ورزشی

دلیل اخراج کی‌روش از تیم ملی قطر فاش شد

عدم استفاده از بازیکنان آکادمی اسپایر و سبک بازی دفاعی دو دلیل حذف کارلوس کی روش از تیم ملی قطر گزارش شده است.

به گزارش شیمیشی و به نقل از کالچو مرکاتو، تیم ملی قطر تنها پس از چند ماه و چند بازی کارلوس کی روش را از سمت خود برکنار کرد. تنها یک ماه دیگر به جام ملت های آسیا باقی مانده است و سرمربی پرتغالی پس از یازده بازی با نتایج ضعیف برکنار شده است. به این ترتیب پروژه کارلوس کی روش با تیم ملی قطر تنها چند ماه به طول انجامید. سرمربی سابق تیم ملی ایران تنها پس از یازده بازی برکنار شد. کی روش در یازده بازی تنها چهار برد، سه تساوی و چهار شکست کسب کرد.

فدراسیون فوتبال قطر دوشنبه گذشته این تصمیم را تایید کرد. در آن زمان رهبر پرتغال برای ملاقات حضوری به دوحه رفت. با توجه به عملکرد ضعیف قطر در جام جهانی گذشته، کی روش موظف شد پروژه موفقی خلق کند. این مربی قرار بود قطر را جوان نگه دارد و بازیکنان جوان جدیدی را وارد این تیم کند، اما از بازیکنان آکادمی اسپایر در دوحه که در سال 2004 با هدف پرورش استعدادهای بومی افتتاح شد، استفاده کافی نکرد. علاوه بر این، سبک دفاعی بیش از حد کی روش نیز در حذف او نقش داشت.

سرمربی پرتغالی قصد داشت قطر را به جام جهانی 2026 بعدی برساند. با این حال کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی قطر فرصت نشان دادن توانایی های خود را پیدا نکرد. حالا مارکز لوپز هدایت تیم عانانی را در جام ملت های آینده برعهده دارد.

قطر در جام ملت های آسیا 2019 عنوان قهرمانی را به دست آورد و در جام ملت های آسیا میزبان بازی ها خواهد بود که باعث شده امید این تیم بیشتر شود. جام ملت های آسیا 2023 قرار است از 22 دسامبر در قطر آغاز شود و میزبان در دیدار افتتاحیه به مصاف تیم ملی فوتبال لبنان خواهد رفت.

ایران در اولین بازی خود در جام ملت های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال فلسطین می رود. ایران در دور قبل می توانست به نیمه نهایی برسد اما در این مرحله مقابل ژاپن با 3 گل شکست خورد و نتوانست به دیدار فینال برود.

انتهای پیام

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا