ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

فرق ایمپلنت با دندان ثابت

فرق ایمپلنت با دندان ثابت

آیا در مورد دندان های از دست رفته خود استرس داشته و اعتماد بنفس خود را از دست داده اید؟ لازم نیست در این مورد به خود نگرانی راه بدهید زیرا امروزه گزینه های درمانی بی شماری وجود دارد که زیبایی و عملکرد لبخند شما را در کمترین زمان ممکن باز می گرداند، مانند ایمپلنت دندان یا پروتز یا به عبارتی دندان ثابت.

در این محتوا قصد داریم فرق بین ایمپلنت با دندان ثابت را برای شما توضیح دهیم. درست است که در مقایسه با پروتزهای موقت، پروتزهای دائمی یا همان دندان ثابت تناسب بسیار خوبی داشته و راحتی را افزایش می دهند، اما باز هم با ایمپلنت قابل قیاس نیستند.

شاید برای ایمپلنت یا کاشت دندان نیاز به بازدیدهای متعدد مطب دندانپزشکی داشته باشید تا یک درمان سفارشی را دریافت کنید اما در عوض لبخند زیباتری به دست خواهید آورد. با این حال، ایمپلنت معمولا گران تر از پروتزهای ثابت هستند.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی به عنوان بهترین گزینه جایگزینی دندان در نظر گرفته می شوند زیرا به دندان های مجاور آسیب نرسانده و دائمی هستند. آنها دارای یک تاج، پیچ و یک ریشه مصنوعی ساخته شده از تیتانیوم هستند. تیتانیوم عمیقا در فک قرار گرفته و مانند یک ریشه دندان واقعی به نظر می رسد.

همانطور که اشاره کردیم، این پیچ در واقع جایگزین ریشه طبیعی دندان شما شده و به نصب تاج در فک شما کمک می کند، درست همان کاری که ریشه ها برای دندان های واقعی انجام می دهند.

هرچند قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه ها نظیر دندان یا پروتزهای ثابت بیشتر است، اما آن گزینه ترجیحی دندانپزشکان برای جایگزینی دندان ها است زیرا بهترین کار را در تکثیر دندان های طبیعی انجام داده و علاوه بر این از سلامت استخوان فک نیز حمایت می کند.

ایمپلنت های دندان گاهی اوقات با فناوری موسوم به دندانپزشکی CAD/CAM انجام می شوند و همین به دندانپزشکان امکان اسکن و سفارشی سازی دیجیتالی ایمپلنت ها را می دهد.

دندان یا پروتزهای ثابت

پروتزها نوعی از دندان های مصنوعی هستند که به یک رزین آکریلیک، صفحه همرنگ لثه متصل می شوند. آنها به لثه های شما چسبیده و به شما کمک می کنند تا به طور معمول غذا بخورید و صحبت کنید. اگر دندان ‌های طبیعی دارید، می‌توانید از دندان مصنوعی جزئی نیز استفاده کنید که ممکن است از دندان ‌های موجود به عنوان تکیه‌گاه برای چسباندن دندان‌ های جدیدتان استفاده کند.

برخی پروتزها نیز متحرک هستند و باید در شب بیرون آورده شوند. اما پروتزهای دائمی یا پروتزهای دندان مصنوعی ترکیبی بین ایمپلنت و دندان مصنوعی بوده و قابل جابجایی نیستند.

ایمپلنت بهتر است یا دندان ثابت؟ کدام گزینه برای شما مناسب تر است؟

به طور کلی، هنگام در نظر گرفتن پروتزهای دائمی یا دندان ثابت و ایمپلنت های دندان، ضروری است که موقعیت و نیازهای منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید. قطعا هر دو مزایای زیبایی دندان و سلامتی را ارائه می دهند، اما ایمپلنت دندان منحصر بفردتر بوده و می تواند مزایای بیشتر و بهتری را در مقابل دندان ثابت برای شما به ارمغان آورد.

ایمپلنت های دندان متشکل از پیچ هایی هستند که در استخوان فک کاشته می شوند. آنها جایگزین ریشه دندان های واقعی شده و بسیار پایدارتر و بادوام تر از دندان ثابت هستند. برای دریافت بهترین نتیجه با ایمپلنت دندان می توانید به یک مرکز تخصصی شناخته شده مراجعه کنید تا متخصص یک برنامه درمانی سفارشی را مطابق با شرایط شما تنظیم نماید.

دکمه بازگشت به بالا