ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

شکم بند شورتی بارداری

گن‌هاي بارداري کارایی شبیه گن آرتان ساعت شنی دارند که مانند يک نگه‌دارنده موقت عمل مي‌کند و از رها شدن افراطي عضلات شکم پيشگيري مي‌کند. وقتي شکم بزرگ شده و جلو بيفتد، به کمر هم فشار بيشتري وارد مي‌آيد. استفاده از شکم‌بند يا گن بارداري به خصوص در خانم‌هايي که مبتلا به درد زيرشکم يا کمر هستند به پيشگيري از آن تا حدي کمک مي‌کند. گن بارداری 5100 از محصولات ریلکس ماترنیتی کمپانی جی تی کالزه ی ایتالیا است که مانند بقیه محصولات دارای تاییدیه های FDA آمریکا ، CE تجهیزات پزشکی اروپا، ISO 9001 و کیفیت 13485 می باشد  که با طراحی و بافت ویژه ، به منظور کمک به زنان باردار برای مواجهه با تغییرات فیزیکی در دوران حاملگی تهیه شده است.

گن بارداری 5100

گن بارداری 5100  عملکردی مشابه مدل 5120 دارد و تنها تفاوت آن در مدل اسلیپ (شورتی) بودن آن است. این گن دوران بارداری به دلیل قابلیت کشسانی و انعطاف پذیری بالا، در طول دوران بارداری متناسب با تغییر سایز مادر به دلیل رشد جنین، تغییر سایز داده؛ بنابراین امکان تهیه تنها یک گن در کل طول دوره بارداری را به مادر می دهد. محصولات این شرکت ایتالیایی با توجه به قد و وزن خانم باردار در انواع سایز ها تولید شده و ما نیز تهیه گن بارداری مناسب با سایز هر شخص باردار با توجه به شرایط فیزیکی آن، برای مادران توصیه می کنیم. برای خرید این گن و حتی خرید گن اسلیپ آرتان اصلا تردید نکنید چرا که سلامتی شما مهم و واجب است.

علاوه بر این، الیاف طبیعی 60 درصد نخی گن که در تماس مستقیم با پوست است، هیچگونه حساسیت ، خارش و سوزشی ایجاد نکرده و با امکان جابجایی و عبور هوا از گن ، میزان تعریق مادر را نیز کاهش می دهد. گن در قسمت های مختلف بافتی متفاوت و مناسب با ناحیه ی تحت پوشش دارد. برای هماهنگی با تغییر سایز در طول بارداری ، بافت روی شکم و باسن اندکی آزادتر و منعطف تراست. بافت در قسمت بالایی کاملا شل و آزاد بوده و از ناحیه بالا به شکم فشاری وارد نمی کند.

قسمت زیر شکم گن، بافتی کمربندگونه دارد که تا پهلوها و پشت ادامه پیدا می کند و به دلیل نحوه منحصر به فرد بافت از افتادگی شکم در دوران بارداری و نیز کمردردهای دوران بارداری پیشگیری می کند. همچنین گن شورت کامل پادار موجب پوشش بهتر پا و ران ها و جلوگیری از ایجاد سلولیت و تجمع چربی های اضافه دور ران و نیز برقراری بهتر گردش خون و جلوگیری از ایجاد لخته در اندام تحتانی می شود.

مزایای گن دوران بارداری:

 

  • جلوگیری از افتادگی رحم و تقویت ناحیه جلوی شکم برای حداکثری راحتی و محافظت از مادر و جنین بدون ایجاد فشار، ناراحتی و جریان آزاد هوا.
  • جلوگیری از خسته شدن ستون فقرات و کمردرد در دوران بارداری.
  • جلوگیری از شل شدن عضلات شکم بعد از بارداری
  • جلوگیری از درد در نواحی لگن و زیر شکم
  • جلوگیری از ترکهای پوستی دوران بارداری
  • حفظ سلامت و زیبایی اندام شما بعد از بارداری

کمربند حمایتی بارداری

کمربند حمایتی بارداری کمربندهای پارچه ای تقویت شده عریضی هستند که برای حمایت و راحتی شما در زمان بارداری طراحی شده اند. درست زیر شکم قرار می گیرند، به بالا کشیدن آرام شکم کمک می کنند و مقداری وزن را از روی شکم و کمر برمی دارند. اگر زیاد راه می روید یا در طی بارداری احساس راحتی نمی کنید، یا اگر دو قلو باردار می باشید، احتمالاً بخواهید روی کمربند حاملگی سرمایه گذاری کنید.

حدوداً 70% از بانوان باردار مبتلا به کمر درد هستند و تا 45% آنان علائم درد لگنی (PGP) را نشان می دهند. برای بانوانی که یک یا هر دو بیماری را دارند ممکن است تحمل و انجام دادن فعالیت های روزمره سخت باشد. شکم بند بارداری، کمربندی ویژه است که دور شکم می پیچد و با ایجاد فشاری ملایم به حمایت از کمر، لگن، ران ها و شکم در طی دوره بارداری کمک می کند و همچنین به عنوان یک لایه برای پوشاندن پوست شکم که در هنگام بزرگ شدن در معرض دید قرار می گیرد، عمل می کند.

ویژگی‌های محصول

  •     به بهبود حالت بدنی کمک می کند.
  •     ناراحتی را کاهش داده و برای ناحیه لگن پشتیبانی ارائه می دهد.
  •     درد مفاصل، عضلات و کمر را تسکین می دهد.
  •     به منظور برآوردن نیازهای رشد شکم در هنگام حاملگی قابل تنظیم می باشد.
  •     هوا از پارچه عبور می کند و راحت است.

موارد استفاده

  1.     برای کاهش درد کمر: استفاده از شکم بند حاملگی درد کمر را در طی بارداری کاهش می دهد. درد مفصل ساکروایلیاک (SI) مکرراً در طی بارداری رخ می دهد. به کاهش درد رباط دور رحم کمک می کند. این مورد در طی دوره دوم بارداری روی می دهد. این درد از جلوی باسن و زیر شکم شروع می شود و دلیل آن رشد رحم می باشد. بنابراین شکم بند به توزیع وزن اضافی رحم کمک می کند.
  2.     برای ایجاد فشار ملایم: اگر کارمند هستید و در طی بارداری کار می کنید، پیشنهاد می شود که از کمربند بارداری استفاده کنید؛ زیرا این وسیله با استفاده از فشار ملایم روی رحم در حال رشد و جنین، مخصوصاً در هنگام تحرک بدنی، راحتی را برای شما فراهم می کند. اما توجه داشته باشید که نباید آن را محکم ببندید، زیرا باعث ایجاد درد غیرضروری می شود.
  3.     برای ایجاد حمایت خارجی برای حالات بدنی: در طی بارداری، به خاطر رشد رحم و جنین، وضعیت بدنی بانوان به طور کلی تغییر می کند. استفاده از کمربند حاملگی به حفظ حالت مناسب کمر و بالا تنه کمک می کند.
  4.     برای آسان تر کردن فعالیت های روزانه: استفاده از شکم بند بارداری در هنگام حاملگی، قطعاً راحتی بیشتری را در هنگام انجام فعالیت های روزانه به همراه دارد. فعالیت هایی مانند پیاده روی تند، نفس کشیدن یا هر ورزش جسمانی با دست آزاد و غیره در هنگام استفاده از شکم بند حاملگی آسانتر می شود.
  5.     برای کاهش احتمال زمین خوردن: مادامی که فرد باردار کمربند بارداری استفاده می کند، ناحیه لگن ثبات داشته و تعادل بدن بهتر می شود. بنابراین، احتمال زمین خوردن مخصوصاً در سه ماهه سوم بارداری کمتر می شود.
  6.     برای متعادل کردن فشار مثانه: کمربند بارداری به بالا بردن جنین کمک کرده و وزن جنین را متعادل می کند و به این طریق به رفع فشار مثانه کمک می کند.

نحوه استفاده

اگر شکم بند لوله ای دارید از روی سر خود آن را سُر داده و روی شکم قرار دهید. تا جایی آن را پایین بکشید که خط شلوار را بپوشاند. شاید بهتر باشد از کمربند حاملگی یا سفت ترین قسمت پارچه در زیر برجستگی شکم و بالای استخوان شرمگاهی و خط باسن استفاده کنید. برای شکم بندهای بارداری که چسب نواری دارند، عریض ترین بخش را زیر شکم خود قرار دهید تا از شکم پشتیبانی کند و چسب های نواری را در پشت کمر ببندید.

در برخی موارد چسب ها در جلو یا کناره ها قرار می گیرند، بنابراین به دستورالعمل های مربوط به این بندها مراجعه کنید. باید فشار ملایمی را حس کنید. اگر بند شکم بند خیلی سفت باشد می تواند باعث سوء هاضمه، سوزش قلب و تأثیر روی گردش و فشار خون شود. بانوان اغلب بر اساس دستورالعمل محصول و حسی که دارند تصمیم می گیرند که چه زمان شکم بند حاملگی را استفاده کنند. کمربند بارداری روی لباس بسته می شود. اما برخی نیز آن را زیر لباس خود می بندند.

نکات مهم

  •    برای پیشگیری از وابستگی بیش از حد، هر دفعه بیش از دو یا سه ساعت از کمربند حاملگی استفاده نکنید.
  •     تمرینات تقویت عرضی شکمی باید همراه با شکم بند بارداری برای تقویت عضلات مرکزی بدن در هنگام و بعد از بارداری انجام شود.
  •     همیشه قبل از استفاده از شکم بند حاملگی با پزشک خود مشورت کنید. بانوانی که گردش خون نامناسب یا فشار خون دارند، ممکن است استفاده از شکم بند بارداری به آنها توصیه نشود.
  •     کمربند بارداری برای مصرف موقت بوده و دائمی نمی باشد و باید اختلالات اساسی رفع شوند. ارجاع به فیزیوتراپی برای رفع درد مستمر در هنگام و بعد از بارداری توصیه می شود.
  •     احتمالاً در هوای گرم، شرجی یا محیط های مرتفع، ورزش یا صرف انرژی زیاد، نواحی که جریان هوا کم است بهتر باشد از کمربند حاملگی استفاده نشود. بارداری در زمانی که مادر حال خوبی ندارد، عوارضی را خواهد داشت.

انواع شکم بند بارداری

باند های شکمی : باند‌های شکمی از پارچه‌های انعطاف پذیر تهیه می‌شوند و شکم را کاملا در بر می‌گیرند. این باند‌ها معمولا زیر لباس پوشیده می‌شوند و فشار ملایمی به باسن، شکم و کمر وارد می‌کنند تا کمی فشرده تر شوند. باند‌های شکمی در بین زنان باردار از محبوبیت بالایی برخوردارند و در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجودند. این باند‌ها اغلب دارای بخشی لاستیکی هستند که از جمع شدن آن‌ها روی شکم جلوگیری می‌کند .

کمربندهای شکمی : کمربند‌های شکمی مثل شکم بند آرتان کمربند‌های سفتی هستند که در اطراف شکم قرار می‌گیرند و از کمر، لگن، باسن و شکم در دوران بارداری حمایت می‌کنند. این کمربند‌ها معمولا بر روی لباس قرار می‌گیرند، اگر چه برخی افراد آنها را زیر لباس می‌پوشند. کمربند‌های شکمی معمولا باریک‌تر از باند‌های شکمی هستند و حالت نواری دارند.

کمربند دو تیکه بارداری : کمربند دوتکه بارداری شامل یک کمربند شکمی است که در پایین شکم قرار می‌گیرد و یک نوار دیگر که بالای شکم بسته می‌شود. بدین ترتیب تمامی شکم را در بر خواهد گرفت

شکم بندهای دورپیچ مخصوص پس از زایمان :شکم بند‌های دورپیچ شامل چند لایه پارچه‌ای کششی و محکم هستند که از زیر سینه تا باسن را می‌پوشانند.

دکمه بازگشت به بالا