عمومی

انتخابات زمینه لازم را برای چرخش نخبگان در جامعه ایجاد می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بهمن تو برو صبح پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی استان که در سالن می باشد فرزند پسر سینا از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امروز پس از گذشت سالها از فرمان تاریخی امام مبنی بر تأسیس شوراها، نقش مؤثر شوراها در جامعه بیشتر احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان مصداق بارز مردم سالاری و مردم سالاری دینی نقش اساسی در اداره امور کشور دارد گفت: هر گاه در شهر یا روستا مشکل اجتماعی و امنیتی وجود داشته باشد یا مشکلی وجود داشته باشد. در مشکلات عمومی، اعضای شورا می توانند در کنار مدیران بایستند، هیات های اجرایی باید گره ها را باز کنند و خوشحالیم که در استان چهارمحال و بختیاری، مدیران شورای ما هم همین اعتقاد را دارند و معتقدند شورا یک ظرفیت عالی باید دیده شود

تو برو توضیح داد: اولین شرط حضور در انتخابات تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات است، زیرا نقش مردم در انتخابات نه تنها توجیهی نیست، بلکه می تواند در عینیت بخشیدن نیز مفید باشد.

وی بر این نکته تاکید کرد که انتخابات شرایط لازم را برای تحول و چرخش نخبگان در جامعه ایجاد می کند و خاطرنشان کرد: در یک نظام دموکراتیک قدرت همواره تغییر می کند و پویایی جامعه را تغییر می دهد. به دنبال وجود دارد.

تو برو وی تاکید کرد: انتخاب اصلی بیشترین نماد مشارکت سیاسی مردم در نظام جمهوری است که می تواند منشأ فرصت ها و تهدیدهایی برای نظام باشد و اساس نظام سیاسی منطقه را تعیین کند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری (مدازله) اشاره کرد بهترین) بر اساس راهبردهای انتخاباتی در چهار حوزه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، تصریح کرد: شوراها ممکن است در آن سه اصل کمتر تأثیرگذار باشند، اما نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم دارند.

دشمنان در میدان انتخابات تلاش می کنند مردم را ناامید کنند

وی همچنین گفت: امروز دشمنان در صدد ناامید کردن مردم در عرصه انتخابات هستند، اما باید با تلفیق آرمان های شهدا و خون عزیزانی که برای این انقلاب و ملت داده اند، این کار را انجام داد. در مشارکت حداکثری جدی باشید».

تو برو وی به مطالبات اصلی شوراها پرداخت و یادآور شد: وقتی شوراها با روحیه قوی وارد میدان می شوند، وقتی مسئولان به شوراها توجه می کنند، بیش از همه ارتباط دستگاه های حاکمیتی با شوراها، تاکید کرد: جایگاه شوراهای اسلامی و حمایت از تصویب شورا الزامی است.

وی تاکید کرد که شوراها نماینده مردم هستند جمعهگفت: بی احترامی به اعضای شورا هنگام ورود و خروج به نهادهای اداری پسندیده نیست.

تو برو وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات برای شوراهای اسلامی برخی شهرها و ادارات از جمله سیستم های کامپیوتری، اتاق جلسات، تلفن و دسترسی به شبکه دولتی و … اشاره کرد.

وی اذعان داشت: به ظرفیت شوراهای برخی شهرها توجه نمی شود تا زمانی که پای قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتری از شوراها نداشته باشیم لذا انتظار داریم از ظرفیت شوراهای اسلامی در کمیسیون های بازرسی، نظارت و اجرا استفاده شود. از انتخابات

در پایان رئیس شورای اسلامی استان چهارمهال و بختیاری با تبریک و قدردانی از دولت سیزدهم در استان چرمحال و بختیاری قدردانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا