اجتماعی

تجهیز منابع طبیعی ۱۹ استان به شبکه رادیویی دیجیتال

معاون پدافند و حفاظت اراضی سازمان منابع طبیعی از اعلام 19 استان توسط شبکه رادیویی دیجیتال خبر داد.

به گزارش شیمیشی حسین میرسبی وی در نشست خبری که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، گفت: در کنار حفاظت فیزیکی از سال گذشته تدابیری اندیشیده ایم و ابتدایی ترین ابزار عصر دیجیتال بی سیم است که تاکنون 19 استان دارای شبکه رادیویی هستند. سیستم به صورت دیجیتالی فعال شده است.

وی همچنین گفت: 60 دوربین مداربسته زمینی تا 60 کیلومتر از اعتبار 1401 خریداری کردیم.

معاون سازمان حفاظت اراضی و منابع طبیعی گفت: سیستم اعلام حریق با دقت 80 درصد داریم و در نشست ملی مدیریت بحران از این سامانه استقبال بسیار خوبی شد و امیدواریم کارساز باشد. اعتبارات لازم برای دریافت آن را دریافت کنید

وی همچنین گفت: جزو اولین واحدهایی بودیم که سامانه پنجره واحد آمایش سرزمین را راه اندازی کردیم و حدود 4500 گزارش در خصوص حذف کارخانه های غیرمجاز تهیه شد.

میرسبی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی سامانه های مختلفی داریم که به نحو احسن از آنها استفاده می کنیم، گفت: یکی از آنها سامانه ملی کاداستر اراضی است که اطلاعات ملی اراضی در آن بارگذاری می شود. همچنین حدود 110 هزار فایل در سامانه اطلاع رسانی مقاله 3 بارگذاری کرده ایم.

نامیری به سامانه تحقیقات معدنی اشاره کرد و گفت: با بیش از 22 استان در این زمینه قرارداد بسته ایم.

معاون حفاظت اراضی و خدمات سازمان منابع طبیعی بیان کرد: 99.3 درصد اراضی ملی را کاداستر کرده ایم.

در ادامه این مراسم حسن وحید – معاون خدمات آبزیان سازمان منابع طبیعی – اظهار داشت: امسال اعتبارات مصوب بالغ بر 15 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است. پیش بینی می شود 359 میلیارد تومان تخصیص یابد. بدهی ما بیش از 400 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید به حفاظت از آب و خاک کمک کند و 20 میلیون هکتار به تحقیقات حوزه آبخیز کمک کند.

وحید همچنین گفت: تلاش داریم تا پایان سال مالی به تعهدات خود در حوزه مدیریت آب عمل کنیم.

وی همچنین گفت: امسال به 70 درصد از وظایف برنامه ششم توسعه می رسیم و تعویق برنامه ششم را در طول برنامه هفتم جبران می کنیم.

وحید در پایان تصریح کرد: مشکل اینجاست که از نظر سیاسی مدیریت آب را تعریف کردیم یعنی همه دارایی ها را در کنار آب قرار دادیم اما به جای آب باید به مدیریت کلی آب بپردازیم. اب

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا