اجتماعی

نکاتی که هنگام حضوردر طبیعت باید رعایت کنیم

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و مدیریت آب با اشاره به افزایش گیاهان و مراتع جنگلی و خشک شدن آنها پس از مدتی در راستای جلوگیری از آتش سوزی در عرصه های طبیعی، پیشنهادات خود را برای قطع برگ درختان ارائه کرد. .

سرهنگ علی ملکی آهنگران در گفت وگو با شیمیشی وی همچنین گفت: با توجه به اینکه امسال بارندگی گسترده ای در کشور داشتیم، پوشش گیاهی آن افزایش یافته است، اما در آینده نزدیک با رعایت توصیه هایی به جنگل و مرتع مستعد آتش سوزی تبدیل می شود.

همچنین فرمود: در جاهایی که گیاهان خشک شده آتش نزنید و در صورت نیاز به گرم کردن غذا و آب جوش گاز کوچک پیک نیک همراه داشته باشید. اگر در مناطق طبیعی آتش روشن می کنید، مطمئن شوید که با آب یا خاک خاموش شود. علاوه بر این باید به فرزندان خود بیاموزیم که وقتی در طبیعت هستند از تخریب طبیعت خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و اقلیم به شکستن برگ درختان برای روشن کردن آتش در جنگل ها اشاره کرد و گفت: گاهی فکر می کنند که برگ درختان خشک است و برای روشن کردن آتش استفاده می شود. . با این حال، این مورد نیست و برگ ها دوباره رشد می کنند.

ملکی آهنگرانی تاکید کرد: جنگل های ایران از جمله جنگل های هیرکانی و زاگرس قدمتی چند هزار ساله دارند و خودبه خود زادآوری می کنند بنابراین برای قطع درختان آن نیازی به دستکاری نیست.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و اقلیم در ادامه سخنان خود به رهاسازی زباله در مناطق طبیعی اشاره کرد و گفت: بطری های شیشه ای و فلزی براق که قابلیت انعکاس نور خورشید را دارند، نگذارید زیرا بازی می کنند. نقش نور قطر زیاد و تجمع نور باعث آتش سوزی در جنگل ها و مراتع می شود.

وی تاکید کرد: از گذاشتن ته سیگارهای سوخته در حاشیه جاده ها در مناطق طبیعی خودداری کنید زیرا ته سیگار باعث آتش سوزی می شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و مدیریت اقلیم، برخی از مردم در اطراف عرصه های طبیعی مزارع کشاورزی خصوصی دارند و پس از فصل برداشت، ممکن است آتش با کاه و آوار روشن شود. این امر باعث سرایت آتش به منابع طبیعی شده و خسارات زیادی به بار می آورد.

ملکی آهنگرانی تاکید کرد: ساکنان مناطق جنگلی و منابع طبیعی خود را جزء نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بدانند و در صورت مشاهده دود نسبت به اطفای حریق و تماس با شماره تلفن 139 و 1504 اقدام کنند و عوامل منابع طبیعی می توانند در محل حاضر شوند.
انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا