اقتصادی

طلا وارد کانال قیمت ۱۹۰۰ دلار می‌شود؟

تحلیلگران می گویند سرمایه گذاران از هفته آخر سال 2020 برای خرید سهام استفاده می کنند ، که سود معامله گران از بورس سهام و سرمایه گذاری مجدد در دارایی های امن از طلا بهره مند می شوند.

به گزارش شیمیشی ، فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد Blue Line Futures به کیتکونیوز گفت: “برخی از سرمایه گذاران ممکن است تصمیم بگیرند از بازار سهام آمریکا استفاده کنند و سرمایه خود را برای خرید دارایی هایی مانند طلا خریداری کنند. “به همین دلیل اونس طلا در معاملات این هفته ممکن است به 1900 دلار برسد ، اما برای ادامه رشد ، تجارت طلا باید بیش از 1920 دلار باز و بسته شود.

از نظر فصلی ، طلا همیشه در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه به خوبی کار کرده است.

حسین سید ، استراتژیست مالی FXTM ، گفت: “اگر مدیران سرمایه بخواهند سود کسب کنند و خطر سرمایه گذاری در سهام خود را کاهش دهند ، طلا ممکن است در روزهای آخر سال 2020 افزایش قابل توجهی در سرمایه داشته باشد.” تا زمانی که بازده واقعی در خط منفی نباشد ، در مورد این فلز گرانبها خوش بین خواهیم ماند.

به گفته جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو ، این هفته یک مزیت فنی برای خریداران طلا دارد. مقاومت اول 1889 دلار و 40 سنت و مقاومت دوم 1900 دلار است. اولین سطح پشتیبانی 1859 دلار و آخرین سطح پشتیبانی 1850 دلار است. خریداران طلا برای زنده نگه داشتن محیط زیست باید قدرت جدیدی از خود نشان دهند. هدف دیگر قیمت خریداران دستیابی به قیمت تجاری فوریه 1973 دلار و 30 سنت است که در ماه نوامبر یک رکورد بود.

به طور کلی ، سال 2020 برای طلا سال بسیار مثبتی بود و قیمت این فلز گرانبها از ابتدای سال 22 درصد افزایش یافته است. برای تحویل روز پنج شنبه طلا 5.10 دلار یا 0.3 درصد رشد کرد و به 18833.20 دلار رسید.

تحلیلگران نسبت به چشم انداز قیمت طلا خوشبین هستند ، اگرچه بسیاری پیش بینی می کنند که رکوردهای جدیدی در سال 2021 ایجاد شود.

ادوارد مویا ، تحلیلگر عمده بازار در OANDA ، به كیتكونیوز گفت: “یكی از سطوح اصلی طلا در سال آینده 2300 دلار است.” “تمرکز در سال 2020 بر روی تزریق Covid 19 است ، اما این بدان معنا نیست که طلا به یک رکورد جدید برسد. سال آینده سال بسیار قدرتمندی برای طلا خواهد بود و ما در نیمه اول سال به اقدامات گسترده مالی و پولی ادامه خواهیم داد. سال آینده احتمالاً شاهد یک انگیزه مالی از طرف فدرال رزرو ایالات متحده خواهیم بود و این منجر به افزایش شدید طلا از حد 2300 دلار خواهد شد و این روند بدون روند توزیع سوزن انجام می شود. تورم نیز نگرانی اصلی در سال آینده ، تشویق پرواز سرمایه به پناهگاه امن طلا خواهد بود.

به گفته کیت کونیوز ، از نظر آماری که در این هفته منتشر می شود بسیار سبک خواهد بود و سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص اطمینان مصرف کننده ایالات متحده در روز سه شنبه و فروش خانه ها در روز چهارشنبه هستند. بازرسان همچنین واکنش بازارها به مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا را که روز پنجشنبه اعلام شد ، مشاهده خواهند کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا