ترندهای کسب و کارعمومی

سرامیک خشک نما، نوآوری جذاب در غرب پایتخت

اگر به حاشیه دریاچه خلیج فارس در قسمت غربی تهران نگاه کنید، قطعا متوجه سازه های عظیمی خواهید شد که به زودی با لباس سفید و جذابی پوشیده خواهند شد.

پروژه ی ایران مال برای نمای ساختمان، سرامیک خشک را انتخاب نموده است که متریالی جدید در این صنعت به شمار می رود.

با گسترش علم و پیشرفت فناوری، استفاده از نماهایی سبک و با قابلیت نصب آسان و سریع به مرور جایگزین نما های سنتی خواهند شد.

سرامیک خشک نما یا dry ceramic facade به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی چون پایداری در دماهای بالا، استحکام زیاد و مقاومت بالا در برابر خوردگی، عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی و منحصر به فرد ساختمان توسط طراحان و معماران در مراحل ابتدایی جهتاجرای نمای خشکپروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک قرار می گیرد. در واقع عموما این نوع سرامیک از نوعسرامیک های پرسلانیدر نظر گرفته می شود که مزیت های بالایی نسبت به کاشی سرامیک های غیر پرسلانی دارد.

این نما برای نصب به زیر کار و ملات احتیاجی نداشته و به آسانی روی نما پیچ می شود. نصب آن به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارد و از این رو برای پروژه های بزرگی مانند ایران مال، مناسب به نظر می رسد.

دلیل این موضوع کاربردسرامیک خشک نما دردو پوسته کردن ساختمانو ایمنی بالا و قیمت تمام شده کمتر در دراز مدت برای سازندگان و بهره برداران نسبت به نمای سنگ و سیستم های ملاتی و همچنین سرعت اجرای بالاتر آن در حدود یک سوم زمان اجرای سیستم های دیگر می توان ذکر نمود. سنگ مشکی ساختمانی. از سنگ مشکی ساختمانی می‌توان در نقاط مختلف ساختمان استفاده کرد.

سرامیک خشک نما چیست ؟

به‌طور کلی به مواد کانی غیرفلزی سرامیک می‌گویند؛ به این مفهوم که علاوه‌ بر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی ندارند. دانشی که به بحث در مورد سرامیک‌ ها می‌پردازد به علم سرامیک و صنعت مرتبط با آن به صنعت سرامیک نامیده می شود .

در این صنعت دو شاخه اصلی وجود دارد: 1. سرامیک‌های سنتی و 2. سرامیک‌های پیشرفته.

در واقعسرامیک خشک نما جزء دسته دوم یعنی سرامیک های پیشرفته قرار می گیرد و در بیشتر مواقع به حالت اکسترودی تولید می گردد.

سرامیک خشک نماگروهی از مواد نو هستند که با توجه به ‌کاربرد، ارزش افزوده و پیچیدگی فناوری، دارای تقسیم‌بندی‌های مختلفی هستند. رایج‌ترین دسته‌بندیسرامیک خشک نما بر اساس و نحوه تولید، ضخامت ، سیستم های زیر سازی اجرا و آن‌ها است. این دسته‌بندی شامل: سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار) و سرامیک پرسلان خشک نما به حالت تو پر (فول بادی ) می باشد. در واقع دلیل اصلی این سرامیک ها در دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی بوده است.

دکمه بازگشت به بالا