ترندهای کسب و کارعمومی

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

به هیچ وجه شخصا برای تعمیر دستگاه وارد عمل نشوید، چراکه ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب بزنید. با خواندن این مقاله و آگاهی از علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، ممکن است در زمان مواجهه با این مشکل، کمتر دستپاچه شده و تصمیم صحیح‌تری بگیرید. مشهد تعمیر بهترین و سریعترین عملکرد را برای رفع این مشکلات ارائه می کند.

علت کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی

کار نکردن پمپ تخلیه و به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که از میان آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسدود شدن مسیر خروجی آب
  • مسدود شدن فیلتر پمپ
  • مسدود شدن شلنگ تخلیه
  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی
  • خرابی تسمه پمپ ( در دستگاه‌های قدیمی)
  • خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی
  • استفاده نادرست از مواد شوینده

در ادامه، هرکدام از این 8 علت کار نکردن پمپ تخلیه را بررسی خواهیم کرد.

  1. مسدود شدن مسیر خروجی آب

اولین دلیل کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی، مسدود شدن مسیر خروجی آب است. ممکن است تکه‌ای از لباس که داخل دیگ قرار داشته، وارد بخش تخلیه آب شده و مسیر خروج آب را مسدود کرده باشد. خدمات تعمیرات لباسشویی در مشهد با بررسی این مورد سریعا مشکل پمپ تخلیه را برطرف می کند.

نکته

در صورتی که آب کثیف از لباسشویی تخلیه نمی‌شود، این مساله به مسدود بودن و گرفتگی مجاری تخلیه و یا خرابی پمپ تخلیه و اجزای آن مربوط می‌شود. رفع این مشکل در حالت اول می‌تواند آسان و بی دردسر باشد، اما اگر اشکال از پمپ تخلیه بوده و نیاز به تعویض داشته باشد، بهتر است فورا با تعمیرکار تماس بگیرید. با خدمات تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد بدون دردسر ایرادات پمپ تخلیه لباسشویی را برطرف کنید.

  1. مسدود شدن فیلتر پمپ

دومین علت کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی، مسدود شدن فیلتر پمپ است که حین شستن لباس‌ها رخ می‌دهد. همیشه به موارد زیر توجه کنید:

  • وجود سکه یا دستمال کاغذی در جیب لباس‌ها
  • شل بودن دکمه لباس‌ها و کنده شدن آن‌ها
  • جدا شدن لیبل و یا زیپ لباس

تمامی اشیاء گفته شده، در هنگام تخلیه آب به سمت فیلتر رفته و در نهایت ممکن است سرتاسر آن را بپوشانند و در نهایت از خروج آب جلوگیری کنند. در چنین حالتی باید فیلتر را باز کنید و پس از تمیز کردن، دوباره آن را سرجایش قرار دهید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. مسدود شدن شیلنگ تخلیه

زمان آن رسیده که به سراغ سومین علت کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی برویم. شیلنگ تخلیه لباسشویی به قسمت خروجی فاضلاب متصل می‌شود و در صورتی که گرفتگی در آن ایجاد شود، آب لباسشویی تخلیه نخواهد شد.

برای رفع این مشکل بهتر است از کمک بخواهید تا شیلنگ تخلیه را باز کرده و قسمت اتصال را بررسی کرده و در نهایت گرفتگی را برطرف کند.

نکته

طول شلنگ تخلیه بیشتر از 7 الی 8 متر نباشد تا آب بتواند به راحتی از طریق آن تخلیه شود. ضمنا، به تا خوردگی شلنگ هم توجه کنید، شاید علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، تاخوردگی شلنگ تخلیه باشد.

  1. خرابی پمپ تخلیه

گاهی ممکن است پمپ تخلیه معیوب شده باشد. دلیل آن هم چیزی نیست جز ورود کرک یا اشیائی که از فیلتر عبور کرده و در پمپ گیر افتاده‌اند. در بسیاری از مواقع، پمپ باید تعویض شود، اما شاید تکنسین راهی برای تعمیر آن هم پیدا کند.

  1. خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی

برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی وظیفه ارتباط بین تمامی قطعات دستگاه را برعهده دارد و بدون شک خرابی آن، مانع از عملکرد درست ماشین لباسشویی خواهد شد و می‌تواند مهم‌ترین علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد.

بررسی این بخش و تعمیر یا تعویض آن، از جمله امور فنی و تخصصی در تعمیر ماشین لباسشویی بوده و توصیه اکید داریم که شخصا به آن نپردازید و به دستگاه آسیبی وارد نکنید.

  1. خرابی تسمه پمپ ( در دستگاه‌های قدیمی)

اگر دستگاه ماشین لباسشویی شما قدیمی باشد، خرابی تسمه پمپ می‌تواند علت کار نکردن پمپ تخلیه باشد. زمانی که تسمه پاره می‌شود، پمپ از حرکت بازایستاده، آب تخلیه نخواهد شد.

  1. خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

گاهی بسته نشدن کامل درب، علت کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی است و تنها به این دلیل که دستگاه نتوانسته بسته شدن کامل درب را تشخیص دهد، دستور تخلیه را صادر نمی‌کند. ممکن است به دلیل خرابی میکروسوئیچ درب، این فرمان صادر نشود، پس حتما میکروسوئیچ را به موقع تعویض کنید.

  1. استفاده نادرست از مواد شوینده

گاهی این تصور اشتباه که هرچه بیشتر از شوینده استفاده کنیم پس لباس‌های تمیزتری خواهیم داشت، باعث می‌شود تا دستگاه دچار خرابی شده و مشکلاتی برای ماشین لباسشویی به بار بیاید.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده نیز می‌تواند یکی از دلایل کار نکردن پمپ تخلیه لباسشویی باشد، به این طریق که کف زیاد حاصل از آن‌ها، عملکرد لباسشویی را مختل کرده و در نتیجه، عملکرد پمپ تخلیه مختل می‌شود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

به خاطر داشته باشید که بهتر است پیش از هر اقدامی، مشکل را با افراد متخصص مطرح کنید تا اختلالی در سیستم ماشین لباسشویی به‌وجود نیاورید. به ویژه ماشین لباسشویی‌های مجهز به تکنولوژی پیشرفته و جدید که با ماشین لباسشویی‌های تولید داخل تفاوت‌هایی دارد و به همین دلیل حتی اگر در تعمیر ماشین لباسشویی‌های داخلی تخصص دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از یک مرکز مجازکمک بگیرید.

امروزه ماشین های لباسشویی جزئی ضروری در هر خانه ای محسوب می شوند. و شستن لباس ها با دست هم خیلی سخت و هم خیلی زمان گیر است. که ماشین لباسشویی این مشکل را برای ما آسان کرده. تخلیه نکردن ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است برای ماشین لباسشویی شما اتفاق بیوفتد.

تخلیه نکردن ماشین لباسشویی به دو عامل اصلی بستگی دارد: یکی شیلنگ تخلیه و دیگری پمپ تخلیه. پمپ تخلیه یا شلنگ المان  هایی کوچک در ماشین لباسشویی هستند، که ممکن است توسط ضایعاتی یا اشیائی مسدود شده باشد.

اگر پمپ تخلیه مسدود شده باشد و یا به درستی کار نکند، ممکن است با کد خطایی روی صفحه نمایش نشان داده شود. اگر پمپ تخلیه شکسته باشد، ممکن است صدا های نا خوشایندی ایجاد کند و یا باعث بروز نشتی شود. اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما نیاز به جایگزینی دارد و شما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، لازم نیست بترسید.

ما نحوه ی تعویض پمپ تخلیه را بدون این که به ماشین لباسشویی خود آسیب برسانید به شما یاد می دهیم. بنابراین اگر دستگاه شما با مشکل خرابی پمپ تخلیه مواجه شد، خواندن این مقاله از می تواند به شما کمک بسیاری کند. پس در این مقاله با ما بعنوان یکی از تخصصی ترین مراکز همراه باشید.

ایرادات احتمالی پمپ تخلیه لباسشویی که در این مقاله بررسی می کنیم:

بررسی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه مسدود شده

ارتفاع مناسب (شلنگ تخلیه پایین تر از دستگاه قرار داشته باشد)

فاضلاب مسدود شده

شلنگ تخلیه یخ زده

گیر کردن آشغال در پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه

بررسی شلنگ تخلیه

دستگاه را خاموش کنید. قبل از حرکت دادن دستگاه یا انجام هر گونه تنظیماتی همیشه باید این کار ها را انجام دهید. ابتدا بررسی کنید شلنگ تخلیه نشکسته باشد و یا خم نشده باشد. خم شدن شلنگ تخلیه می تواند ماشین لباسشویی را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین ممکن است باعث ایجاد خطا شود. بنابراین، شلنگ تخلیه را از پشت دستگاه بردارید.

که معمولا شلنگ تخلیه با باز کردن چند پیچ بر داشته می شود. و با استفاده از یک شئ ای مانند چوب یا سیم مسدود نبودن شیلنگ را بررسی کنید. هنگامی که دیدید آب به راحتی از شیلنگ ماشین لباسشویی حرکت می کند، دوباره آن را به دستگاه وصل کنید. و مطمئن شوید که انتهای شیلنگ بیش از 12 سانتی متر داخل سوراخ تخلیه نیاشد و یا این که خم نشده باشد.

شلنگ تخلیه مسدود است

گاهی اوقات ماشین لباسشویی عمل چرخش را انجام می دهد، اما آب را پمپ نمی کند، که در این حالت احتمال دارد شلنگ تخلیه مسدود شده باشد. در بسیاری از ماشین های لباسشویی، ممکن است یک جوراب یا یک قسمتی از لباس بین واگ و حمام بیرونی که آب را نگه می دارد، گیر بیوفتد و ممکن است پس از آن وارد خود پمپ شود. که در این صورت شما باید شلنگ را از پمپ تخلیه جدا کنید و آن لباس را خارج کنید تا مشکل انسداد حل شود.

ارتفاع مناسب شلنگ تخلیه

بیشتر ماشین های لباسشویی نیاز به یک زانویی با ارتفاع حداقل 36 اینچ دارند. اگر فشار ورودی شما کم یا زیاد باشد، ممکن است باعث ایجاد برگشت و سرریز شود. یک زانویی کوتاه است میتواند باعث سرریز شدن آب و عدم تخلیه مناسب شود، در حالی که زانویی بیش از حد بالا قرار داشته باشد، باعث می شود که ماشین لباسشویی برای تخلیه آب به چاه سخت تر کار کند. این وضعیت میتواند باعث بازگشت آب به داخل دستگاه شود.

فاضلاب مسدود شده است

یک مشکل رایج در مورد آب های سخت، ایجاد سنگ آهک می باشد که می تواند مانع از جریان آب به سمت تخلیه شود. و در نهایت جرم ها ته نشین می شوند و از تخلیه ی آب جلوگیری می کند و باعث ایجاد انسداد می شود. برای از بین بردن این جرم ها به هیچ عنوان از مواد شیمیایی اسیدی قوی مانند لوله باز کن در دستگاه ماشین لباسشویی استفاده نکنید. این مواد شیمیایی قوی می تواند به ماشین لباسشویی باز گردد و باعث آسیب جدی به لباس ها شود.

شلنگ تخلیه یخ زده

اگر آب از دستگاه ماشین لباسشویی شما خارج نشود و داخل شلنگ تخلیه بماند، ممکن است در اثر سرمای هوا یخ بزند. البته این اشکال بیشتر در مناطق سردسیر ممکن است رخ دهد.

گیر کردن آشغال در پمپ تخلیه

اگر شما نیاز به بررسی خود پمپ دارید، باید پوشش آن را از دستگاه جدا کنید. نحوه ی باز کردن پمپ برای دستگاه های در از بالا و دستگاه های در از جلو متفاوت است. پس از آن، پوشش را از پنل بالا بر داشته و با کشیدن  و برداشتن پوشش آن را حذف کنید. سپس مهر و موم را از درب خارج کنید و سینی مواد شوینده را باز کنید. سپس پیچ های انتهای دستگاه را باز کنید، تا بتوانید پنل جلو را در بیاورید. در این حالت شما به پمپ دسترسی دارید بررسی کنید تا مطمئن شوید آشغالی وجود نداشته باشد.

بعد از دسترسی به پمپ تخلیه میتوانید ببینید که آیا پمپ تخلیه سالم است یا خیر و یا می توانید ببینید که آیا جوراب یا موارد دیگری در آن گیر کرده یا نه ! اگر چنین است، باید شلنگ تخلیه را قطع کنید  و گیره ها را با یک پیچ کشتی شل کنید و با استفاده از یک  این اجسام را بیرون بیاورید. اگر چیزی وجود نداشت، با انگشتان ببینید که شکستگی اتفاق نیوفتاده باشد، که در صورت شکستگی لازم است پمپ به طور کامل تعویض گردد و یا پروانه ی پمپ را بچرخانید نباید آزاد و یا لق باشد.

چند علامت که نشان می دهد پمپ تخلیه شکسته است :

هنگام خروج آب از پمپ، شما صدای آن را نمی شنوید.

شما هنگام چرخش صدای کمی می شنوید، اما آبی بیرون نمی آید.

داخل ماشین لباسشویی مثل وقت هایی که آب گیری میکنه آب هست.

اگر آب تخلیه شود، پمپ همچنان به صورت طبیعی عمل می کند و در مدار فعال میماند.

چگونه پمپ ماشین لباسشویی را جایگزین کنیم؟

پمپ در پایین ماشین لباسشویی واقع شده است و برای پمپ کردن آب از قسمت شستشو به شلنگ تخلیه استفاده می شود تا آب کثیف از دستگاه خارج شود. اگر ماشین لباسشویی در طی یک چرخه ی شستشو تخلیه نشود، ممکن است مشکل از پمپ تخلیه باشد. انسداد در داخل شلنگ تخلیه و همچنین در فیلتر پمپ ممکن است رخ دهد. بنا براین فقط این قسمت ها را بررسی کنید تا ببینید که کدام یک از آن ها می توانند علت شکستگی در پمپ تخلیه باشند. برای این کار شما به پمپ تخلیه، پیچ کشتی، انبر و ظرفی برای تخلیه دستگاه ( در صورت لزوم ) نیاز دارید.

مرحله ی اول : نکات  ایمنی را رعایت کنید. مطمئن شوید دستگاه متصل به برق نباشد.

مرحله ی دوم : باید آب درون دیگ را تخلیه کنید. برای این کار شما می توانید فیلتر را برای تخلیه ی آب باز کنید. اگر ماشین را تخلیه نکنید آب زیادی به بیرون می ریزد.

مرحله ی سوم : پنل های بالا و پشت دستگاه را با استفاده از پیچ کشتی بر دارید. برای این کار شما به کمک نیاز دارید، زیرا ممکن است بسیار سنگین باشد. به یاد داشته باشید که دیگ در داخل ماشین لباسشویی معلق است، پس هنگام پایین آوردن مراقب باشید.

مرحله ی چهارم : سیم ها را قطع کنید، شلنگ و گیره ها را از پمپ در آورید و پمپ قدیمی را بیرون بیاورید. با استفاده از یک انبر دست گیره را به سمت پایین تر از شلنگ تخلیه دور از پمپ حرکت دهید و اجازه دهید شلنگ حرکت کند. اکنون شما می توانید پمپ قدیمی را با  باز کردن و چرخش در جهت عقربه های ساعت جدا کنید. برای آب های باقی مانده از یک حوله استفاده کنید.

مرحله ی پنجم : اگر همه ی این مراحل را انجام دادید، پمپ جدید را در جای خود قرار دهید و آن را مانند حالت قبل از باز کردن  بر گردانید. با استفاده از انبر دست گیره ها و سیم برق را وصل کنید. حالا شما توانستید پمپ تخلیه ی ماشین لباسشویی خودتان را به راحتی و بدون صرف هزینه انجام دهید.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا