علمی و پزشکی

بررسی چگونگی بومی شدن کروناویروس

دانشمندان و محققان پزشکی پیش بینی کرده اند که چگونه ویروس کرونا می تواند روزی به عارضه شایع ویروس های سرماخوردگی در کودکان تبدیل شود.

به گزارش شیمیشی ، از ابتدای شیوع بیماری ، پزشکان و محققان گفته اند که ویروس کرونا ویروس که اکنون به بیماری همه گیر تبدیل شده است ، سرانجام ممکن است به ویروس های کرونا ویروسی که انسان آلوده می کند سرایت کند و روزی کودکان مبتلا به ویروس های سرماخوردگی را آلوده کند. شدن

متخصصان در مطالعه جدید خود به چگونگی وقوع این پدیده و تأثیر واکسیناسیون گسترده در چرخه طبیعی آن می پردازند.

محققان آمریکایی می گویند ، چرخه انتقال ممکن است سالها تا دهه ها طول بکشد ، بسته به سرعت انتشار پاتوژن.

اپیدمی کنونی ممکن است به همان اندازه کشنده باشد زیرا ویروسی جدید است و افرادی را که هیچ ایمنی برای آنها ندارند تحت تأثیر قرار می دهد. ویروس ها حتی در افراد مسن شیوع بیشتری دارند زیرا بدن آنها نمی تواند مانند ویروس های جدید با کودکان کنار بیاید.

اما ویروس مانند چهار کرونا ویروس دیگر علائمی ایجاد می کند که در اکثر افراد از سرماخوردگی بدتر نیست.

مطالعات مربوط به پاسخ ایمنی نشان می دهد که محافظت ، که می تواند به طور کامل از عفونت جلوگیری کند ، به سرعت کاهش می یابد. اما در عین حال مردم از ایمنی “باقیمانده” برخوردار هستند که بدن را در برابر یک بیماری جدی محافظت می کند. اگر ویروس آزادانه سفر کند ، در همه کشور بومی و ماندگار می شود.

به گفته محققان ، هنگامی که ویروس وارد مرحله بومی خود می شود و اولین بار در کودکی ظاهر می شود ، ویروس کرونا بیش از یک سرماخوردگی به یک بیماریزا تبدیل نخواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا