اقتصادی

رکود اقتصادی ایالات‌متحده در شرف وقوع

این کارشناس آمریکایی می گوید: نشانه ها حاکی از رکود اقتصادی قریب الوقوع است.

به گزارش شیمیشی از روزنامه بیزینس، کریس واتلینگ، مدیر شرکت مشاوره مالی لانگ ویو اکونومیک اعلام کرد که آمریکا بر اساس آمارهای اقتصادی خود در آستانه رکود قرار دارد.

به گفته استراتژیست ها، یکی از عواملی که به کاهش سرعت اشاره می کند، آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده است که در ماه مارس 1.2 درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح از نوامبر 2020 است. علاوه بر این، زمان استاندارد برای رکود حدود یک سال پس از معکوس شدن منحنی بازدهی خزانه‌داری است، زمانی که بازده اوراق با تاریخ کوتاه‌تر نسبت به اوراق با تاریخ بلندتر افزایش می‌یابد.

واتلینگ همچنین می‌گوید که ممکن است یک واژگونی قریب‌الوقوع باشد، زیرا خرچنگ برای اولین بار در مارس 2022 بازگشت. هر بار که این اتفاق را در ایالات متحده دیده‌ایم، به عقب برگشته‌ایم. بنابراین، من فکر می کنم رکود در راه است و این فقط یک مسئله زمان است. ماه گذشته، رکود به میزان 103.1 واحد منفی عمیق تر شد که بزرگترین شکاف بین بازدهی کوتاه مدت و بلندمدت از سپتامبر 1981، زمانی که اقتصاد ایالات متحده در ماه های اولیه رکود بود، را نشان می دهد.

اما وی نسبت به عواقب آن در بورس پس از شروع بحران هشدار داد و گفت: به نظر ما بدون آسیب نمی گذرد، هرچند مطمئن نیستم. واقعیت این است که اگر به حاشیه ها نگاه کنید، در سال 2021 و اندکی در سال 2022 به اوج خود رسیدند. البته، زمانی که تورم زیادی در اطراف دارید، می توانید اهرم عملیاتی بسیار خوبی برای به دست آوردن حاشیه های بالا به دست آورید. وقتی در رکود هستید، باید حاشیه سود را دو برابر کنیم. شما باید آنها را به حالت عادی برگردانید و سپس قیمت کاهش می یابد.

به گفته واتلینگ، با توجه به مسیری که اقتصاد پیش می رود، انتظارات درآمد در حال حاضر “بسیار خوش بینانه” است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا