ترندهای کسب و کارعمومی

چرا لباسشویی موقع تخلیه صدا میده

علت صدای لباسشویی هنگام تخلیه آب چیست؟

لباسشویی دستگاهی است که با استفاده از مواد شوینده، آب تمیز و جابه جا کردن لباس‌ها در داخل دیگ، تمامی البسه و پارچه‌ها را عاری از هرگونه کثیفی و لکه می‌کند. برای تمیز شدن هرچه بیشتر و آبکشی کامل لباس نیاز است تا آب کثیف از دستگاه خارج شده و با آب تمیز جایگزین شود. شاید برای شما هم تا به حال پیش آمده باشد که احساس کنید صدای خروج آب از لباسشویی بسیار زیاد و نامتعارف است. دلیل صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد که در اینجا به بررسی تمامی آنها می‌پردازیم.

1_ خرابی پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه یکی از مهم‌ترین علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب است که بی‌توجهی به آن می‌تواند آسیب جدی به دستگاه بزند. پمپ تخلیه قطعه‌ای کوچک اما مهم است که با استفاده از مبدا ساده‌ای که درست می‌کند، آب موجود در دیگ را به سمت فاضلاب هدایت می‌کند.

خرابی این قطعه باعث بروز مشکل در خروج آب می‌شود و ممکن است صدای نامتعارف و ناخوشایندی به گوش برسد. شکسته شدن پروانه‌های پمپ و سوختن پمپ در اثر فرسودگی و یا نوسانات شدید برق از جمله مواردی است که می‌تواند باعث بروز صدای بلند در هنگام تخلیه آب از لباسشویی شود. با این حال ممکن است پمپ در اثر گیر کردن پرز و آشغال دچار مشکل شده باشد و از انجام وظیفه خود باز بماند.

برای رفع این مشکل نیاز است که یک متخصص نگاهی به دستگاه شما بیاندازد و پمپ تخلیه لباسشویی را بررسی کند. در برخی از موارد این مشکل به راحتی قابل رفع است اما ممکن است نیاز به تعویض کلی پمپ داشته باشید.

2_ کثیف بودن فیلتر لباسشویی

فیلتر لباسشویی در پایین دستگاه قرار دارد و وظیفه آن تصفیه آب از پرز لباس، آشغال و اجسام ریز و سخت است. این فیلتر در ابتدای مسیر خروجی آب قرار می‌گیرد و با تصفیه آب از ورود اجسام سخت به پمپ تخلیه جلوگیری می‌کند. در صورتی که آن را هر 6 ماه یکبار تمیز نکنید ممکن است علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب، همین جمع شدن اجسام سخت و آشغال در فیلتر باشند.

همچنین این مساله می‌تواند علت بوی بد ماشین لباسشویی نیز باشد و کیفیت شستشوی لباس‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. در برخی از موارد نیز دیده شده که به دلیل تجمع بیش از حد پرز و آشغال در فیلتر و فشار بالای آب قسمتی از آشغال‌ها و اجسام ریز وارد پمپ تخلیه می‌شوند و مشکل بزرگتری را برای دستگاه رقم می‌زنند.

تمیز کردن فیلتر لباسشویی کاری ساده و راحت است و نیازی به مراجعه تکنسین ندارد. شما می‌توانید برای انجام این کار مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • پس از خاموش کردن کامل لباسشویی، شیرهای آب دستگاه را ببندید و دستگاه را از برق خارج کنید.
  • سپس در قسمت جلو و پایین دستگاه، درب فیلتر را باز کنید و درپوش داخلی آن را بچرخانید تا از جای خود خارج شود.
  • لوله مخزن تخلیه آب را بیرون بکشید و در یک ظرف قرار دهید تا آب آن تخلیه شود.
  • فیلتر را بیرون بکشید و با استفاده از یک مسواک و مواد پاک‌کننده سطوح آهکی یا سرکه آن را کاملا تمیز نمایید.
  • لوله تخلیه و فیلتر را به جای خود بازگردانید و درب فیلتر را ببندید.
  • شیرهای ورودی آب را بازکنید و دستگاه را به حالت قبلی خود بازگردانید.

3_ وجود مشکل شلنگ تخلیه

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث تولید صدای غیرمعمولی در هنگام تخلیه آب لباسشویی شود، وجود مشکل در شلنگ تخلیه است. هرگونه پارگی، تا شدن و وجود اجسام سخت یا لباس‌‌های کوچک می‌تواند باعث شود که مسیر خروج آب بسته شده و صدای ناهنجاری به گوش برسد.

در صورتی که علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب مربوط به شلنگ تخلیه باشد تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • پس از خاموش کردن کامل لباسشویی آن را اندکی از دیوار فاصله دهید تا به شلنگ دسترسی پیدا کنید.
  • با خارج کردن شلنگ از جای خود، به بررسی سالم بودن شلنگ بپردازید.
  • در صورتی که شلنگ گره خورده باشد گره را باز کنید و به بررسی بدنه و داخل آن بپردازید.
  • اگر در داخل شلنگ مانعی وجود دارد، از آب ولرم پرفشار استفاده کنید تا اجسام سخت و پرز‌ها از آن خارج شود.
  • شلنگ را به جای خود بازگردانید و دستگاه را در جای اصلی خود قرار دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از تا خوردن دوباره شلنگ، مکان خوبی میان لباسشویی و دیوار برای قرارگیری شلنگ قایل شوید و ماشین لباسشویی را بیش از اندازه به دیوار نزدیک نکنید.

4_ مسدود بودن لوله فاضلاب

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب باشد مسدود بودن لوله فاضلاب است. در این حالت خروج آب با مشکل همراه است و حتی ممکن است مقداری از آب کثیف موجود در لباسشویی به بیرون ریخته شود. از جمله دلایلی که لوله فاضلاب لباسشویی را مسدود می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرز داشتن لباس و پارچه
  • وجود رسوب بیش از حد در آب
  • چرب بودن بیش از حد لباس‌ها
  • وجود لجندر قسمت داخلی لباسشویی به دلیل عدم جرم‌زدایی دستگاه
  • گرد و خاک بیش از حد لباس‌ها
  • وجود موی بلند

برای رفع این مشکل می‌توانید از محلول لوله بازکن و یا فنر برقی استفاده کرد از آنجا که استفاده از این ابزار نیاز به مواد و ابزار تخصصی دارد پیشنهاد می‌شود با متخصصان تماس بگیرید.

نکاتی درباره علت صدای لباسشویی هنگام تخلیه آب

به طور معمول علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب با رسوب زدایی و تمیز کردن منظم دستگاه تا حد زیادی برطرف می‌شود. به همی دلیل توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی با استفاده از مواد جرم‌زدا هر 6 ماه یکبار لباسشویی خود را کاملا تمیز کنید.

از آنجا که علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب می‌تواند به خاطر وجود اجسام سخت و کوچک در مسیر تخلیه آب باشد، توصیه می‌شود پارچه‌های کوچک یا لباس‌هایی که اشیا تزئینی کوچکی دارند را به داخل لباسشویی نیندازید و پیش از شستشوی لباس‌ها از خال بودن جیب‌ها اطمینالباسشویی با کارایی زیادی که برای ما دارد و یکی از لوازم ضروری در منزل می باشد، اما گاهی نیز با ایرادهایی که برایش پیش می آید باعث می شود تا نگرانی هایی برای کاربر بوجود بیاید و باعث دردسرهای بعدی شود. در اینجا می خواهیم را با هم بررسی کنیم و آموزش رفع آن را یاد بگیریم.

برای نگهداری از ماشین لباسشویی، باید نکاتی را بدانیم. اگر به ایراد یا مشکلی برخوردیم خودمان دست به نزنیم و از یک متخصص در این مورد کمک بگیریم.

بی توجهی به این موضوع، می تواند خسارت های دیگری بوجود بیاورد.

اگر قطعه ای از ماشین لباسشویی خراب یا معیوب شود، باید برای رفع آن زود اقدام شود. تا مشکلات دیگری در دستگاه پیش نیاید.

حالا می خواهیم بدانیم، از کدام بخش از دستگاه است. پس باید این نکات را بررسی کنیم.

ابتدا به می پردازیم:

راهکارهایی وجود دارد تا بتوانیم علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب را جستجو کنیم و به رفع آن بکوشیم.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب است

اگر در موقع شستشو با ماشین لباسشویی و موقع تخلیه آب صداهایی می شنوید، باید به آن توجه کنید و علت را جویا شوید.

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام تخلیه آب ممکن است:

  • خرابی و شکسته بودن پروانه های پمپ تخلیه
  • نوسانات برق
  • پمپ تخلیه سوخته است
  • مسدود بودن پمپ تخلیه

اگر پمپ تخلیه سوخته و تعمیر نمی شود، باید پمپ را تعویض کرد.

قبل از اینکه بخواهیم پمپ را تعویض کنیم، باید ماشین لباسشویی را از برق بکشیم.

و آب درون ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم.

پمپ تخلیه بستگی به مدل لباسشویی دارد، ولی معمولا در سمت راست ماشین لباسشویی در پایین قرار گرفته است.

در مقاله مربوط به آن شرح داده شده است.

اگر پمپ ماشین لباسشویی نیاز به تعویض داشت، با کارشناسان تماس بگیرید.

فیلتر ماشین لباسشویی

کثیف شدن فیلتر ماشین لباسشویی هم می تواند علت صدای لباسشویی هنگام شستشو باشد. چرا که فیلتر پمپ  لباسشویی اگر کثیف باشد یا در آن جسم یا اشیایی گیر کرده یا پرز گرفته باشد. عملکرد پمپ را دچار ایراد می کند و صدای لباسشویی موقع تخلیه صدایی عادی نیست و خر خر می کند.

باید هر چند ماه یکبار فیلتر پمپ را تمیز کنید.

ماشین لباسشویی را از برق بکشید و بعد شیرهای آب را ببندید. سپس از جلوی ماشین لباسشویی سمت راست پایین، درپوش را بردارید و فیلتر را با پیچاندن خارج کنید و لوله تخلیه را بیرون بیاورید و یک ظرف زیر آن قرار دهید تا آب تخلیه شود. بعد از آن می توانید به کمک مسواک فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید و دوباره آن را در جای خود قرار دهید.

مجموعه تعمیر لباسشویی در اصفهان آماده خدمت رسانی به همشهریان است. همکاران ما به صورت حضوری در سطح شهر اصفهان به محل شما مراجعه می نمایند و ایرادات دستگاه شما را بررسی و اقدام به رغع ایراد می نمایند. شما دغدغه‌ای برای جابجایی لباسشویی جهت تعمیر را ندارید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا