اقتصادی

کاهش ملایم طلا در بازار جهانی

طلا در معاملات روز جمعه آسیا با افزایش محصولات خزانه داری ایالات متحده اندکی کاهش یافت ، اما دلار ضعیف مانع از کاهش بیشتر قیمت در آینده شد.

به گزارش شیمیشی ، قیمت هر اونس طلا با افت 0.17 درصدی به 1862 و 65 سنت رسید.

اونس طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار آمریکا تغییر چندانی نکرد و با 1865 دلار و 90 سنت بسته شد.

دلار در روز جمعه سقوط کرد. اما محصولات خزانه داری ایالات متحده پس از انتشار آماری که کاهش اندکی در متقاضیان بیمه بیکاری نشان می دهد ، افزایش یافت. در هفته گذشته ، تعداد متقاضیان 900000 در مقایسه با پیش بینی 910،000 در نظرسنجی سرمایه گذاری بود.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا به دنبال حداكثر 2 تریلیون دلار حمایت اقتصادی است كه یك شبه بازار سهام ایالات متحده را تقویت كرد. وی امیدوار است بسته 1.000 تریلیون دلاری نجات کرونا که توسط رئیس جمهور جدید ایالات متحده پیشنهاد شده از حمایت جمهوری خواهان در کنگره برخوردار باشد.

بانک مرکزی اروپا در جلسه سیاست پولی خود در روز پنجشنبه نرخ ها را کاهش داد و قول داد در صورت لزوم پشتیبانی بیشتری از اقتصاد ارائه دهد.

به گزارش سرمایه گذاری ، کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا همچنین هشدار داد که افزایش اقدامات Covid 19 و قرنطینه چشم انداز اقتصادی منطقه را به خطر می اندازد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا