اجتماعی

واکسن «پاستوکووک» بهترین نتیجه همکاری ایران و کوبا/ اهمیت صادرات دو واکسن دیگر به کوبا

رئیس انستیتو پاستور ایران تولید واکسن پاستوروکو را یکی از نتایج خوب همکاری ایران و کوبا دانست و گفت: باید راهکارهای تفاهمی بر اساس صادرات محصولات انستیتو پاستور وجود داشته باشد تا دو واکسن سرطان مثانه و واکسن روتاویروس به کوبا ارسال می شود.

به گزارش شیمیشی، رحیم سروری در بازدید رئیس جمهور کوبا و هیئت همراه از انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: تاریخچه انستیتو پاستور ایران به 103 سال قبل برمی گردد و حتی پس از انستیتو پاستور ایران به سطحی رسیده است. انقلاب ظرفیت مفید در حوزه های مختلف سلامت نکته مهم این است که قبل از انقلاب به دلیل کمبود جدی دولت مرکزی، امکان رشد و توسعه در ایران وجود نداشت. فقر مطلق در کشور حاکم بود و مشکلات زیادی در حوزه سلامت وجود داشت و با وجود این مشکلات، اینستینو پاستور در پیشگیری از بیماری ها و ساخت واکسن نقش آفرینی کرد.

وی همچنین گفت: انستیتو پاستور نقش مهمی در تولید واکسن آبله، طاعون، وبا و حصبه داشت و حتی در پیشگیری از سرخک نیز موثر بود. همزمان در تولید واکسن های آبله، سیاه زخم، هاری، سل و هپاتیت B که با همکاری کوبا ساخته شد، نقش داشتیم. از طرفی این روزها در مجتمع های تولیدی ما علاوه بر سوزن، محصولات زیادی مانند کیت های تشخیصی و …

وی به همکاری انستیتو پاستور ایران با دانشمندان ارشد اشاره کرد و گفت: امروزه مقالات اعضای هیات علمی ما شهرت زیادی پیدا کرده و شهرت بین المللی پیدا کرده است.

سروری ادامه داد: بعد از انقلاب ایران مهمترین شعار کشور «ما می توانیم» بود. در سال 1367 مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بودند، مجتمع تولیدی انستیتو پاستور ایران را افتتاح کردند و این آغازی برای تولید بسیاری از محصولات بهداشتی بود. سپس رهبر انقلاب بر مسائل خوداتکایی و همکاری کشورهای دوست بسیار تاکید کردند و اقداماتی در این زمینه انجام شد و سپس 30 همرزم جوان را به کوبا اعزام کردیم و آموزش های خوبی در این زمینه دیدیم. و توانمندی های کشور منتقل شد. .

وی تاکید کرد: در سال 1392 تولید واکسن هپاتیت B به صورت داوطلبانه در انستیتو پاستور در ایران به پایان رسید. سپس در سال 2015 سازمان بهداشت جهانی وجود و استفاده از واکسن پنوموکوک را در کشورمان الزامی کرد و این دلیل دیگری برای ادامه همکاری با کوبا برای انتقال فناوری واکسن پنوموکوک شد.

سروری به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به شباهت ساختاری واکسن کرونا با پنوموکوک، به سراغ ساخت این واکسن رفتیم که با استفاده از ظرفیت های دو کشور دنبال شد و در نتیجه واکسن کرونا به نتیجه رسید. تولید شده. 16 میلیون دوز واکسن سیاه سرفه همکاری ما انجام مطالعات بالینی مشترک برای اخذ مجوز واکسن بود و با این همکاری خوب 20 مقاله علمی طراحی شد که در نوع خود بی نظیر است تا اثربخشی واکسن را توضیح دهد.

وی همچنین گفت: انستیتو پاستور ایران در سال 1400 جایزه ملی کشور کوبا را با موضوع کووید 19 دریافت کرد. اما آنچه امروز ما را نگران می کند شیوع بیماری هایی مانند کووید-19 و ظهور مجدد آن است و البته همچنان با زیرشاخه های کرونا روبرو هستیم که به ما امکان می دهد با کشورهای دوست با اهداف مشترک در بهبودی کار کنیم. دانش خود را در نظر بگیرید. .

وی همچنین گفت: موسسه Finlay کوبا در این دوره از مقابله با ویروس کرونا با ایران همکاری خوبی داشت و مواد اولیه را به ما داد و در آینده برای ساخت واکسن های دیگر با هم خواهیم بود اما برای تحقیق و توسعه واکسن اصلی اهمیت دارد. اصلی است. مربوط به بیماری های نوپدید و بازپدید می شود و نکته دوم تسریع در انتقال فناوری واکسن پنوموکوک و به روز رسانی واکسن از 7 ظرفیت به 13 و حتی 23 ظرفیت است. از سوی دیگر باید در ساخت واکسن دامپزشکی همکاری کنیم و در نهایت راهکارهای تفاهمی مبتنی بر صادرات محصولات انستیتو پاستور داشته باشیم تا دو واکسن سرطان مثانه و واکسن روتاویروس به کوبا صادر شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا