهرها و مناطق سبز وجود دارد.

بر اساس این گزارش ، صادقی با اشاره به اینکه کاهش هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی به عنوان منبع گرما دلایل شکل گیری این نقشه است ، طرحی است که با تغییر چراغ خیابان و کاهش مصرف گاز نیروگاه ها و گرمایش موجب صرفه جویی در میلیون ها لیتر سوخت می شود. نیاز در مکان های سرد را برآورده می کند.

مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع برق شرکت توانیر قبلاً در مصاحبه با فارس عنوان کرده بود که در این طرح ، روشنایی بیشتر راه های شهری و روستایی استاندارد می شود و در این طرح ، اولین مکان تعیین مکان با مکان است. که در گذشته بیش از حد روشن شده اند. آنها “حد استاندارد” دارند و با یک انقراض ، نور به حد استاندارد می رسد.

در این مصاحبه ، مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع برق شرکت توانیر اظهار داشت که هیچ ساعتی در ترافیک افزایش نمی یابد و با توجه به این موضوع ، “در بسیاری از مناطق ، این مقدار نور در ساعات پایانی شب تا صبح مورد نیاز نیست. “

به گفته صادقی ، “به دلیل صرفه جویی در مصرف گاز” ، وزارت نیرو ، با همکاری وزارت نفت و سایر نهادهای نظارتی که در روشنایی جاده ها مشارکت دارند ، تصمیم گرفته است روشنایی جاده ای را که در بسیاری از ساعت های شب مورد نیاز نیست کاهش دهد و هزینه ها را کاهش دهد. پس انداز بنزین پیاده شو

مصطفی رجبیه مشهدی ، سخنگوی صنعت برق کشور نیز به ایلنا گفت که طی چند روز گذشته ، بهبود روشنایی جاده ها و بزرگراه ها برای جلوگیری از مصرف برق و گاز در دستور کار مسئولان دولت و وزارت نیرو قرار گرفته است. اجرا در شهرهای قرمز و نارنجی.

به گفته رجبی ، وقتی نیروگاه ها به اتمام برسند ، پایداری شبکه برق به هم می خورد و صنعت برق برای ایجاد ثبات در شبکه برق آنچه در توان دارد انجام می دهد ، به نظر می رسد در این زمان به سادگی تلاش می شود چراغ های شهر خاموش شود. ای

علی رغم شایعات شرکت توانیر در مورد لزوم اجرای طرح مدیریت شبکه برق ، این طرح در واقع در پاسخ به رئیس پلیس راهور پایتخت انجام شد.

به گزارش شیمیشی ، سردار محمد حسین حمیدی ، مخالفت پلیس برای خاموش شدن چراغ برخی از بزرگراه ها در زمان منع رفت و آمد اعلام کرد: “ما مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده ایم ، اما آنها (شرکت توانیر) به ما گفته اند که برخی مشکلات وجود دارد. آنها باید “آنها باید زیرساخت های خود را اصلاح کنند.”

در این مصاحبه ، سردار حمیدی اظهار داشت: پلیس احتمال افزایش تصادفات ناشی از بسته بودن خیابان ها و جاده ها در ساعات ممنوعیت عبور و مرور را گزارش می کند و علاوه بر این ، پلیس نظارت بر روشنایی سایر معابر و معابر را ادامه می دهد. تا این مشکل مستقر شوید

اگرچه توانیر از اجرای این پروژه خبر داد ، اما شهرداری هنوز مسئولیت مسدود كردن معابر تهران را نپذیرفته است و تمام مسئولیت این امر به عهده توانیر است ، در حالی كه طبق گفته سخنگوی صنعت برق ، این پروژه با همکاری وزارت نیرو در حال اجرا است. ، و در این بین ، هنوز در مورد نقش شهرداری در اجرای این طرح ، به ویژه در نحوه اجرای این طرح ، که هنوز شهرداری پاسخی به آن نداده است ، بلاتکلیفی وجود دارد.

این سیاست شهرداری برای سلب مسئولیت از مسدود کردن راه های شهر نیز در آخرین جلسه شورای شهر تهران ارائه شد. در این جلسه ، عضو شورا ، در پاسخ به انتقاد از کار شهرداری در تأمین زمینه های ناامن با مسدود کردن جاده های تهران ، کاستی های شهرداری را در این زمینه انکار کرد و اداره برق منطقه ای تهران را مقصر دانست.

مجید فراهانی در آخرین جلسه شورای شهر تهران عنوان کرده بود که مطابق تبصره 2 ماده 11 قانون سازمان برق ایران که در سال 1346 به تصویب رسیده است و آیین نامه تهیه و تعیین هزینه روشنایی و حمل و نقل تأسیسات آب و برق ، که مصوب شورای وزیران ، هزینه روشنایی و جاده ها توسط شرکتهای برق منطقه رسا از محل مالیاتهای مصرف جمع آوری و جمع آوری می شود.

فراهانی در پشت این تفسیر و آیین نامه اذعان کرد که “وزارت نیرو و شرکت های برق منطقه ای مسئول تأمین روشنایی جاده ها و پرداخت آنها طبق فرمول صریح قانون هستند.”

وی در ادامه خواستار توجه به این موضوع و کاهش مناطق محافظت نشده شهری به دلیل قطع برق در برخی مناطق شد.

مشاهدات خبرنگار ما نشان می دهد که این تاریکی فقط مربوط به بزرگراه های پایتخت نیست ، بلکه جاده های درجه یک این شهر در شب تاریک است و در این تاریکی ، ترافیک عابر پیاده عملا با موانع و خطرات مواجه است. شما

به دلیل ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی ، در این زمان عملاً کار دشواری است و امکان پیاده روی در خیابان ها در ساعت 9 شب وجود ندارد.

نقشه لبه های نور اکنون یک شب سایه ای از عدم امنیت را بر تهران ایجاد کرده است و این در یک سفر کوتاه عابر پیاده پس از ساعت 9 شب مشهود است ، در حالی که با وجود خاموشی عمیق برخی از جاده ها ، روشنایی بسیاری از ساختمانهای شهر و بنرهای تبلیغاتی هنوز فعال است و مشخص است که ، علاوه بر اینکه نام این طرح با تغییر عنوان ، بدون جایگزینی سیستم روشنایی شهر با تجهیزات کاربردی کمتر ، اکنون موجب نارضایتی شهروندان و افزایش احساس ناامنی به ویژه برای زنان در شب شده است.

نگاهی به واکنش های کاربران فضای مجازی در توئیتر نشان می دهد که در این طرح ممکن است تهران در ساعات ممنوعیت عبور از کشور و ایجاد ناامنی ، سرقت ، احتمال تصادف و غرق شدن و افزایش دفاعیات شهری در این طرح غیر منطقی تلقی شود. صورت نمی گیرد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا