ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

مراقبت از پوست در تابستان چگونه است؟

پوست صورت با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می شود. یکی از این دلایل افزایش دمای هوا است که بر دمای اپیدرم نیز تاثیر می گذارد و باعث تولید بیشتر سبوم (چربی) می شود. دلیل دوم عرق کردن است. بدن ما از عرق استفاده می کند تا دمای خود را متعادل نگه دارد. این مشکل مزایا و معایبی دارد. خوبی این است: لایه هیدرولیپیدی پوست که وظیفه محافظت از پوست در برابر باکتری ها و میکروب ها را دارد، تقویت می شود. اما در عین حال باعث باز شدن منافذ پوست نیز می شود که منجر به چرب شدن پوست خواهد شد. مشکل بعدی این است که پس از تأثیر سیستم عرق بر بدن انسان، بدن دچار کم آبی می شود و لایه اپیدرم پوست سبوم بیشتری تولید می کند و پوست ما را چرب می کند. در نتیجه دمای بالای تابستان می تواند تاثیر منفی روی پوست شما بگذارد. لکه های خشک، غدد کم کار، آفتاب سوختگی، رنگدانه ها، لکه ها و آکنه از جمله مواردی هستند که ممکن است در طول تابستان تجربه کنید. به همین دلیل در این فصل باید از پوست خود مراقبت کنید. این مقاله 10 نکته مراقبت از پوست در تابستان را معرفی می کند. همچنین میتوانید به متخصص پوست و مو در شیراز مراجعه کنید و از روشهای پیشنهادی او برای مراقبت از پوست در تابستان استفاده کنید.

مشکلات پوستی در تابستان

برخی از مشکلات رایج پوستی که ممکن است در روزهای گرم تابستان از آنها رنج ببرید عبارتند از:

خشکی پوست

آفتاب سوختگی

پوسته پوسته شدن

آکنه و شدت آکنه.

التهاب پوست

افزایش تعریق

تعریق

اگزما

افزایش کک و مک و لک های پوستی مانند ملاسما

عفونت های پوستی باکتریایی

روش های مراقبت از پوست

پوست چرب

اگر پوست شما چرب است، نیازی به انتخاب انواع کرم های مرطوب کننده و آبرسان برای پوست خود ندارید، زیرا تابستان می تواند ترشح سبوم پوست را افزایش دهد و به همین دلیل پوست های چرب مستعد آکنه هستند. مشکلات مختلفی ایجاد کند. در روتین مراقبت از پوست در تابستان برای پوست های چرب، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست های چرب که باری بر پوست وارد نمی کند و استفاده از یک پاک کننده مناسب پوست می تواند به پوست شما کمک کند. محصولاتی مانند ژل پاک کننده صورت ضد آکنه و ضد آکنه که محصولاتی عالی برای پاکسازی صورت هستند و حاوی روغن نیستند، ممکن است بهترین انتخاب شما باشند.

پوست خشک

پوست خشک در تابستان حساس تر است. زیرا رطوبت طبیعی در پوست های خشک بسیار کم است و گرمای هوا نیز باعث ایجاد رطوبت طبیعی زیادی در پوست می شود. به همین دلیل اگر پوست خشکی دارید، بهتر است در فصل تابستان استفاده از مرطوب کننده ها و مرطوب کننده ها را بسیار جدی بگیرید. مرطوب کردن نامناسب پوست خشک به خصوص در این فصل می تواند مشکلات پوستی زیادی مانند پیری زودرس پوست و چین و چروک پوست را به همراه داشته باشد. استفاده از محصولاتی که به دلیل وجود اسید هیالورونیک در ترکیبات خود دارای خاصیت مرطوب کنندگی عالی هستند، بهترین گزینه برای جبران رطوبت از دست رفته پوست شما خواهد بود. پس اگر پوست خشک است، علاوه بر استفاده از ضد آفتاب، استفاده از کرم های مرطوب کننده و مرطوب کننده را نیز فراموش نکنید.

پوست حساس

پوست به تغییرات آب و هوا به ویژه در هوای گرم و نور خورشید حساس است و ملتهب می شود. بنابراین اگر پوست حساسی دارید از محصولات مناسب برای پوست های حساس استفاده کنید. زیرا این محصولات ضد التهاب هستند و می توانند التهاب پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

1. پوست را تمیز کنید

در طول تابستان، پوست برای حفظ سلامت خود و التیام هرگونه سوزش یا آفتاب سوختگی به مراقبت از پوست و تنفس نیاز دارد. با لایه برداری به پوست خود در این فرآیند کمک کنید. زیرا به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و آن را روشن تر می کند.

2. چربی پوست شما را کاهش می دهد

یکی دیگر از توصیه های متخصصان پوست برای جلوگیری از تحریک پوست در فصل تابستان، کاهش میزان چربی پوست است. معمولاً در فصل تابستان و در زمان افزایش تعریق، تولید سبوم در سطح پوست به خصوص روی صورت افزایش می یابد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در این فصل از سال از جوش صورت یا لکه های پوستی خود شکایت دارند. به این افراد توصیه می کنیم روزی 2 تا 3 بار صورت خود را با آب ولرم و ضد باکتری شستشو دهند.

3. استفاده از ضد آفتاب

این را قطعا در تابستان نباید از دست داد. محافظت از صورت، دست ها، پاها و سایر قسمت های بدن در برابر نور خورشید بسیار مهم است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آسیب دائمی پوست، از جمله آفتاب سوختگی، چین و چروک، خطوط ریز، سرطان پوست و پیری زودرس شود. یک ضد آفتاب با حداقل SPF 30 انتخاب کنید و روزی دو بار آن را روی تمام پوست بمالید.

4. ورزش کافی داشته باشید.

ورزش گردش خون را بهبود می بخشد. این بدان معناست که سلول های پوست شما اکسیژن بیشتری دریافت می کنند. بنابراین بدن شما هر آسیبی را التیام می بخشد. به راحتی (مانند آفتاب سوختگی یا آکنه)

5. استراحت کافی داشته باشید.

از آنجایی که تابستان روزهای طولانی تری دارد، ما بیشتر فعال هستیم. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث افتادگی پوست و علائم پیری می شود. بدن برای ترمیم و حفظ سلامت پوست به استراحت نیاز دارد، بنابراین باید زمان زیادی را برای استراحت به خود اختصاص دهید. خواب کافی از علائم پیری جلوگیری می کند، عملکرد پوست را بهبود می بخشد و ظاهری شاداب و جوان را حفظ می کند.

6. استفاده از آنتی اکسیدان ها

سرم ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب های حاوی آنتی اکسیدان را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ویتامین C از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند، از چین و چروک جلوگیری می کند و باعث رشد کلاژن می شود. کرم ها و سرم ها التهاب را کاهش می دهند (در تابستان بسیار رایج است)، رادیکال های آزاد مضر را کاهش می دهند و سرشار از عصاره های طبیعی و آنتی اکسیدان هایی هستند که پوست را ترمیم می کنند.

7. میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

استفاده موضعی از آنتی اکسیدان ها کافی نیست، بلکه برای حفظ درخشندگی پوست باید به خوبی تغذیه شود. از آنجایی که غذای سالم در تابستان مهم است، میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. آنها حاوی ویتامین های ضروری، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که تولید کلاژن را تحریک می کنند، التهاب را کاهش می دهند و از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید محافظت می کنند.

8. هیدراته بمانید.

مقدار زیادی آب بنوشید و فراموش نکنید که هر کجا که هستید یک بطری آب با خود حمل کنید. مرطوب نگه داشتن پوست به دفع سموم از بدن در روزهای گرم تابستان کمک می کند و به شما احساس شادابی می دهد.

9. محصولات آرایشی سبک تر را انتخاب کنید.

عرق کردن، گرما و چربی های پوست روی پوست باعث می شود در تابستان پوست را نسبت به آرایش حساس تر کند. بنابراین متخصصان پوست توصیه می کنند علاوه بر زیبایی پوست روشن در فصل تابستان، از محصولات بیشتری برای کاهش نیاز به لوازم آرایشی استفاده کنید. به همین دلیل به جای استفاده از انواع پودرها یا مواد برای پنهان کردن مشکلات پوستی، در تابستان می توانید از کرم های ضد آفتاب حاوی رنگدانه استفاده کنید.

10. از عینک و کلاه استفاده کنید

استفاده از عینک و کلاه با شروع تابستان بیشتر شد. و افراد بیشتری از آن در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. عینک آفتابی اشعه های مضر خورشید را مسدود کرده و از ورود آن ها به چشم جلوگیری می کند. استفاده از عینک هایی که دور چشم شما را احاطه کرده اند نیز می تواند به جلوگیری از چین و چروک و سیاهی زیر چشم کمک کند. یک کلاه لبه پهن روی صورت شما سایه می اندازد و از برخورد مستقیم نور خورشید به صورت شما جلوگیری می کند. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات پوستی در این فصل از عینک و کلاه استفاده کنید.

11. از تونر پوست استفاده کنید.

در تابستان پوست نیاز به تونیک دارد. در واقع، یک تونر خوب، چربی پوست را متعادل می کند که ظاهر منافذ را نیز کاهش می دهد. هنگام استفاده از تونر، به قسمت T شکل صورت توجه کنید. زیرا این قسمت از صورت است که در تابستان بیشترین چربی را آزاد می کند.

12. رطوبت رسانی به پوست صورت.

استفاده از مرطوب کننده مناسب برای وضعیت پوست در فصل تابستان بسیار مهم و ضروری است. بسته به نوع پوستتان، بهتر است از مرطوب کننده ای با فرمول غیر چرب استفاده کنید و مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که حاوی ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A و C باشد و اگر دارای SPF باشد، انتخاب مناسبی برای استفاده است. فصل تابستان است.

13. مراقب پوست لب باشید.

لب های خشک و حساس شایع ترین مشکل پوستی در تابستان است. زیرا بسیاری از افراد در مراقبت از پوست لب در این فصل سهل انگاری می کنند. پوست لب ها باید در تمام روزهای تابستان با کرم ضد آفتاب مخصوص لب یا ضد آفتاب چندکاره پوشانده شود. بهتر است شب ها قبل از خواب از محصولات مراقبت از لب حاوی روی، ویتامین E یا ویتامین C استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا