اجتماعی

افزایش ارتفاع موج در شمال کشور/ خطر غرق شدن شناگران

سازمان هواشناسی به دلیل وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال کشور هشدار داد.

به گزارش شیمیشیسازمان هواشناسی هشدار سطحی صادر کرد رنگ زرد وی از افزایش حداکثر سرعت باد در مناطق ساحلی به 24 گره دریایی و در مناطق ساحلی تا 20 گره دریایی و همچنین حداکثر ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دورافتاده به 1.5 متر خبر داد. ساحل از چهارشنبه تا پنجشنبه (27 دسامبر تا 28 دسامبر).

این وضعیت جوی روز چهارشنبه در نواحی ساحلی و ساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان و روز پنجشنبه در نواحی ساحلی و ساحلی گیلان، مازندران و دریای خزر پیش بینی می شود.

با توجه به این خطر جوی، خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به شناورهای سبک و ناوبری و اختلال در فعالیت های دریایی و اقیانوسی پیش بینی شده است.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط جوی، ممنوعیت شنا و غواصی، ممنوعیت فعالیت ماهیگیری، محدودیت تردد قایق های سبک و تفریحی، رعایت احتیاطات برای ورود و خروج شناورها و … اقدامات احتیاطی لازم انجام شود دستگیر شود حمایت از فعالیت های صنایع دریایی

به گزارش شیمیشی، احتیاط رنگ زرد یعنی یک پدیده جوی وجود خواهد داشت که در سفر و انجام کارهای روزمره با موانعی روبرو می شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آماده شدن برای یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر شده است. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا