حوادث

فیلم| معمای گورکن عسل‌خوار تازه متولد شده در کنار سه شیر

آفتاب نیوز:

در پارک ملی کروگر، یک بچه خرس تازه متولد شده را تماشا کنید که تنها با سه شیر نر زندگی می کند. شاهد منظره ای بی نظیر باشید که توسط یکی از علاقه مندان به حیات وحش ثبت شده است.

هنگامی که او در میانه راه توسط سه شیر نر بزرگ پیدا شد، توله گورکن عسلی تازه متولد شده خود را سرگردان و تنها دید.

لئون بادنهورست، یک حسابدار 37 ساله که علاقه زیادی به عکاسی از حیات وحش دارد، شاهد این منظره بسیار منحصر به فرد بود. لئون این تجربه منحصر به فرد را هنگام رانندگی در جاده H9 در پارک ملی کروگر تجربه کرد.

لئون صبح زود کمپ لتابا را ترک کرد. او می خواست چند پرنده شب را ببیند. در حالی که او در حال رانندگی بود، یک اتفاق واقعاً هیجان انگیز رخ داد. او نه یک، نه دو، بلکه سه شیر نر را دید که در وسط راه افتاده بودند. لئون برای اولین بار آنجا بود.

او می گوید: «ایستادم، به این امید که شیرها از حضور من اذیت نشوند. با من آرام بودند و حرکت نمی کردند. بنابراین، به آرامی نزدیک شدم تا زاویه بهتری برای عکس ها و فیلم ها پیدا کنم.

پس از گذراندن چند لحظه با آنها، شیری از جا برخاست و شروع به بو کشیدن چیزی در جاده کرد. در ابتدا فکر کردم این فقط یک آجیل بوفالو است. اما وقتی با دوربینم زوم کردم متوجه شدم حیوان کوچکی است! اولش نتونستم بگم چیه به دلیل رنگ آن، ممکن است گوزن کوتوله یا کفتار باشد.

دیدن این موجود کوچک، زنده و تنها با این شیرها، هم غمگین و هم کنجکاو بود. صدای جیغ های کوچکی را می شنیدم، اما دوربینم نمی توانست صدا را بگیرد. شیر نسبت به کوچولو کنجکاو و به طرز شگفت انگیزی مهربان به نظر می رسید. با پاهایش بچه حیوان را زد و بازی کرد.

بعد از اینکه تحقیق روی شیر را تمام کرد، متوجه شد که این چیزی است که می تواند بخورد! همان موقع متوجه شدم که به چه چیزی نگاه می کنم، یک زنبور عسل کوچک بود! سپس شیر آن را با دندان برداشت و به چراگاه رفت. وقتی شیر برگشت، بچه دیگر کنارش نبود و صدای جیغ را شنیدم.

لئون پس از مدتی نشستن با این شیرها متوجه شد که بوی عجیبی در اطراف به مشام می رسد. او فکر می کرد که شیرها ممکن است زنبور مادر را کشته باشند، زیرا زنبورهای عسل برای محافظت از بچه های خود به شدت می جنگند. لئون هیچ نشانه ای از مبارزه، مانند خون یا زخم روی شیرها را ندید.

دیدن یک زنبور عسل در Kruger غیرعادی نیست، اما از آنجایی که آنها بیشتر شب زنده‌دار هستند، اغلب آنها را در طول روز نمی‌بینید، و حتی نادرتر است که یک توله کوچک را ببینید زیرا مادران آنها را به خوبی پنهان می‌کنند. بنابراین وجود شیر در اطراف و نبود مادر این منظره را غیرعادی و خاص کرده بود.

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا