علمی و پزشکی

بازگشت «طرح صیانت» به دستور کار مجلس!

به گزارش خبرگزاری شیمیشی، براساس گزارش ایلنا، براساس دستور کار اعلامی برای صحن علنی مجلس در هفته جاری «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» بار دیگر در دستورکار صحن مجلس قرار گرفت.

با اعلام دستور کار صحن علنی مجلس برای هفته جاری مشخص شد که طرح مشهور به «صیانت» که نام کامل ابتدایی آن «طرح صیانت از فضای مجازی» بود و بعدتر به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» تغییر نام داد اما حامیانش آن را طرح «حمایت از حقوق کاربران» یا «طرح تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی» معرفی می‌کنند باردیگر در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

در هفته های اخیر بحث ها و چالش هایی پیرامون عدم تصویب و اجرای این قانون در مجلس یازدهم با انتقادات و چالش های فراوانی از سوی منتقدان سوپرانقلابی قالیباف همراه بود اما اکنون به نظر می رسد که قالیباف در آخرین روزهای مجلس یازدهم بالاخره در برابر اصرارهای جبهه پایداری و سایر حامیان این طرح کوتاه آمده و پذیرفته است که این طرح در دستورکار صحن علنی قرار گیرد.

چندی قبل جلال رشیدی کوچی درباره طرح احتمال بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفته بود: طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.

رشیدی کوچی در مورد اینکه آیا طرح دوباره این مساله امنیت روانی مردم را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد، ابراز داشت: امنیت روانی مردم که خیلی وقت است تحت‌الشعاع قرار گرفته است، من امروز هم در صحن مجلس گفتم تکرار مسیرهای غلط گذشته نتایجش هم غلط است، منتها قدری شدیدتر و پرهزینه‌تر.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «این معامله‌ای که می‌گویید برای کسب کرسی ریاست آقای قالیباف در مجلس دوازدهم است» عنوان کرد: بله، احتمالا همین است.

ظاهرا طعنه ها و کنایه های مجازی و زمزمه های درگوشی در آخرین روزهای عمر مجلس یازدهم رنگ واقعیت به خود گرفته و این بار رییس کنونی مجلس به منظور کسب رضایت و نظر مثبت جبهه پایداری و یاران این گروه سیاسی در مجلس پذیرفته است تا طرح صیانت به دستورکار بازگردد و شاید این اقدام سررشته اتصال و ائتلاف شکل گرفته در انتخابات مجلس دوازدهم را مستحکم تر کند.

227227

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا