ترندهای کسب و کارعمومی

کدام میلگرد تمام انتظارات صنعت فولاد را برآورده می کند؟

یکی از معروف ترین میلگردهای بازار فولادی کشور، میلگرد کارخانه آناهیتا گیلان است.همچنین مهمترین دلایل محبوبیت این میلگرد را توضیح خواهیم داد و توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید این محصولات فولادی را با بهترین قیمت تهیه کنید. محصولات این کارخانه جزو برترین انتخاب در صنعت فولادی کشور برای مصرف کنندگان است.

معرفی کارخانه آناهیتا گیلان و دلایل آن
کارخانه آناهیتا گیلان از دهه 60 شروع به تولید مقاطع فولادی کرد اما از نظر تولدی میلگرد 10 سال است که این گروه تولید می کند. میزان تولید میلگرد فعلی حدود 320 هزار تن در سال است که علاوه بر تامین نیاز کشور، صادر می شود. این کارخانه در شهر صنعتی رشت در استان گیلان مطابق با استاندارد ملی انواع گرید های میلگرد را تولید می‌کند.

بهترین انتخاب میلگرد در صنعت فولاد کشور

در واقع رعایت استانداردهای معین و شکل دقیق آج بر روی محل دقیق میلگرد در داخل بتن تاثیر دارد، زیرا طراحی دقیق شکل و اندازه آج می تواند اتصالی قوی بین میلگرد و بتن ایجاد کند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این میلگرد ها مقاومت بالای آنها در برابر نیروهای مختلف از جمله مقاومت تسلیم و نیروهای کششی است. در واقع، هر چه مقاومت این مقطع فولادی در برابر نیروهای کششی بیشتر باشد، میلگرد دارای مقاومت بیشتر در برابر خم شن دارد. و آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در فونداسیون و بتن تبدیل می‌کند.

آشنایی با مشخصات محصولات آناهیتا

میلگردهای این کارخانه بر اساس استاندارد ISIRI 3132 بر اساس استاندارد GOST 5781 روسیه ساده و آجدار در کلاس A1 و A4 تولید می شود و البته این کارخانه کلاس A4 به سلیقه مشتری تولید و تحویل میدهد.

سایز میلگرد این کارخانه بین 8 تا 32 می باشد که سایز 8 و 10 دارای 4 شاخه ، سایز 12 ، 14 و 16 دارای 2 شاخه و سایزهای 18 ، 20 ، 22 ، 25 ، 28 و 32 تک شاخه در طول 12 متر تقسیم شده.
بنابراین به طور کلی می توان میلگرد های آناهیتا گیلان را به دسته های زیر تقسیم کرد:

·  میلگرد ساده با استاندارد س۲۴۰

  • میلگرد آجدار مارپیچ نوع اول با استاندارد آج ۳۴۰
  • میلگرد آجدار مارپیچ نوع دوم با استاندارد آج ۳۵۰
    · میلگردهای آجدار جناقی نوع اول با استاندارد آج ۴۰۰
  • میلگرد آجدار جناقی نوع دوم با استاندارد آج ۴۲۰
  • میلگرد آجدار مرکب نوع اول با استاندارد آج ۵۰۰
  • میلگردهای آجدار مرکب نوع دوم با استاندارد آج ۵۲۰
    حال که دسته بندی‌های میلگرد این کارخانه را می‌شناسید، در ادامه به بیان خواص فیزیکی هر یک از آن ها مانند استحکام و دوام می پردازیم.
طبقه بندی استاندارد آج استحکام تسلیم استحکام نهایی نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم
حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل
آج‌دار مارپیچ آج ۳۴۰ ۳۴۰ ـ ۵۰۰ ـ ۱.۲۵
آجدار جناغی (دوکی) ج ۴۰۰ ۴۰۰ ـ ۶۰۰

۱.۲۵

آجدار جناغی (دوکی) آج ۴۲۰ ۴۲۰ ۵۴۵ ۶۰۰
آجدار مرکب آج ۵۰۰ ۵۰۰ ـ ۶۵۰ 1.25
آجدار مرکب آج ۵۲۰ ۵۲۰ ۶۷۵ ۶۹۰

روش تولید میلگردهای آناهیتا گیلان

تا اینجا با مشخصات و ویژگی‌های مهم میلگردهای این کارخانه آشنا شدید. حال می خواهیم در مورد نحوه تولید این محصول کارخانه آناهیتا گیلان صحبت کنیم، اما قبل از آن جالب است بدانید که دو ویژگی مقاومت بالا و وزن سبک از مهمترین مزیت های عملی هستند. در واقع مهندسان به دلایلی مانند عدم افزایش وزن سازه، ساخته شدن بر اساس پارامترهای لازم و سازگاری با بتن ترجیح می دهند از این نوع میلگرد استفاده کنند.

اما برای تولید میلگرد، این کارخانه ابتدا شمش های فولادی  5SP را قبل از ورود به خط تولید توسط واحد کنترل کیفیت آنالیز می کند تا در صورت داشتن خواص شیمیایی مطلوب، شمش ها وارد کوره گازسوز شوند.

سپس شمش های فولادی در کوره تا دمای 1250 درجه بالا می روند و پس از آن به سمت غلتک ها هدایت می شوند. همانطور که شمش ها در غلتک ها گرم می شوند، ضخامت آنها کاهش می یابد و سپس به اندازه دلخواه روی نگهدارنده های میانی ​​ساخته می شوند.

اکنون بسته به سایز و نوع میلگرد عملیات نهایی تحویل به مشتری انجام می شود، اما برای میلگرد کلاس A3 یک نکته وجود دارد و در آنجا مرحله دیگری وجود دارد که به آن ترمکس می گویند. در این مرحله، سطح آرماتور چین خورده به طور همزمان در آب سرد غوطه ور می شود، در حالی که فضای داخلی آن گرم می ماند. پس از این، آرماتور در معرض هوای آزاد قرار می گیرد تا یک شوک دمایی برای آرماتور ایجاد کند. این امر باعث کاهش شکنندگی میلگرد، افزایش جوش پذیری و دوام آن می شود.

دلیل بالا نرفتن وزن سازه با میلگرد های آناهیتا گیلان

در قسمت قبل گفتیم یکی از دلایلی که مهندسان این میلگرد را انتخاب می کنند عدم افزایش وزن سازه است اما دلیل این امر چیست؟

به طور مشخص پاسخ این سوال را باید در وزن این نوع میلگردها جستجو کرد. در حقیقت، میلگردهای آناهیتا گیلان بر اساس جدول وزن اشتال میلگرد  ساخته می شود که تاثیر بسزایی در وزن نهایی ساختمان ها دارد. اهمیت جدول اشتال میلگرد در انتخاب بهترین میلگرد بی تاثیر نیست به طوری که مهندسان همیشه به دنبال محصولاتی هستند که بیشترین همخوانی با این جدول دارد را در سازه های خود استفاده کنند.در جدول زیر وزن اشتال میلگرد و کارخانه فولاد آناهیتا گیلان را با هم مقایسه می کنیم.

سایز میلگرد جدول وزن اشتال میلگرد وزن میلگرد آناهیتا گیلان
8 5 4.2
10 7.5 6.5
12 10.7 9.8
14 14.6 13.8
16 18.9 18
18 24 23
20 29.7 28
22 35.6 34.5
25 46.2 45
28 58 55
32 75.8 73

چگونه می توان بازار میلگرد را به طور کامل بررسی کرد؟

  • تماس با تامین کنندگان: شما می توانید با تماس و یا مراجعه حضوری به تامین کنندگان میلگرد، در مورد قیمت ها، شرایط خرید و شرایط بازار اطلاعات بیشتری کسب کنید. با صحبت با تامین کنندگان، می توانید بازار را به طور مستقیم بررسی کنید و پاسخ سوالات خود را در مورد قیمت ها و روش های خرید دریافت کنید.
  • مشاوره تخصصی: در صورت نیاز می توانید با کارشناسان و مشاوران آهن آلات و سایر صنایع مرتبط مشورت نمایید. آنها می توانند شما را از طریق تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل قیمت راهنمایی کنند و نکاتی را در مورد خرید سودآورترین میلگرد به شما ارائه دهند. با استفاده از این روش ها و ابزارها و ابزارهای ذکر شده در بالا می توانید به درستی در مورد بازار میلگرد تحقیق کنید. با مطالعه و تحلیل اطلاعات قیمت، تغییرات بازار، تحلیل های ویژه و مشاوره تخصصی می توانید شناخت بهتری از بازار میلگرد به دست آورید و تصمیمات خرید بهتری بگیرید.

    چگونه میلگرد آناهیتا گیلان خریداری کنیم:

    وقتی صحبت از خرید مقاطع فولادی به میان می آید، معمولاً دو راه حل دارید: خرید مستقیم از کارخانه و خرید از بازرگانی های سطح کشور. در واقع شرکت تجاری و بازرگانی در طول سالیان متمادی توانسته است اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب کرده و نیاز آنها را به خرید مقاطع فولادی آهنگری تسهیل کند. در هنگام خرید میلگرد آناهیتا توجه داشته باشید که روی بدنه میلگرد یکی از نمادهای AG JU، AG CT یا AG ST حک شده است.

دکمه بازگشت به بالا