بین الملل

دستگیری 19 هلندی به دلیل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین شیمیشی، نیروهای امنیتی هلند روز دوشنبه ۱۹ فعال اجتماعی را که در ورودی دیوان   بین‌المللی کیفری در شهر «لاهه» علیه رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این فعالان هلندی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را به خاطر اقدامات  اخیر در جریان جنگ با حماس محکوم کردند.این افراد تابلویی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «نتانیاهو جنایتکار جنگی است».

از زمان درگیری حماس با رژیم صهیونیستی تاکنون چندین تجمع در هلند در حمایت از فلسطین برگزار شده است.

«سونیا روبلا» سخنگوی دادگاه بین‌المللی کیفری گفت: «این تظاهرات هیچگونه اختلالی در فعالیت ‌ای عادی دیوان بین‌المللی لاهه ایجاد نکرد.»

پس از آنکه پلیس ۱۹ نفر را پس از بازداشت کوتاه مدت آزاد کرد، آنها مجدد به تظاهرات ضد نتانیاهو در خارج از محوطه دادگاه کیفری بین‌المللی پیوستند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که «مارک روته» نخست وزیر هلند برای دیدار با نتانیاهو و محمود عباس، رئیس  تشکیلات فلسطین وارد خاورمیانه شده است.

هزاران نفر از شهروندان فرانسوی و بلژیکی حامی فلسطین نیز روز یکشنبه با پرچم‌های این کشور و شعار «غزه، پاریس باتوست»  تظاهرات حمایت از فلسطین را در شهر‌های «پاریس»  و «بروکسل» پایتخت‌های فرانسه و بلژیک برگزار کردند.

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز» حدود ۱۵۰۰۰ نفر برای ابراز همبستگی با فلسطینی‌ها و درخواست آتش‌بس در میدان «جمهوری» در پاریس حاضر شدند.

در بلژیک، دیگر کشور اروپایی نیز تظاهرات مشابهی در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد. پلیس بلژیک اعلام کرد که تظاهرات مشابهی در شهر «بروکسل» حدود ۱۲۰۰۰ نفر شرکت کردند. در بروکسل هزاران نفر در خیابان‌ها راهپیمایی کردند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند، شعارهایی برای آزادی فلسطین سر دادند و مقابل مقر کمیسیون اروپا تجمع کردند.

هزاران نفر از مردم بوسنی و هرزگوین روز یکشنبه با برگزاری تظاهراتی گسترده در «سارایوو»، حمایت خود را از مردم باریکه غزه اعلام کردند. تظاهرات کنندگان پرچم‌های فلسطین را در دستان خود داشته و نوشته‌هایی نیز در حمایت از مردم غزه حمل می‌کردند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا