اقتصادی

قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی رجایی‌فرد امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: فاجعه‌ای بزرگ در حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که موجب گلایه بسیاری از ماست. از ایام شیوع کرونا، به هر بهانه‌ای بود چند قطار را از مسیر یزد حذف کردند و بعد از دو سال پیگیری استاندار، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسؤولان راه آهن یزد، این قطار سریع‌السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید؛ اما همین یک رام قطار افزوده‌شده نیز در دعوای بین راه آهن و یکی از شرکت‌ها، از یزد گرفته شد و هیچ اعتراض یا پیگیری از سوی مسؤولان انجام نشد.

او بیان کرد: ارکان اصلی راه‌آهن در کلان مسؤولیت‌های خود می‌داند که باید ۳۳ درصد بار کشور از یزد عبور کند و یک‌سوم درآمد راه‌آهن کشور از یزد است و مسیر یزد را صرفاً باری و درآمدی می‌دانند پس چرا باید به وظیفه اجتماعی خود در قبال مردم یزد عمل کنند و با این همه آلودگی ایجادشده حداقل چند قطار مسافرتی برای رفاه مردم و گردشگران در نظر بگیرند.

رجایی‌فرد با اشاره به این‌که احتمالاً به علت تردد قطار‌های باری، قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، ادامه داد: این خواسته زیادی نبود که روزانه ۶۰۰ نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد، کجا هستند مسؤولان یزد که پاسخگو باشند در حالی که دو هفته است این قطار حذف شده است و همه قرار بود پیگیری کنند.

وی با اشاره به این‌که مدیران راه‌آهن وعده‌های زیادی دادند که به‌زودی مشکل حل می‌شود، گفت: دو هفته گذشته و هیچ‌کدام اقدامی نکرده‌اند. از سوی دیگر، شهر‌هایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجواران ما هر کدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند و ما روزانه یک قطار ترنست که آن نیز حذف شده است.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا