علمی و پزشکی

زگیل تناسلی چیست و چگونه به آن مبتلا می‌شویم؟

الگوی جنسیت چیست؟

یکی از عوارض شایع افراد فعال جنسی، نداشتن زگیل تناسلی یا ویروس HPV است. با توجه به ماهیت انتقال HPV و انتقال سریع، ممکن است در اولین تماس جنسی خود با یک فرد آلوده آلوده شوید. بنابراین، علاوه بر رابطه جنسی ایمن، باید قبل از رابطه جنسی، تزریق HPV یا آمپول تناسلی انجام دهید. در ادامه با این عارضه، علائم و روش های درمان آن بیشتر آشنا می شوید:

الگوی جنسیت چیست؟

عفونت های مقاربتی یک عفونت مقاربتی شایع است که توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست به پوست با افراد مبتلا به HPV منتقل می شود. HPV در طول رابطه جنسی واژینال و مقعدی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. گاهی اوقات از طریق رابطه جنسی دهانی نیز منتقل می شود.

چگونه می خواهیم بطری های جنسی را تهیه کنیم؟

30 تا 40 نوع HPV وجود دارد که به طور خاص دستگاه تناسلی را تحت تأثیر قرار می دهد، اما تنها تعداد کمی از این نوع ها باعث سرطان می شوند. وقتی اندام های شما با اندام تناسلی فرد دیگری که به ویروس HPV آلوده شده است تماس پیدا می کند، در شیشه می افتید. شریک زندگی شما ممکن است به ویروس HPV آلوده شده باشد، اما ممکن است هیچ علامتی مشاهده نکنید.

حتی اگر از کاندوم استفاده کنید یا با دخول رابطه جنسی نداشته باشید، ممکن است به شیرها وارد شوید. زیرا کاندوم تمام پوست اندام تناسلی را نمی پوشاند. زگیل تناسلی معمولاً توسط انواع مختلف HPV ایجاد می شود که با ضایعاتی که روی دست ها یا سایر قسمت های بدن ایجاد می شود متفاوت است.

علائم اختلال عملکرد جنسی در مردان و زنان چیست؟

اندام تناسلی در معرض فعالیت جنسی از جمله رابطه جنسی دهانی، واژینال و مقعدی قرار دارند. علائم شما ممکن است چند هفته یا چند ماه پس از عفونت ظاهر شود. در عین حال، پسران جنسی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیستند. ممکن است خیلی کوچک، رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. قسمت بالایی رشد ممکن است شبیه یک گل باشد و ممکن است کمی یا کمی در جلوی دست بلند شده باشد.

آپاندیس ممکن است به صورت یک گروه خوشه ای یا فقط یک خوشه ظاهر شود. اگر پسران جنسی گسترش یابند یا بزرگ شوند، وضعیت می تواند ناراحت کننده یا دردناک باشد.

اختلال عملکرد جنسی در مردان در موارد زیر رخ می دهد:

  • کر
  • سگ بیضه
  • سیووک
  • لی آن لی دورا مقعد

در زنان، زگیل تناسلی معمولاً در نواحی زیر ایجاد می شود:

  • داخل واژن یا مقعد
  • اطراف واژن یا مقعد
  • در ستون فقرات گردنی

علاوه بر اینکه نمی توانید زگیل تناسلی را ببینید، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنید:

  • برداشتن واژن
  • خارش
  • خواندن
  • سوخته

پسران جنسی ممکن است روی لب ها، دهان، زبان یا گلوی فردی که رابطه دهانی با شریک HPV داشته است ظاهر شوند.

تشخیص عفونت های مقاربتی در مردان و زنان

برای تشخیص این عارضه چه در مردان و چه در زنان مراجعه به متخصص زنان، اورولوژیست و جراح عمومی برای اطمینان از وجود این اسکارها ضروری است. زیرا در برخی موارد این برجستگی ها با سایر بیماری های خطرناک مانند سرطان اشتباه گرفته می شوند. در اینجا چند راه برای تشخیص این بیماری وجود دارد:

  • معاینه بصری زگیل با استفاده از یک لیوان بزرگ
  • نمونه آپاندیس تحت بیهوشی برای شناسایی نوع ویروس عامل بیماری

تشخیص زگیل تناسلی زنانه آسانتر از مردان است. اگر فکر می کنید ممکن است این عارضه را داشته باشید، باید به یک متخصص زیست شناس مراجعه کنید. اگر علائم واضحی در اطراف واژن وجود داشته باشد، با معاینه معمول قابل تشخیص است.

برای یافتن مقاله کامل در مورد سلول های جنسی زن و مرد، علت، نحوه انتقال و تشخیص، می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

همچنین ممکن است واژن و رحم با ابزاری معاینه شود یا پاپ اسمیر انجام شود، در صورت شک نمونه در آزمایشگاه پاتولوژی بررسی می شود.

تشخیص نواحی

عوامل خطر برای پسران جنسی

هر فردی که از نظر جنسی فعال است در معرض خطر ابتلا به HPV است. با این حال، خطر سقط جنین در شرایط زیر افزایش می یابد:

  • آنها شرکای جنسی زیادی دارند
  • سیستم دفاعی آنها ضعیف است
  • آنها زیر 30 سال سن دارند
  • آنها عفونت های دیگری دارند که از راه جنسی منتقل می شوند

آسیب های ناحیه تناسلی چگونه درمان می شوند؟

اگرچه پسران جنسی قابل مشاهده معمولا با گذشت زمان از بین می روند، HPV خود می تواند در سلول های پوست شما باقی بماند. یعنی ممکن است چندین بار در زندگی خود دچار این عارضه شوید.

بنابراین اگر می خواهید از انتشار ویروس به دیگران جلوگیری کنید، مدیریت علائم بسیار مهم است. زیرا پسران دستگاه تناسلی می توانند به دیگران منتقل شوند، حتی اگر پسرها علائم قابل مشاهده یا دیگری نداشته باشند. نوع درمانی که به شما پیشنهاد می شود بستگی به ظاهر شیرها و محل آنها دارد. پزشک یا پرستار شما در این مورد با شما صحبت خواهند کرد. این بیماری تنها به این دلیل خطرناک تلقی می شود که خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان را افزایش می دهد. برخی از درمان های این بیماری عبارتند از:

پماد یا محلول

برای خلاص شدن از شر مکمل های تبخال تناسلی می توانید طبق تجویز پزشک از داروهای خاصی استفاده کنید. البته این داروها معمولاً روش های دقیقی برای برداشتن زائده های تناسلی نیستند و فقط برای زائده های کوچک و نرم استفاده می شوند. برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان این عوارض عبارتند از:

  • پماد پودوفیلین
  • آلدارا
  • اسید سالیسیلیک

روش لیزر زگیل تناسلی

برای رفع این بیماری می توان از لیزر استفاده کرد. جراحی لیزر معمولاً به صورت سرپایی در مطب یا کلینیک توسط پزشک متخصص انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد. این روش به عنوان یک درمان عالی برای کاهش علائم زگیل تناسلی استفاده می شود. در روش لیزر با تابش مستقیم پرتوها بر روی زائده ها، توری ها برداشته شده و با اشعه لیزر تعمیر می شوند.

این روش برای پسران بزرگتر یا بزرگتر نیز استفاده می شود و معمولا یک جلسه برای درمان سرطان با لیزر کافی است.

کریو، منجمد یا منجمد

اکثر پزشکان از نیتروژن مایع استفاده می کنند که می تواند به دمای 320- درجه فارنهایت برسد تا شیر را منجمد کند. در این روش، پزشک با ریختن نیتروژن مایع روی زائده ها، شیر را منجمد می کند. گاهی اوقات درمان چندین بار تکرار می شود و ممکن است با درد و حالت تهوع همراه باشد.

متخصص برق

برای درمان زگیل تناسلی به روش الکتروکوتر، از جریان الکتریکی برای سوزاندن زائده ها با بی حسی موضعی استفاده می شود و معمولاً در یک جلسه از آپاندیس برداشته می شود. در این روش با استفاده از ابزار نوک تیز که شبیه سوزن است، تار شیشه را با حرارت سختی جدا می کنند.

عوارض جانبی احتمالی HPV چیست؟

تبخال تناسلی یک نوع کم خطر عفونت HPV است. سویه های خطرناکی مانند HPV 16 و HPV 18 در اکثر سرطان های دهانه رحم نقش دارند. آنها همچنین می توانند تغییرات پیش سرطانی در سلول های پوشش رحم به نام دیسپلازی ایجاد کنند.

انواع دیگر HPV نیز می توانند باعث سرطان فرج شوند. آنها همچنین ممکن است عوارض جانبی زیر را داشته باشند:

  • سرطان آلت تناسلی
  • سرطان مقعد
  • سرطان حنجره
  • سرطان مری

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا