عمومی

کاشت ۷۰۰ هکتار طلای سرخ در لرستان/ احیای باغات قدیمی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید عماد شاهرخی گفت کلمات خبرنگار آنلاین به کشت گیاهان دارویی در لرستان اشاره کرد و گفت: حدود 700 هکتار محصول زعفران در لرستان کشت می شود.

با کشاورزی قراردادی تولید 200 کیلوگرم در هکتار افزایش می یابد

وی با اشاره به وجود بیش از پنج هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان گفت: 97 درصد آب ذرت در استان مربوط به طرح کاشت قراردادی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از 10 هزار قرارداد با کشاورزان منعقد شده است، گفت: بیشتر اراضی استان است. دیم و توزیع آب در این منطقه مشکلات خاص خود از جمله افزایش تولید در این منطقه را دارد دیم حوزه را سیاسی کردیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در این راستا اجرای طرح کشاورزی پیمانی را در سال دوم در دستور کار خود قرار دادیم، ادامه داد: سال گذشته در هر هکتار 200 کیلوگرم افزایش داشتیم.

گفت: طبق برنامه پیتو سلام در پنج سال آینده، حداقل 25 درصد افزایش تولید دیم بگذار استان ها باشد.

کشت 5300 هکتار دانه های روغنیکاملینا»

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در این سطح حدود 350 هزار هکتار کشت داشته ایم که تعهد 100 درصدی ما برای افزایش تولید با کشت بهاره است، خاطرنشان کرد: دیم این کار را انجام خواهیم داد، گفت: در قالب این طرح 70 ادوات کشاورزی برای استان خریداری کردیم.

شاهرخی با بیان اینکه برنامه خرید 225 ادوات کشاورزی برای استان در سال زراعی جدید است گفت: این امر با پرداخت نیروی کار انجام می شود.

وی در ادامه به کاشت 5 هزار و 300 هکتار دانه های روغنی اشاره کرد.کاملیناوی در استان لرستان گفت: این رقم در کل کشور به 13 هزار هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در این راستا قرارداد خرید هر کیلو از این محصول را با خریدار به صورت تضمینی 26 هزار تومانی بسته ایم.

70 هکتار گلخانه در 2 سال ساخته می شود

شاهرخی با تاکید بر اینکه کشت این محصول هم اقتصادی و هم در تناوب زراعی موثر است گفت: اگر بر تناوب زراعی نظارت داشته باشیم در کشت بعدی حداقل 20 درصد افزایش محصول خواهیم داشت.

وی همچنین به توسعه گلخانه ها در لرستان اشاره کرد و گفت: تا قبل از دولت سیزدهم کل گلخانه های استان 78 هکتار بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم 35 هکتار گلخانه به ظرفیت استان اضافه شده است.

شاهرخی همچنین گفت: پیش بینی ما این است که امسال 35 هکتار گلخانه در استان احداث شود.

اصلاح و احیای باغ های قدیمی

نامیری به اصلاح و احیای باغات قدیمی استان اشاره کرد و گفت: ایجاد زنجیره ارزش در زمینه گیاهان دارویی، توسعه کشت گونه های جدید و مولد از دیگر برنامه های ما در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: امسال پیش بینی ما این است که با افزایش 10 درصدی تولید باغات، میزان تولید این سطح در استان به 350 هزار تن برسد و حدود 330 هکتار و 400 هکتار است. هکتار در سایر زمینه ها برنامه های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا