ورزشی

معرفی فینالیست های روز نخست انتخابی کشتی آزاد/ انتقام نایب قهرمان جهان از کشتی گیر ۱۸ ساله

چهره نفرات شرکت کننده در فینال اوزان 57، 65 و 97 کیلوگرم دور اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد.

به گزارش شیمیشی، در پایان نخستین روز از رقابت های کشتی آزاد این کشور به عنوان اولین مرحله انتخابی تیم ملی، آزادکاران در ۳ وزن ۵۷، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم و چهره هایشان روی صحنه رفتند. . فینال مشخص شد
در مهم ترین دیدارهای برگزار شده، علی عظیمی در مسابقات جهانی 2023 با نتیجه 10 بر 6 مقابل میلاد ولی زاده، ملی پوش ایران پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این مجتبی گیلیج بازیکن تیم ایران در جام جهانی صربستان به دلیل مصدومیت از دور رقابت ها کنار رفت و با نتیجه 5 بر یک از حریف خوزستانی خود عقب افتاد و از دور رقابت ها کنار رفت و همچنین 2 بازیکن ملی پوش نیز از دور رقابت ها کنار رفت. تیم ایران در جهان آنها تاکنون مقابل رقبای خود شکست خورده اند.
اما در دیدارهای حساس نیمه نهایی علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان که پیش از این با دو شکست مقابل ابراهیم خاوری 18 ساله از رسیدن به رده دوم تیم ملی بازماند. بازی های آسیایی، در یک نبرد سخت 4 بر 4 برد. او از سد عبور کرد و انتقام شکست چند ماه پیش خود را گرفت. سرلک در آخرین ثانیه ها توانست خاوری را شکست دهد و 4-2 پیش بیفتد، قبل از پایان مبارزه در یک ثانیه مغلوب خاوری شد و نتیجه را 4-4 کرد اما به دلیل حضور 2 تماشاگر پیروز شد. جنگید و رفت فینال.. اتفاقاً حریف احمد جوان بود.
در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن 57 کیلوگرم، احمد سیوان به مصاف علی عظیمی رفت که با نتیجه 10 بر صفر والی زاده را شکست داد و راهی فینال شد.
در دیدارهای نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم مجید دستان تا 18 ثانیه پایانی با نتیجه 4 بر 4 از عباس ابراهیم زاده پیش بود.
همچنین در دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن کیان محمودکانلو با نتیجه سنگین 12 بر 7 مقابل علی خرمدل شکست خورد تا دیدار فینال این وزن بین خرمدل و ابراهیم زاده برگزار شود.

اما در دیدارهای نیمه نهایی وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا صاحب 2 مدال طلای امیدهای جهان و قهرمان ملی وزن 92 کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی جهان صربستان مقابل حسین رمضانیان با نتیجه به برتری رسید. از 10:0. در نیمه اول و فینال بود.
در دیگر مبارزه این وزن محمد حسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان در سال 2014 با نتیجه 3 بر 2 الیرضا رکابی را شکست داد.

نتایج نیمه نهایی اوزان 57، 65 و 97 کیلوگرم به شرح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم:
ابراهیم خواری 4 – علیرضا سرلک 4 (برنده)
احمد جوان 10 – علی عظیمی صفر

وزن 65 کیلوگرم:
مجید داستان 4 – عباس ابراهیم زاده 6
کیان محمود جانلو 7 – علی خرمدل 12

وزن 97 کیلوگرم:
امیرعلی آذرپیرا 10 – حسین رمضانیان صفر
محمد حسین محمدیان 3 – علیرضا رکابی 2
انتهای پیام

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا