ترندهای کسب و کارورزشی

شرایط محیط استاندارد بازی کودکان در فضای باز

آیا می دانستید که می بایست برای حفظ سلامت کودکانتان با را بشناسید؟ زمین و تجهیزات بازی در فضای باز برای کودکان، امکان استفاده از هوای تازه، دوستان جدید و ورزش کردن را به ارمغان می آورد. بنابراین برای والدین مهم است، که دستگاه های معیوب، کفپوش نامناسب و رفتار های بی دقت، سرگرمی فرزندان آن ها را خراب نکند. آشنایی والدین با ایمنی باعث می شود، تا خود را، در محیط نا امن برای بازی قرار ندهند.

سالانه بیش از دویست هزار مراجعه به اورژانس به علت آسیب های ایجاد شده در زمین های بازی، ثبت می شود زیرا رعایت نمی شود. با نظارت دقیق می توان از رخ دادن بسیاری از این حوادث جلوگیری کرد. شما می توانید با استفاده از تجهیزات مناسب و رعایت دستور العمل های ساده ایمنی، فضای بازی کودکان را تبدیل به محیطی امن کنید. همچنین آموزش نکات ایمنی و نحوه بازی به کودکان، مخصوصا در بازی با  امری بسیار مهم است.

نظارت بزرگسالان بر نکات ایمنی فضای بازی

نظارت بزرگسالان می تواند به جلوگیری از آسیب ها کمک کند. آن ها می توانند نحوه درست استفاده کردن از تجهیزات مثلا تاب و سرسره پارکی  در زمین بازی را به کودکان آموزش دهند. به علاوه در زمان رخ دادن یک آسیب، حضور بزرگسالان برای انجام کمک های اولیه، نیازی ضروری است.

برای اطلاع از به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

در فضای بازی کودکان همیشه نیاز به نظارت بزرگسالان است. کودکان همیشه نمی توانند فواصل را به درستی تخمین بزنند و خطرات را پیش بینی کنند. اولین نکته ای که در هنگام بازدید یک زمین بازی باید به آن توجه کنید، این است که مطمئن شوید زمین بازی طوری طراحی شده باشد که بزرگسالان بتوانند کودکان را در هر لحظه و در هنگام استفاده از هر یک از تجهیزات به طور کامل ببینند.

طراحی زمین بازی کودکان

مهم ترین عوامل در ارزیابی نکات ایمنی فضای بازی هر زمین بازی، کفپوش مناسب، طراحی درست، رعایت فاصله ایمن، بازرسی و نگهداری تجهیزات هستند.

کفپوش زمین بازی کودک

سطح مناسب فضای بازی کودکان یکی از مهم ترین عوامل کاهش آسیب ها، در زمانی است، که کودکان از وسایل بازی می افتند. کفپوش باید به اندازه کافی نرم و ضخیم باشد، تا ضربه حاصل از افتادن را کاهش دهد. این مورد یکی از مهم ترین نکات ایمنی فضای بازی کودکان است که حتما باید به آن توجه کنیم.

نکات ایمنی فضای بازی : کفپوش پارکی

بیشتر بخوانید:

به یاد داشته باشید که حتی پوشش مناسب هم نمی تواند از تمام صدمات جلوگیری کند. همچنین، با افزایش ارتفاع تجهیزات، احتمال آسیب دیدن کودکان در هنگام سقوط نیز بیشتر می شود.

عرضه کننده محصولات و وسایل بابازی در پارک ها و فضای باز برای کودکان، به دلیل بهره مندی از هوای تازه، پیدا کردن دوست، برقراری ارتباط های اجتماعی و فعالیت های بدنی بسیار مفید است. به همین دلیل استفاده از وسایل بازی پارک از جمله ایمن و استاندارد برای والدین اهمیت ویژه ای دارد. پس این گونه می توان گفت که در راستای ایجاد محیطی شاد مفرح بخش و سرگرم کننده برای کودکان لازم است که یکسری اقدامات و فعالیت ها را انجام داد که در جهت کاهش آسیب به کودکان و عدم ایجاد خسارت مادی به فضای مورد استفاده باشد.

ایمنی وسایل بازی

هر ساله بیش از ۲۰۰،۰۰۰ کودک در اورژانس بیمارستان ها به علت آسیب های مربوط به زمین بازی، تحت درمان قرار می گیرند. می توان از وقوع بسیاری از این حوادث، با نظارت بر ایمنی وسایل بازی جلوگیری کرد. می توان با استفاده از تجهیزات و و پیروی از برخی دستورالعمل های ساده، محیطی سرگرم کننده و امن برای بچه فراهم کرد. همچنین آموزش دادن نحوه بازی ها به بچه ها نیز بسیار مهم است، اگر آن ها نحوه کار با تجهیزات زمین بازی را بدانند، احتمال آسیب دیدگی بسیار کمتر خواهد بود.

نظارت بزرگسالان می تواند به جلوگیری از آسیب ها کمک کند، تا زمانی که اطمینان حاصل شود که بچه ها به طور مناسب طریقه استفاده از تجهیزات زمین بازی را می دانند و و برای خود و دوستانشان ایجاد خطر نمی کنند. اگر آسیبی اتفاق بیافتد، یک بزرگسال می تواند به کودک کمک کند و هر زمان که نیاز به کمک های اولیه لازم باشد، هماهنگی های لازم را انجام دهد.بزرگسالان همیشه باید نظارت بر زمین بازی داشته باشند. بچه های کم سن (و بعضی اوقات بزرگتر ها) همیشه نمی توانند فاصله ها را درست اندازه گیری کنند و قادر به پیش بینی موقعیت های خطرناک نیستند.قبل از اینکه از یک زمین بازی استفاده کنید، مطمئن شوید که طراحی محیط به گونه ای است که بزرگسالان می توانند به طور واضح کودکان را در حال استفاده از تمام تجهیزات بازی ببنینند.

همچنین بخوانید:

 طراحی فضای بازی کودکان

مهمترین عوامل در ارزیابی ایمنی هر زمین بازی، سطح مناسب،.طراحی و فاصله استاندارد، بازرسی به موقع و نگهداری از تجهیزات است.

بیشتر بخوانید :

کفپوش زمین بازی کودکان

رعایت استاندارد ، یکی از مهمترین عوامل کاهش و شدت آسیب است. کفپوش زمین بازی باید به اندازه کافی نرم و به اندازه کافی نیز ضخیم باشد، تا هنگام سقوط کودک بر آن، از میزان آسیب بکاهد. استفاده از بتن، آسفالت و بلوک ناپیوسته، غیرقابل قبول است. چمن و خاک نیز نا امن هستند و می توانند باعث ایجاد خطر شوند. سطح زمین بازی باید فاقد از فواره آب ایستاده باشد تا باعث سقوط بچه ها نشود. سنگ ها، پشته های درختی و ریشه های درخت نیز ممکن است برای کودکان ایجاد مانع کنند. مواد خطرناکی مانند شیشه شکسته یا فلز پیچ خورده نباید در زمین بازی بکار رود. سطوح ممکن است به راحتی با موادی مانند تراشه های چوب، شن، خاکستر، نخ و یا لاستیک خرد شده پر شوند. تراشه های چوب حاوی آرسنات مس کروماتیک (CCA) توصیه نمی شوند، زیرا این مواد ممکن است خطراتی را برای سلامتی ایجاد کنند.

کفپوش های ساخته شده از مواد لاستیکی نیز ایمن هستند. تشک های لاستیکی برای افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می کنند، بهترین گزینه هستند. به یاد داشته باشید که حتی پوشش مناسب نیز نمی تواند از تمام صدمات جلوگیری کند. همچنین با افزایش ارتفاع تجهیزات، بیشتر احتمال دارد که کودکان از آن سقوط کرده و مجروح شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از لیست قیمت به روز انواع کفپوش های پارکی روی لینک زیر کلیک کنید.

سایت اینترنتی

 اصول طراحی پارک کودک

تجهیزات زمین بازی باید برای سه گروه سنی مختلف طراحی شود:.نوزادان و کودکان زیر ۲ سال، کودکان ۲ تا ۵ سال و ۵ تا ۱۲ سال.در زمین های بازی استاندارد، فضای بازی کودکان کوچکترتر،.از بچه های بزرگتر جدا می شوند. کودکان کم سن نباید با تجهیزاتی که برای بچه های بزرگتر طراحی شده است.بازی کنند، زیرا اندازه و ابعاد تجهیزات برای بچه های کوچک مناسب نیست.و این موضوع می تواند به حادثه منجر شود. برای اطمینان از اینکه اصول ایمنی وسایل بازی در طراحی تجهیزات.رعایت شده، موارد زیر باید بررسی شوند:

استاندارد های وسایل بازی

هنگام بازی کردن چه در خانه، مهد کودک و یا در فضای عمومی باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد. همچنین شما به منظور ملزم هستید که نسبت به بی خطر بودن وسایل بازی و تمیزی تجهیزات اطمینان حاصل کنید. به طور مثال، هیچ کدام از تجهیزات مهد کودک نباید شکسته شده باشند. تجهیزات فلزی نباید زنگ زده باشند. حصار اطراف یک زمین بازی عمومی، باید طوری باشد تا از ورود کودکان به خارج از فضای بازی جلوگیری کند. تجهیزات زمین بازی باید از مواد با دوام ساخته شود که در شرایط مختلف آب و هوایی از بین نروند. لازم است گوشه ها و لبه های تیز وسایل بازی بررسی شده و اصلاح شوند، چون میتوانند باعث ایجاد جراحت یا از بین رفتن لباس کودک شوند. تمام قطعات بر روی تجهیزات باید امن بوده و قطعه ی شل و یا شکسته وجود نداشته باشد. وجود اجسام خطرناک مانند چوب تیز یا شیشه شکسته را بر روی زمین بررسی کنید.

برای کمک به تمیز نگه داشتن زمین بازی باید زباله های آن را جمع آوری کرده.و به کودکان نیز آموزش دهیم که از سطل زباله استفاده کنند. از تجهیزات به طور صحیح استفاده کنید.و هر گونه مشکل در زمین بازی را به سازمان مسئول گزارش دهید.

برای اطلاع از لیست قیمت و یه فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

به منظور آموزش ایمنی به کودکان به کودکان بگویید که:

تمام سعی خود را برای حفظ ایمنی کودکان در طراحی لوازم بازی انجام می دهد و امیدوار است با خواندن این مقاله نکات ایمنی برای کودکان روشن شده باشد.

کودکان با بازی و جست و خیز در فضا های باز می توانند قابلیت های حسی و یا حرکتی خود را مانند حس تعادل، بینایی، شنوایی را تقویت نمایند. همه این قابلیت ها در صورتی بروز پیدا می یابند که محیطی امن برای کودکان در جهت کاهش آسیب فراهم گردد. در فضای باز بنا به دلایل زیر اهمیت دارد:

 آموزش نکات ایمنی وسایل بازی به کودکان

پیاده سازی یکی از مهمترین مسائل در زمینه وسایل بازی کودکان به حساب می آید.  اما تنها نیمی از ماجرا است؛ علاوه ایمنی سازی وسایل و همچنین نظارت والدین، کودکان باید بدانند که وقتی در یک محیط عمومی بازی قرار می گیرند چگونه از خود محافظت نمایند. که در این ارتباط می تواند بسیار موثر واقع گردد.

نکات ایمنی سفر – بازی آموزشی: با استفاده از بازی آموزشی می توان به آموزش نکات ایمنی به کودکان در خانه آموزش داد تا در زمان سفر بتوانند از خطرات احتمالی ایمن باشند. زی پلی اتیلن کاملا استاندارد در کشور می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا