ترندهای کسب و کارعمومی

از کجا بفهمیم رام گوشی a23 چند است

از کجا بفهمیم رام گوشی a23 چند است

هسته‌ی سیستم‌عامل مانند پلیس راهنمایی بر تمام فعالیت‌هایی که از سخت‌افزار گوشی استفاده می‌کنند، نظارت و عملکرد رم یا همان حافظه‌ی دسترسی تصادفی را مدیریت می‌کند. برای مثال، هنگامی‌که بازی یا هر نوع اپلیکیشن دیگری می‌خواهد صفحه‌ی جدیدی را نشان دهد، داده‌های موردنیاز این عملکرد وارد رم می‌شوند و پس از تجزیه به‌دست سیستم‌عامل، پردازنده و پردازنده گرافیکی عملیات موردنیاز را انجام می‌دهند و آن را به صفحه‌ نمایش ارسال می‌کنند.

این فرایند درنهایت باعث می‌شود نقاط رنگی مناسب در مکان‌های مناسب قرار بگیرد و تصویر مدنظر شکل گیرد. به‌طورکلی برای درک عملکرد رم، باید سه نکته‌‌ی اساسی را در نظر بگیرید:

لینک دانلود رام شیائومی .امروزه، رم نقش حافظه‌ی اصلی گوشی‌ها را بازی می‌کند و برای پردازش اطلاعات به‌راحتی دردسترس پردازنده است. این امر سرعت گوشی‌های امروزی را افزایش داده و انقلابی در توسعه‌ی اپلیکیشن‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر برای این دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

به نقل از youtube.com دستگاه‌های امروزی از قابلیت چندوظیفگی، یعنی اجرای هم‌زمان چندین اپلیکیشن، پشتیبانی می‌کنند و برخی برنامه‌ها هم مانند پیام‌رسان‌ها همیشه در پس‌زمینه فعالیت می‌کنند. برای مثال، فرض کنید بازی‌ سنگینی مانند PUBG را اجرا کردید و هم‌زمان هم نوتیفیکیشن دریافت پیامی متنی یا حتی تماس تلفنی یا تصویری به شما نمایش داده می‌شود.

برای جابه‌جایی بین این برنامه‌ها و برقراری تماس و درمجموع اجرای هم‌زمان چند اپلیکیشن علاوه‌بر پردازنده‌ای قدرتمند، به رمی‌ با ظرفیت فراوان نیز نیاز دارید تا بتواند داده‌های موردنیاز را در شرایط پیچیده به بهترین شکل مدیریت کند؛ وگرنه، ممکن است عملکرد ضعیفی تجربه کنید.

هنگامی‌که ظرفیت رم دستگاه کم باشد، سیستم‌عامل برنامه‌ها را اولویت‌بندی می‌کند و اپلیکیشن‌های کمتر ضروری را در حافظه‌ی ثانویه ذخیره می‌کند تا بتواند فضای بیشتری را دراختیار برنامه‌های فعلی و در حال اجرا قرار دهد. در این شرایط، مد‌ت‌زمان بیشتری صرف جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها می‌شود و درنهایت، ممکن است عملکرد دستگاه کُند شود. برای ازبین‌بردن این مشکل، ممکن است لازم باشد حافظه‌ی کش خود را به‌صورت دستی پاک یا از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که برای این منظور توسعه داده شده‌اند.

رمِ گوشی‌های هوشمند را می‌توان فضایی برای تجمع داده‌های برنامه‌های در حال اجرا دانست. همان‌طورکه گفتیم، در ساده‌ترین حالت ظرفیت بیشتر رمِ گوشی می‌تواند بدون کاهش سرعت عملکردِ دستگاه، برنامه‌های بیشتری را در پس‌زمینه اجرا کند. بااین‌حال، انجام این کار چندان هم ساده نیست و گوشی‌ها برای مصارف دیگری هم از رم استفاده می‌‌کنند.

سیستم‌عامل با استفاده از هسته‌ی لینوکس اجرا می‌شود و حافظه‌ی آن به‌طورمستقیم در زمان روشن‌بودن دستگاه دردسترس است. این حافظه‌ دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی است که هسته‌ی سیستم‌عامل و درایورها و ماژول‌های اصلی‌ را کنترل و داده‌های ورودی و خروجیِ هسته را ذخیره می‌کند.

برخی از پوشه‌ها و فایل‌ها در ریشه‌ی سیستم‌عامل گوشی وجود دارند که واقعی نیستند. آن‌ها فایل‌های شبه‌‌نوشته‌شده در بوت هستند و اطلاعاتی مانند سطوح باتری و سرعت پردازنده را ذخیره می‌کنند. این اطلاعات شبه‌فایل برای استفاده در عملکرد گوشی‌های اندروید، در رم ذخیره می‌شوند

در این مطلب از “روند آنلاین” می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که . معمولا این سئوال وقتی پیش می‌آید که یک گوشی دست دوم خریدم و می‌خواهیم از آنچه در مورد مقدار حافظه رم به ما گفته شده است اطمینان حاصل کنیم. یا اصلا می‌خواهیم بدانیم چه مقدار از حافظه رم استفاده شده و ظرفیت کل حافظه چقدر است.

در این مطلب به سه روش به بررسی مقدار حافظه رم می‌پردازیم:

اگر سیستم عامل شما اندروید است و یا از گوشی سامسونگ مدل a31, a11, a71 یا سایر مدل‌ها استفاده می‌کنید این روش برای شما مناسب است. این روش برای مشاهده رم گوشی شیائومی نیز امکان‌پذیر است

نسخه اندروید یکی از موارد مهم در دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید است. اندروید یکی از سیستم عامل‌های مختص گوشی و تبلت‌های هوشمند است که از سال 2009 تا به امروز نسخه‌های زیادی از آن منتشر شده است. هر نسخه جدید اندروید دارای ویژگی‌ها و نوآوری های جدید است و همچنین مشکلات و باگ‌های نسخه قبلی نیز در آن رفع شده است. دانستن نسخه مربوط به اندروید یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید گوشی، نصب نرم افزارها و … باید به آن توجه داشت.

مشاهده نسخه اندروید گوشی و تبلت اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نیست و شما با طی کردن 4 مرحله ساده در مسیر تنظیمات می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. بیایید همراه با گویاتک این آموزش را شروع کنیم ?

ابتدا به تنظیمات اندروید () مراجعه کنید.

از انتهای صفحه تنظیمات بر روی گزینه “” ضربه بزنید.

در این مرحله گزینه  را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

در بخش می‌توانید ورژن اندروید گوشی خود را مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اندروید گوشی ما نسخه 11 است. همچنین رابط کاربری گوشی سامسونگ گلکسی نیز است.

از سال 2009 به بعد هر نسخه از سیستم عامل اندروید با یک شماره نسخه و نام خوراکی منتشر شده است. نخستین اندروید با نام کیک فنجانی و آخرین نسخه‌ی آن که اندروید 10 است با نام Android Q منتشر شده است. در لیست زیر میتوانید نسخه‌های اندروید را مشاهده نمایید:

لازم به ذکر است که گوشی‌های پرچمدار اندروید می‌توانند به‌روزسانی‌های سیستم عامل بعدی را دریافت کنند که در آموزش ”  ” آن را شرح داده‌ایم.

گوشی اندرویدی شما دارای چه نسخه‌ای از اندروید است؟ در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل در این زمینه از بخش نظرات همراه ما باشید

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا