اقتصادیترندهای کسب و کارعمومی

طراحی خانه ویلایی چهار خوابه

سبک های طراحی داخلی ویلا

برای  طراحی داخلی ویلای دو طبقه می‌توان از سبک‌های مختلفی استفاده کرد. مناسب‌ترین سبک‌ها برای یک خانه ویلایی عبارتند از:

  • سبک روستیک که شامل لوازم چوبی قدیمی، تنه‌های درخت و لوازم دست ساز و سنتی است که طرفداران خاص خود را دارد.
  • سبک اسکاندیناوی که بیشتر برای ویلاهای کنار دریا مناسب است. در این سبک از رنگ‌های روشن و طبیعی مانند آبی و سفید به دلیل ماهیت کنار آب بودن و نمایش جلوه آن استفاده می‌شود. استفاده از مبلمان با طرح‌های ساده و کوسن‌های طرح‌دار از دیگر ویژگی‌های این سبک است.
  • سبک بوهمیان که تشویق به استفاده از رنگ‌های شاد و پررنگ و دکورهای پر جزییات می‌کند. همچنین استفاده از گیاهان مخصوصا برگ انجیری بسیار به چشم میخورد.

 خانه ویلایی با طراحی مدرن

طراحی ویترین مغازه: خانه‌ای را تصور کنید که با جنگل اطرافش در ارتباط است ولی در عین حال از محیط بیرون جدا است، خانه‌ای موزون و متناسب که یک زمین هشت هکتاری را سرزنده و سرحال کرده، مثل این خانه ویلایی با طراحی مدرن! زندگی به دور از دود و دم شهری برای هر آدمی وسوسه‌کننده است، ولی معایب خود را هم دارد. مثل تنها شدن. به همین خاطر این خانه ای که در دل کوهستان ساخته شده،

 نه تنها از زیبایی و مزایای طبیعت اطرافش بهترین استفاده را می‌برد، بلکه مشوق تعامل و ارتباط با دنیای خارج از جنگل و طبیعت است. تقریبا یک سوم مساحت خانه را به اتاق‌های مهمان اختصاص داده‌اند.

در سایت طراحی داخلی منزل معمار این پروژه حتی کار را از حد گذارنده و دو ورودی مختلف برای ساختمان تعبیه کرده تا صاحبخانه و مهمان به صورت مجزا تردد کنند و فقط در صورت تمایل در یک نشیمن بزرگ به هم بپیوندند. این خانه 446 مترمربع مساحت، چهار اتاق‌خواب مستر دارد.

در نگاه اول، با یک دیوار منحنی و مرموز که از صفحات فولادی کورتن پوشیده شده روبرو می‌شوید. اما این صفحات فقط برای زیبایی نیستند، چون از ساختمان در برابر بادهای سرد شمال محافظت می‌کنند. در سمت راست تصویر، یک ساختمان با سنگ‌های آبی می‌بینید که مخصوص مهمان ساخته شده است.

 همانطور که در تصویر بالا مشخص است لوازم و دکوراسیون سالن نشیمن، رو به دیوار شیشه‌ای سالن قرار گرفته‌اند. پنجره‌های قابل تنظیمِ بالای دیوار برای تهویه اتاق، و پرده‌ها جهت کاهش نور مستقیم آفتاب تعبیه شده‌اند.

 دریافت گواهی نقره LEED

این خانه با پنل‌های سازه‌ای و پنجره‌های چهار جداره عایق‌بندی شده. به گفته معمار پروژه، این خانه نسبت به یک خانه جدید معمولی 55% بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

همین مساله و البته دیگر فاکتورهایی مانند وجود انبار زیرزمینی برای حفظ آب باران، استفاده از پنبه طبیعی در عایق‌بندی، سیستم گرمایشی ژئوترمال و سیستم بادگیر بازیابی انرژی باعث شده معماری این خانه موفق به دریافت گواهی نقره LEED شود.

 در طراحی داخلی مدرن این خانه، همه لوازم و تجهیزات آشپزخانه پشت درب‌های چوبی و کابینت‌های سفید کاملا مسطح مخفی شده است. درب ساختمان چوبی رو به انباری باز می‌شود که بعضی اوقات نقش اتاق گِلگیری را هم ایفا می‌کند. در طراحی خانه ویلایی به این سبک گاراژ دقیقا پشت این اتاق قرار گرفته است.

در دیوار خانه ویلایی با طراحی مدرن روبروی آشپزخانه باز هم شاهد کابینت‌های کاملا مسطح هستیم که در اطراف شومینه سالن قرار گرفته‌اند. راهرویی که بین شومینه و مجسمه ایستاده می‌بینید به اتاق خواب اصلی منتهی می‌شود. ولی راهروی انتهایی در دست راست، ما را به کتابخانه و اتاق‌های مهمان می‌برد.

 اصول جزئی در طراحی مدرن

در خانه ویلایی با طراحی مدرن خطوط تمیز و ساده و اتمسفر آرام سالن نشیمن، در اتاق خواب اصلی هم تکرار شده است. تخت‌خواب در زاویه‌ای قرار دارد که از منظره مسیر جنگل و درختان شرق خانه بهره‌مند شود.

وان سفارشی حمام اصلی، از اتاقک دوش شیشه‌ای جلوتر آمده است که البته هیچ یک از آن‌ها از چشم انداز بیرون خانه بی بهره نیستند.

اتاق‌های مهمانان هم از این جلال و شکوه و طراحی فاخر چیزی کم ندارد. البته این حمام به تنهایی گویای همه چیز هست. سنگ پکان قهوه‌ای که به دقت پولیش خورده، پس‌زمینه بی‌نظیری برای این وان مستقل به شمار می‌رود.

طراحی خانه ویلایی سنتی و ایرانی

خانه‌های ویلایی را می‌توان به سبک‌های مختلفی طراحی کرد یکی از سبک‌های محبوب در طراحی ویلا ، سبک سنتی است، این سبک در واقع نماد معماری ایرانی است.

خانه‌های ویلایی دو طبقه حتی در شهرها هم ساخته می‌شوند و امروزه به دلیل گسترش آپارتمان نشینی این خانه‌ها جزو ساختمان‌های لوکس بحساب می‌آیند

برای ما حال و هوای خوشایندی دارد و اولین تصاویری که از یک خانه ایرانی برای ما تداعی می‌شود باغچه، حوض، پنجره‌های رنگی و نمای آجری است که حس دلنشین روزگاران قدیم را زنده می‌کند و زندگی در این فضاها آرزوی هر ایرانی است.

 در شرکت آرین پاراکس طراحی ویلا به سبک های مختلف انجام می‌شود اگر شما هم قصد طراحی خانه ویلایی خود را دارید با مشاورین ما در تماس باشید تا بهترین راهکار برای طراحی و اجرای ویلا را به شما ارائه دهند.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا