اقتصادیترندهای کسب و کارعمومی

پودر تالک چیست و چه کاربردی در ایزوگام دارد؟

عرضه مستقیم پودر تالک

با اتخاذ راهکار عرضه مستقیم پودر تالک توسط پودر در حال حاضر تمامی متقاضیان و مصرف کنندگان این پودر معدنی شرایط لازم برای خرید عمده را به دست آوردند. پودر تالک جزو نرم ترین پودر های عرضه شده در بازار است که به واسطه خصوصیات بالقوه در بسیاری از صنایع با هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و بدیهی است که صنعتگران مختلفی به دنبال خرید عمده این پودر های میکرونیزه باشند.  در عرضه مستقیم  پودر باریت توسط خود واحد تولید کننده در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد و این پارامتر می‌ تواند در کاهش فعالیت واسطه‌ ها و به دنبال آن کاهش قیمت نهایی محصولات تاثیر مستقیم داشته باشد. در عرضه مستقیم همچنین متقاضیان می توانند از کیفیت محصولات اطمینان بیشتری داشته باشند چرا که در یک ارتباط مستقیم با تولید کنندگان قرار گرفته و تضمین کیفیت کالا های آنها را دریافت می نمایند. پودر تالک علاوه بر داخل کشور در دیگر کشور ها هم متقاضیان زیادی دارد و صادرات آن به دلایل خاصی در سالهای اخیر چندین برابر شده است . به همین دلیل عرضه مستقیم این محصولات می تواند برای شرکت های صادراتی هم شرایط ایده آلی را فراهم سازد.

تولید و فروش انواع پودر میکرونیزه تالک

برخی از انواع سنگهای تالک سفید رنگ است و در نتیجه پودر تالک میکرونیزه تولید شده از آن نیز سفید خواهد بود. این پودر حالت نرم و مخملی دارد. تاک در واقع از سیلیکات منیزیم تشکیل شده است به دو صورت یافت می شود:

  • به صورت کاملا طبیعی
  • تولید شده در آزمایشگاه و توسط افراد متخصص

تالک طبیعی در طبیعت مانند سایر سنگ ها در اثر رسوب سیلیکات منیزیم تشکیل می شود. اما این ماده در طبیعت خالص نخواهد بود و ممکن است مقداری جزئی از سایر مواد معدنی را نیز همراه خود داشته باشد. ولی تالک آزمایشگاهی به دست انسان تولید می شود و کاملا خالص می باشد. برای تهیه ی انواع پودر تالک، ابتدا سنگ تالک را کاملا پودر می کنند. سپس این پودر را چندین بار از صافی عبور می دهند، تا پودر لطیف و یکدستی بدست آید. این پودر ها برای مصارف مختلف به بازار عرضه می شوند و در اختیار صنایع قرار می گیرد.

 

تولیدکننده برتر پودر میکرونیزه تالک

تالک در بیشتر صنایع و مواد استفاده می شود، و جالب است بدانید که این ماده بر روی پوست انسان ایجاد حساسیت نمی کند، و به همین دلیل می توان از آن در لوازم آرایشی استفاده کرد. قیمت سنگ تالک معمولا توسط بازار و صاحبان معادن و میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود. این سنگ باید از معادن مخصوص استخراج شود، سپس ناخالصی های آن جدا گردد و مورد استفاده قرار گیرد. قیمت سنگ تالک از قیمت بسیاری از سنگ های معدنی بالاتر است، ولی به دلیل نیاز به آن در بخش های مختلف، این سنگ برای کشور ها از ارزش بالایی برخوردار است. کارخانه پودر تالک ابتدا سنگ تالک را استخراج و یا خریداری می کند. طبق مراحلی که در قسمت های قبل گفته شد آن را تصفیه و سپس پودر تالک را تولید می نماید. پودر تالک در واقع ماده ی اولیه ی مهمی است که می توان گفت یکی از کشور هایی که آن را صد درصد تولید می کند، و در اختیار صنایعش قرار می دهد، آمریکا می باشد. سایر کشورها بخشی را داخل تولید و بخشی را از خارج خریداری می کنند. بهترین معادن سنگ تالک سفید در کشور افغانستان قرار دارد.

تالک سفید با نام های سنگ صابون و استاتیت نیز شناخته می شود، و اگر این نام ها را شنیدید، بدانید که منظور همان سنگ تالک می باشد. همانطور که گفته شد پودر تالک رطوبت را می گیرد و در واقع از آن می توان به عنوان عایق رطوبت استفاده نمود. آروشا بزرگترین تولید کننده پودرتالک ایزوگامی در کشور می باشد. دلایلی که این پودر در ساختار ایزوگام به کار می رود، به شرح زیر می باشد:

  • به عنوان افزایش دهنده ی ایستایی لایه های ایزوگام
  • به عنوان پایدار کننده ترکیبات
  • از بهم چسبیدن لایه های ایزوگام در رول های آن جلوگیری می کند.
  • به عنوان ثابت کننده و پایدار کننده آسفالت

البته باید این را بدانید که، میزان خاصی از استفاده می شود. در واقع مقدار زیاد این ماده می تواند حالت شکننده به لایه های ایزوگام بدهد. در مقابل آن نیز مصرف کم تر از میزان لازم از پودر تالک، در ایزوگام می تواند باعث نرمی زیاد محصول گردد و از پایدار بودن آن، جلوگیری کند. برای اطلاع از قیمت پودر میکرونیزه تالک، با مدیران فروش مجموعه آروشا ارتباط برقرار نمائید.

بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد معدنی

حتما می خواهید بدانید که پودرمیکرونیزه صنعتی دقیقا چیست؟ به طور کلی به پودری که از خرد کردن و آسیاب کردن سنگ های مختلف صنعتی تولید می شود،
و سپس در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، پودر میکرونیزه صنعتی می گویند. این سنگ های صنعتی شامل موارد زیر هستند:

در کشور ما، شرکت های معدودی در تولید پودر میکرونیزه صنعتی در اندازه های مختلف فعالیت می کنند.
در برخی از این کارخانه ها با دستگاه های تمام اتوماتیک و به صورت کاملا مکانیزه این پودر ها تولید می شوند.

 کاربرد پودر تالک در صنعت

از انواع تالک در تهیه ی مواد مختلف استفاده می شود که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

پودر بچه

لوازم آرایشی

در ساخت کاغذ

تولید انواع سرامیک

استفاده در ساخت و تولید لوازم پلاستیکی

ساخت رنگ

در بافت بعضی پارچه ها

ساخت  دارو ها

مهار کردن آتش

…از ترکیبات تالک می توان به سنگ های اولیوین، آمفیبول، پیروکسن و کربن دی اکسید و آب اشاره کرد. محل پیدایش این کانی اتریش بوده است. باید بدانید که سنگ تالک یک کانی دگرگونی می باشد.

تولید عمده پودر تالک

تولید پودر معدنی تالک به صورت عمده در کشور ما انجام می شود. تالک از نرم ترین کانی ها است، به طوری که سنگ آن را می توان حتی با ناخن خراش داد. بیشترین کاربرد این کانی پودر تالک است. پودر تالک در صنعت رنگ سازی برای بهتر کردن حالت رنگ و چسبندگی آن استفاده می شود. همانطور که گفتیم پودر تالک اصطحکاک را کاهش می دهد. در صنایع تولید کاغذ نیز این ماده را استفاده می کنند که باعث کاهش اصطحکاک کاغذ و چاپ بهتر بر روی آن می گردد.

از چه نوع تالک در لوازم آرایشی استفاده می شود؟ کارخانه پودر های میکرونیزه در واقع مواد اولیه ی صنایع مختلف را تولید و تامین می کنند. محصولات آرایشی ای که با پودر تالک تولید می شوند به شرح زیر می باشند: محصولات مراقبت از پوست کودکان( مانند پودر بچه)
محصولات بهداشتی بانوان
لوسیون
رژ لب ها
پنکک ها و پودر های فیکس صورت
انواع محصولات ضد عرق
سایه ی چشم
ماسک ها و سایر محصولات پوستی

از پودر تالک، برای تصفیه ی آب فاضلاب های خانگی و استفاده مجدد از آن ها استفاده می شود. پودر تالک یک محصول بسیار مهم و کاربردی در صنعت می باشد.

ثبت سفارش و خرید پودر تالک

ثبت سفارش انواع پودر تالک صنعتی از طریق این سایت امکان پذیر می باشد. مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن و در بسته بندی موردنظر مشتریان انجام می گردد. جهت ثبت سفارش و یا اطلاع از قیمت پودر میکرونیزه تالک با مدیران فروش مجموعه آروشا ارتباط برقرار فرمائید

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا