علمی و پزشکی

۲ عامل شایع ابتلا به کبدچرب غیرالکلی

افراد دیابتی و کسانی که وزن اضافه می کنند در معرض بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند.

به گزارش شیمیشی ، وزارت بهداشت هند اعلام کرد: “افرادی که دارای اضافه وزن هستند و در معرض خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند ، زیرا شیوع این بیماری در حدود 9 تا 32٪ از جمعیت است.

محققان دریافتند که بیماری کبد چرب غیر الکلی در 40 تا 80 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و در 30 تا 90 درصد افراد چاق وجود دارد. مطالعات همچنین نشان می دهد که افراد مبتلا به این بیماری بیشتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی ، تجمع غیر طبیعی چربی در کبد است که علت دیگری غیر از مصرف زیاد الکل است که می تواند منجر به استئو هپاتیت غیر الکلی ، سیروز و حتی سرطان کبد شود. آمار نشان می دهد در دو دهه گذشته ، بار جهانی استئاتوهپاتیت غیر الکلی دو برابر شده است.

وزیر بهداشت هند به تایمز گفت: “هند اولین کشور در جهان است که نیاز به اقدام فوری علیه بیماری کبد چرب غیر الکلی را تشخیص می دهد.”

دولت دریافته است که می توان از استراتژی های برنامه بیماری های غیر واگیر موجود برای پیشگیری و کنترل اهداف ، تغییر رفتار و سبک زندگی ، تشخیص و مدیریت به موقع بیماری کبد چرب غیر الکلی و ایجاد ظرفیت در سطوح مختلف مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. پیشگیری ، تشخیص و درمان موثر این بیماری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا