حوادث

پدیده مجرمان آشنا با قوانین/ ضرورت بازبینی در مجازات سارقان

رئیس پلیس پایتخت به کاهش ارزش جرایم برای نتایج برخی جرایم اشاره کرد و گفت: برخی مجرمان پس از آگاهی از برخی نکات قانونی به راحتی جرم خود را تکرار می کنند.

سردار حسین رحیمی در گفت وگو با شیمیشیوی به تاثیر بازدارنده قوانین در وقوع جرایم اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی ما قانون نیست بلکه دو چیز است. مبحث اول برخورد با مجرمان است و موضوع دوم ناهماهنگی در پرداخت هزینه مجرمان به ویژه مجرمان دارای سابقه تکرار جرم است.

وی درباره تاثیر قانون بر کاهش جزای نقدی در وقوع جرایم گفت: اکنون با مشکلی مواجه هستیم که مجرمان به مواردی مانند قانون کاهش جزای نقدی که در سال 1398 تصویب شد، پی برده اند و استفاده می کنند. این قانون شرایطی را برای مجرمانی که کمتر از 20 میلیون تومان سرقت می کنند فراهم می کند و باعث می شود این افراد تا 20 میلیون تومان سرقت کنند و سپس به سراغ سرقت های دیگر بروند. ناگفته نماند که 60 درصد مجرمان ما مجرمان زیر 20 سال هستند. میلیون.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: به نظر می رسد با پدیده ای مواجه بوده ایم که گاهی برخی مجرمان به اندازه یک وکیل به قانون احترام می گذارند و از این راه امرار معاش می کنند.

رحیمی درباره لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مجازات سارقان و مجرمان گفت: در جلسه ای که با حضور رئیس کل دادگستری در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد به این موضوع اشاره کردم. گامی در این راستا یکی از درخواست های ما از شورا است.

بیشتر بخوانید:


اجرای طرح های ویژه و جدید مقابله با سرقت و سرقت در تهران


«اخطار نهایی» دادسرای عمومی کشور به سارقان و مجرمان جرایم خشن.

به گزارش شیمیشی، بر اساس ماده 11 قانون مجازات حبس به شرط آنکه ارزش اموال مسروقه از دویست میلیون (200.000.000) ریال بیشتر نباشد و سارق سابقه کیفری نداشته باشد، تخفیف می یابد. شروع و معاونت در کلیه جرایم مذکور و همچنین کلیه جرایم درجه پنج و کمتر توسط افراد زیر 18 سال در صورت وجود قربانی در این قانون و ماده 12 دادگاه کیفری. این قانون در تاریخ 12/4/2019 تصویب شد و قابل چشم پوشی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا