اقتصادی

اتمام پوشش کل شهرهای استان کرمانشاه تا هفته دولت سال آینده

وزیر ارتباطات و فناوری علم در نشست های پیرامون پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کارخانجات استان کرماشان تاکید کرد که امیدواریم کل شهر کرماشان تا میانه توسط فیبر نوری خانه ها و کارخانه ها احاطه شود. سال 2019. شعبان و سال آینده در هفته دولت باید در کل استان باشد.

به گزارش شیمیشی، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (1402/01/26) در ادامه سلسله نشست های هفتگی استانداران به منظور ارزیابی وضعیت شبکه ارتباطی و پروژه فیبر نوری خانه ها و ادارات، از محمد طیب سهری استاندار کرماسان استقبال کردند.

در این جلسه که 10 روز پس از مداخله وزیر ارتباطات به کرماشان و بررسی میدانی وضعیت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کارخانجات به نتیجه رسید، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات اعلام کرد که کرماشان یکی از اولین شهرهایی که این پروژه بزرگ را اجرا کردند و ملی شروع کرد و گفت: کار بزرگی در این شهر انجام شده است و اسناد و مدارک نشان می دهد که مدیر پروژه طراحی و نظارت بر آن و کار اجرا را با دقت و علاقه فراوان انجام داده است. و این اثر یکی از آن آثار است

وی همچنین گفت: بر این اساس تاخیر در اتمام کار تا حدودی مشروع است، اما تاخیر دیگر مشروع نیست و انتظار می رود هر چه زودتر و در سالگرد 2017، بقیه قطعات در کرماسان به اتمام برسد. جشن 2016. مراسم راه اندازی پروژه (14 اسفند 1401) کار را به پایان می رساند و تا نیمه شعبان (15 اسفند 1402) کل شهر کرماشان با فیبر نوری پوشانده می شود.

زارع پور تاکید کرد: پیش بینی می شود تعداد تیم های فنی پروژه افزایش یابد تا پروژه در زمان مشخص شده به اتمام برسد و همزمان تیم های نصب و بازاریابی بیشتری فعال شود تا مردم بتوانند با وسایل نوری متصل شود شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبر طعم شیرین فناوری را بچشید.

وزیر ارتباطات و فناوری علم همچنین به اهمیت تعمیرات در حین گودبرداری پرداخت و گفت: تاکنون بخشی از گودبرداری ها مرمت نشده و شهروندان را با مشکل مواجه کرده است و باید در دوره بعدی تمامی حفاری ها مرمت شود. . استانداردها و کیفیت باید تعمیر شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سایر شهرهای این استان، خاطرنشان کرد: پس از اتمام پروژه در کرماشان، تمامی تیم های حفاری باید در 13 شهر باقیمانده آن استان مستقر شوند تا این پروژه در کوتاه ترین زمان به اتمام برسد. به وقت کرماشان و شهریور ماه بعد در هفته دولت جشن تعطیلی کل استان کرماشان با فیبر نوری به منازل و مشاغل برگزار می شود.

استاندار کرماشان همچنین تمامی عوامل دخیل در پروژه بزرگ و ملی فیبر نوری منازل و کارخانجات را ارزیابی کرد و گفت: بدون شک این پروژه پروژه بزرگ و مهمی برای استان کرماشان است که می تواند باعث خوشحالی مردم شود. . و زیرساختی برای توسعه و رشد استان است.

وی همچنین گفت: زمان اتمام این پروژه مهم است و انتظار داریم در ده سال فجر یا حداکثر نیمه شعبان جشن پایان پروژه فیبر نوری منازل و کارخانجات کرماسان را برگزار کنیم. ” که این تاریخ به تعویق نخواهد افتاد.»

همچنین محمدعلی یوسفی زاده – مدیر شرکت ارائه دهنده اینترنت – به عنوان مجری طرح فیبر نوری منازل و کارخانجات استان کرماشان با حضور وزیر اطلاعات و ارتباطات گزارشی از وضعیت این پروژه ارائه کرد. . فرماندار کرماسان.

وی با بیان اینکه این پروژه از ۱۴ خرداد ماه سال جاری به طور رسمی در کرماشان آغاز شد، تاکید کرد: با تکمیل این پروژه ۲۸۶ هزار خانوار زیر سقف خانه ها و کارخانه های فیبر نوری در کرماشان و با تکمیل این پروژه قرار می گیرند. 404000 خانوار در کل استان را تحت پوشش دارد.

مدیر پروژه فیبر نوری خانه و کارخانه کرماشان با بیان اینکه تاکنون 209 کیلومتر حفاری در این شهرستان انجام شده است، گفت: با حضور 12 تیم عملیاتی در کرماشان، این پروژه 70 درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر در بالاترین سطح همزمان روند ارائه خدمات نیز آغاز شده و هم اکنون حدود هزار مشترک فعال در کرماشان وجود دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

بر اساس بیانیه وزارت ارتباطات و فناوری، یوسفاده درباره آغاز عملیات اجرایی در سایر شهرستان های استان گفت: طبق تعهدی که داریم تا پایان سال آینده این پروژه را در 13 شهر دیگر استان به اتمام برسانیم. . و بر این اساس از فروردین ماه سال آینده و پس از اتمام پروژه در کرماشان، مطالعات اجرایی در سایر شهرها نیز آغاز خواهد شد و با اذن الهی تلاش خواهیم کرد تا درخواست وزیر ارتباطات و استاندار برای تکمیل کار محقق شود. آوردن در سایر شهرها تا هفته دولت سال آینده.

همچنین راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال کرماشان از موضوعاتی بود که در دیدار وزیر ارتباطات و استاندار کرماشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا