علمی و پزشکی

تغذیه چه نقشی در جلوگیری از سرطان دارد؟

آفتاب نیوز:

وی در پاسخ به این سوال که نقش غذا در پیشگیری از سرطان چیست؟ احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و وکیل دادگستری گفت: اگر غذا سالم نباشد و حاوی مواد خطرناکی مانند خرده نان باشد، باعث سرطان می شود. همچنین استفاده از شیر و گوشت حیواناتی که از نان کپک زده استفاده می کنند باعث سرطان می شود.

وی همچنین گفت: استفاده از روغن های سرخ شده مورد استفاده در فست فودها به دلیل سرخ شدن مکرر غذا می تواند باعث ایجاد سرطان در بدن انسان شود. آجیل های کنار جاده می توانند سمی باشند و میوه ها و سبزیجات فاسد و له شده نیز خطرناک هستند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: گاهی اوقات ما بهترین غذاها را داریم اما نحوه تغذیه ما به این معناست که سبزی و میوه به اندازه کافی دریافت نمی کنیم. آنتی اکسیدان ها برای بدن مهم هستند و اسیدهای چرب به اکسیداسیون غیر آنزیمی بسیار حساس هستند.

درشی با بیان اینکه انگور و انگور سیاه، سبزیجات سبز و رنگارنگ و گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند، گفت: مصرف زیاد گوشت قرمز، مرغ و روغن سرطان زا است.

وی با بیان اینکه باید از هر 5 گروه غذایی در هرم غذایی روزانه استفاده کرد، ادامه داد: برنج قهوه ای، نان سبوس دار و سبزیجات در پیشگیری از سرطان روده بزرگ بسیار موثر است.

این کارشناس تغذیه خطاب به مردان گفت: برای پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان پروستات اعتدال را در غذا رعایت کنید. خوردن بیش از حد غذا باعث تحلیل رفتن گلو و افزایش میزان اکسیدان ها در بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می شود.

به درستی یادآوری شد: فرد باید مرتباً غذا دریافت کند. فعالیت بدنی مناسب، خواب و آرامش روانی داشته باشند و هر بار توسط پزشک معاینه شوند.

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا