عمومی

همه چیز در مورد بازار عید لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بر اعلام مسئولان لرستان همه کالاهای اساسی موردنیاز شب عید در لرستان از جمله برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، میوه و… تأمین و در حال توزیع هستند.

حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان دراین‌رابطه با آنلاین، اظهار داشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی در استان نسبت به تأمین برنج و شکر که جز کالاهای تعهدی آن است، اقدامات لازم را انجام داده است.

تأمین برنج و شکر

وی عنوان کرد: در این راستا بیش از هزار و ۶۰۰ تن برنج و شکر در استان تأمین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان، ادامه داد: توزیع کالاها با سازمان جهاد کشاورزی و تأمین آنها نیز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی است.

بیرانوند با تأکید بر اینکه این کالاهای اساسی در اختیار ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گرفته است، گفت: همچنین کار توزیع نیز در شهرستان‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سال تا امروز هفت هزار و ۹۰۰ تن کالا را در شبکه توزیع استان قرار داده‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان، افزود: ۷۸۱ تن برنج تنظیم بازاری در ایام عید و رمضان در استان توزیع خواهد شد.

بیرانوند، تأکید کرد: همچنین ۸۸۰ تن نیز شکر در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی بیان داشت: اگر نیاز باشد که دوباره کالاهای اساسی به بازار اضافه شود حتماً اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

تأمین گوشت قرمز

پیش‌ازاین علی حسن فرج زاده مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان دراین‌رابطه با آنلاین، اظهار داشت: برای شب عید و ماه رمضان، حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کار خریداری مرغ گرم در استان به‌صورت روزانه انجام می‌گیرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: پیش‌بینی ما این است که تا شب عید حدود هزار تن مرغ منجمد در استان ذخیره‌سازی کنیم.

فرج زاده، تصریح کرد: همچنین پنج میلیون قطعه مرغ گرم نیز در استان تا شب عید ذخیره‌سازی خواهد شد.

وی تأکید کرد: همچنین در حال حاضر حدود هزار تن گوشت قرمز منجمد با قیمت دولتی در استان ذخیره‌سازی داریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

فرج زاده، عنوان کرد: بخش خصوصی نیز حداقل حدود ۵۰۰ تن گوشت را وارد استان خواهد کرد.

تأمین سیب و پرتقال شب عید

غلامعلی فتحی مدیرکل تعاون روستایی لرستان نیز در سخنانی، اظهار داشت: از امروز پنج‌شنبه طرح توزیع میوه شب عید در سراسر استان لرستان آغاز شد.

وی از آغاز توزیع میوه شب عید و خرما ماه مبارک رمضان از ۲۴ اسفندماه در ۷۰ غرفه در سطح شهرستان‌های استان خبر داد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان، افزود: تاکنون ۲۰۰ تن سیب قرمز باکیفیت مناسب در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده و میانگین وزنی این سیب‌ها ۱۴۰ تا ۲۲۰ گرم است و همچنین تاکنون حدود ۳۵۰ تن پرتقال تامسون و والنسیا از باغداران شمال و جنوب کشور خریداری شده و در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود و میانگین وزنی این پرتقال‌ها بین ۱۹۰ تا ۲۹۰ گرم است.

فتحی، یادآور شد: قیمت سیب‌درختی باکیفیت هر کیلو ۳۰ هزار تومان، قیمت پرتقال هر کیلو ۲۰ هزار تومان و خرما بسته ۶۴۰ گرمی ۶۰ هزار تومان است، امیدواریم بتوانیم میوه با کیفیتی را که ذخیره‌سازی کرده‌ایم به نحو مطلوبی با قیمتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

کشتار ۲۲ هزار قطعه مرغ در هر ساعت

مصطفی زبردست مدیرکل دامپزشکی لرستان نیز در سخنانی، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۹ واحد کشتارگاهی صنعتی طیور در سطح استان فعال هستند و در هر ساعت ۲۲ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شوند.

وی ادامه داد: ناظرین شرعی و بهداشتی در همه کشتارگاه‌های استان مستقر هستند و گوشت مرغ استحصالی دارای استانداردهای شرعی و بهداشتی لازم است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، عنوان کرد: باتوجه‌به تمهیدات صورت‌گرفته و جوجه‌ریزی مناسب انجام شده در دی و بهمن‌ماه سال جاری مشکلی از نظر تأمین گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان و شروع سال نو در استان وجود ندارد ضمن اینکه گوشت مرغ مازاد بر مصرف نیاز استان برای تأمین و تنظیم بازار سایر استان‌های کشور مانند تهران، اصفهان و خوزستان و … روانه بازار این استان‌ها می‌شود.

زبردست، گفت: همه کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان فعال هستند و هدف تأمین گوشت سالم و دارای استاندارهای لازم برای هم استانی‌های عزیز است.

دکمه بازگشت به بالا