اجتماعی

مصوبه جدید بهره‌مندی دانش‌آموزان از «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی» + جزئیات

بر اساس اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، بر اساس مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش، از این پس در صورت کسب نمره نهایی دانش آموز در 4 کلاس «نهایی» (از مجموع تعداد دانش آموزان) اخراج خواهند شد. کلاس های دوره دوم متوسطه) د) حداقل 7 باشد و اگر معدل کل بیش از 10 باشد (در 4 کلاس آخر نمره قبولی نگرفته باشد) می تواند با نمره یا “تک کلاسی” فارغ التحصیل شود. “. “.

محمدمهدی کاظمی در گفت وگو با شیمیشی. با توجه به مصوبه کمیسیون معاونت شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تصویب «حذف شرط دو عنوان دروس پایانی و دو عنوان دروس غیر پایانی از آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظری» پذیرفته شد. بر اساس این تصمیم، دانش آموزان می توانند با استفاده از «تبارا» به چهار عنوان درس آخر که نمره ای نگرفته اند مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: بر اساس آیین نامه تحصیلی قبلی، اگر دانش آموزی دو کلاس «نهایی» و دو کلاس «ناقص» را با نمره زیر 10 و بالای 7 (بین 7 تا 10) کسب می کرد، مشروط بر اینکه نمرات عمومی داشته باشد. بالا 10 او می توانست با استفاده از نمره فارغ التحصیل شود.

عضوهیات عالی آموزش و پرورش ادامه داد: معاون آموزش متوسطه با توجه به اینکه اکثر دروس پایه دهم و یازدهم به پایان رسیده است پیشنهاد داد که 2 عنوان درس «ناقص» و «نهایی» در نظر گرفته شود. . به این ترتیب با تصویب کمیسیون معاونت شورای عالی آموزشی مقرر شد دانش آموزان بتوانند از این نمره برای 4 عنوان آخرین دوره فارغ التحصیلی استفاده کنند.

به گفته کاظمی، این مصوبه جدید از سال تحصیلی 1403-1402 اجرایی می شود و دانش آموزان در امتحانات خردادماه از این مصوبه بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این نکته صرفا برای خروج دانش آموزان است گفت: بنابراین دانش آموزان پایه دوازدهم و دوم دبیرستان های بزرگسالان از طریق آموزش از راه دور و داوطلبانه رایگان می توانند این تبصره را از سال تحصیلی بگیرند.از حاضر استفاده کنند. .

به گزارش شیمیشی، معاونت کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش از معاونت آموزش متوسطه درخواست کرد تا شرط دو عنوان دوره پایانی و دو عنوان دوره غیر نهایی را از بند 1 ماده 82 آیین نامه آموزش و پرورش حذف کند. دوره دوم دوره متوسطه روزانه و ماده 1 ماده 66 آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور، داوطلبان و داوطلبان آزاد در کشور مورد توافق قرار گرفت.

گفتنی است مصوبه کمیسیون منصوب به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید و در صورت عدم وجود نظرات مخالف ظرف مدت دو هفته به عنوان مصوبه هیات عالی تلقی می شود. برای انجام این تمرین به وزارت آموزش و پرورش گزارش شده است.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا