بین المللترندهای کسب و کار

چه کسانی نمیتوانند پاسپورت امارات بگیرند؟

درخواست برای اخذ پاسپورت امارات

روند درخواست برای اخذ پاسپورت امارات برای خارجی‌ها، مستلزم حضور طولانی‌مدت در این کشور است. درصورتی‌که فرد متقاضی در کشور امارات به دنیا نیامده باشد، دریافت شهروندی این کشور بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. بااین‌حال، دریافت پاسپورت کشور امارات امری ناممکن نبوده و نیازمند طی کردن مسیر پر چالشی است. بااینکه بخش بسیار کمی از افرادی که در حال حاضر در کشور امارات زندگی می‌کنند، شهروند این کشور هستند؛ اما می‌توانند از مزایای شهروندی و معافیت‌های به‌خصوص آن استفاده کنند.

شهروندان امارات متحده عربی، وظایف و حقوق متفاوتی در مقابل افرادی که اقامت دائم این کشور را کسب کرده‌اند، دارند. ازاین‌رو باید بین اقامت دائم امارات و اخذ پاسپورت این کشور، تفاوت قائل شد. برای مثال یکی از مزایای شهروندی امارات، دسترسی به خدمات بهداشتی و تحصیلی رایگان و استفاده حق استفاده از حمایت‌ها و کمک‌هزینه برای تهیه مسکن و بزرگ کردن فرزندان است.

از سوی دیگر طبق گزارش‌ها، مشخص‌شده است که شهروندان اماراتی در مقایسه با افرادی که اقامت دائم این کشور را کسب کرده‌اند، دسترسی بهتری به کسب موقعیت‌های شغلی دارند. ازاین‌رو اخذ پاسپورت امارات می‌تواند مزایای بسیار زیادی با خود به همراه داشته باشد که اقامت دائم و طولانی‌مدت، فاقد آن است. ازاین‌رو باید به‌خوبی با شرایط و قوانین دریافت چنین پاسپورتی، آشنایی داشته باشید.

Who can't get UAE passport

اخذ پاسپورت امارات به کمک مؤسسه‌های حقوقی

طبق قوانینی که توسط دولت امارات اعمال‌شده است، دریافت پاسپورت برای افراد خارجی بسیار سخت و مشکل خواهد بود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد این‌گونه عنوان می‌کنند که امکان دریافت چنین پاسپورتی وجود ندارد؛ اما درصورتی‌که شما به‌تمامی قوانین و مقرراتی که از سوی دولت امارات به‌خصوص در سال‌های جدید منتشرشده است، تسلط داشته باشید؛ متوجه خواهید شد که این مسیر، یک مسیر غیرممکن نیست؛ اما شاید بپرسید که از کجا می‌توان به چنین قوانینی دسترسی پیدا کرد؟

پاسخ بسیار ساده است. شما می‌توانید آخرین تغییرات حقوقی در خصوص قوانین کسب ویزای امارات را از مؤسسه‌های حقوقی سؤال کنید. این مؤسسه‌ها دارای تیم‌های مشاورین و وکلای مختلفی بوده که می‌توانند به‌تمامی سؤالات افراد متقاضی در خصوص شرایط دریافت شهروندی امارات، پاسخ دهند. اگر شما هم به دنبال چنین مؤسسه حقوقی می‌گردید، می‌توانید از خدمات متنوع مؤسسه سفیران ایرانیان استفاده کنید.

مؤسسه حقوقی سفیران ایرانیان یکی از بهترین و خوش‌سابقه‌ترین مؤسسه‌ها در خصوص مشاوره جهت اخذ پاسپورت امارات بوده و می‌تواند به‌تمامی سؤالات و ابهامات شما در این راه پاسخ دهد. همچنین این مؤسسه با تکیه‌بر وکلای خبره خود، بهترین و مناسب‌ترین راه برای دریافت پاسپورت امارات را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت سفیران مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های آن در تماس باشید.

معرفی کوتاه پاسپورت امارات

شهروندان امارات متحده عربی با داشتن یکی از قدرتمندترین گذرنامه‌ها و پاسپورت‌ها در بین تمامی کشورهای عربی، یکه‌تاز هستند. پاسپورت آبی امارات یکی از پاسپورت‌های بسیار معتبر جهان بوده که به شهروندان این کشور اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دریافت ویزا، به کشورهای بسیار زیادی سفر کنند. طبق آخرین رده‌بندی پاسپورت‌های معتبر جهان، پاسپورت امارات توانسته رتبه 15 را از آن خودش کرده و به صاحبان خود این اجازه را دهد تا بدون ویزا به 175 کشور مختلف، سفر کنند.

وضع قانون جدید در خصوص صدور پاسپورت امارات

کشور امارات یک کشور نسبتاً جوان است که در سال 1971 بنیان نهاده شد. در این مدت‌زمان، هفت‌پادشاهی مختلف دست‌به‌دست هم داده‌اند و باعث رشد قابل‌توجه این کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، فناوری و اقتصادی شده‌اند. قبل از سال 2021، قوانین اخذ پاسپورت امارات بسیار سخت و تقریباً غیرممکن بود. ازاین‌رو هیچ فرد خارجی نمی‌توانست تابعیت کشور امارات را به‌جز در شرایط بسیار خاص، مانند ازدواج و تولد به دست بیاورد.

حتی سرمایه‌گذاری در کشور امارات نیز نمی‌توانست شهروندی این کشور را برای متقاضیان خارجی به همراه داشته باشد؛ اما در عوض دولت کشور امارات به افرادی که در این کشور سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی می‌کردند، ویزای اقامت طولانی‌مدت 5 یا 10 ساله را اعطا می‌کرد. برای کشوری مانند امارات متحده عربی که چیزی در حدود 90 درصد از جمعیت آن را مهاجرین تشکل داده‌اند، وجود چنین قوانین سخت‌گیرانه شهروندی، مشکل‌آفرین بود.

همین امر باعث شد تا دولت این کشور در سال 2021 در قانون تابعیت خود، تجدیدنظری بسیار جدی کند. چندین و چند اصلاحیه در آیین‌نامه اجرایی قانون شهروندی و اخذ پاسپورت امارات برای کاهش میزان سختی دریافت آن اعمال شد. ازاین‌رو چنین تغییراتی موجب شد تا دریافت شهروندی امارات برای متقاضیان خارجی، ساده‌تر شود. طبق قوانین جدید امارات، متقاضیان خارجی به همراه همسر و فرزندانشان پس‌ازاین می‌توانستند برای دریافت پاسپورت امارتی خود درخواستی را به مقامات این کشور ارائه کنند. درصورتی‌که این افراد شرایط دریافت شهروندی امارات را رعایت کرده باشند، امکان صدور پاسپورت اماراتی برای آن‌ها وجود دارد.

نحوه اخذ پاسپورت امارات برای متقاضیان خارجی

قانون جدید تابعیت در امارات متحده عربی به متقاضیان خارجی واجد شرایط این اجازه را می‌دهد تا در صورت داشتن معیارهای به‌خصوص، از حق شهروندی این کشور برخوردار شوند. به‌عبارت‌دیگر، افراد خاصی مانند سرمایه‌گذاران، متخصصان و افراد با استعدادهای ویژه شانس دریافت پاسپورت امارت و شهروندی این کشور را دارند. البته باید بدانید که برای صدور چنین پاسپورتی نیاز به طی کردن مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با شرایط صدور پاسپورت امارات برای متقاضیان خارجی

همان‌طور که تا بدین جا نیز متوجه شدید، دریافت پاسپورت کشور امارات برای برخی از افراد با شرایط به‌خصوص، وجود دارد. این افراد بعد از اخذ پاسپورت امارات خود می‌توانند از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار شده و یک زندگی بی‌نظیر را برای خودشان به ارمغان بیاورند. البته برای واجد شرایط بودن شهروندی امارات و توانایی درخواست پاسپورت این کشور، نیاز است تا فرد خارجی در یکی از هفت دسته زیر قرار بگیرد.

درصورتی‌که قصد دارید تا در این کشور به دست بیاورید، باید یک ملک در این کشور خریداری کنید. حداقل میزان سرمایه‌گذاری لازم برای اخذ پاسپورت امارات هنوز به‌صورت دقیق بیان‌نشده است. بااین‌حال، قبل از تصویب اصلاحات جدید، زمانی که سرمایه‌گذاران فقط مجاز به دریافت ویزای بلندمدت 5 و 10 ساله بودند، حداقل میزان سرمایه‌گذاری 1.36 میلیون دلار در املاک مستغلات برای دریافت ویزای 5 ساله، ضروری بود.

از سوی دیگر سرمایه‌گذار موظف بود تا دارایی خودش را حداقل به مدت 3 سال حفظ کند. سرمایه‌گذاران خارجی برای اینکه بتوانند ویزای بلندمدت 10 ساله کشور امارات را کسب کنند، باید حداقل 2.7 میلیون دلار در امارات سرمایه‌گذاری می‌کردند. البته این شانس برای آن‌ها وجود داشت که سپرده خود را در یک بانک قرار داده و یا به کمک آن شرکتی را در این کشور به ثبت برسانند.

از بهترین شهرهای امارات برای سرمایه‌گذاری می‌توان به دبی و ابوظبی اشاره کرد که دارای معماری‌های بی‌نظیر و زیرساخت شهری قابل‌توجهی هستند. از دیگر شروط اصلی برای سرمایه‌گذاری در امارت می‌توان به این نکته اشاره کرد که فرد باید اثبات کند که سرمایه کافی را در اختیار داشته و برای سرمایه‌گذاری به وام متکی نیست. همچنین شخص متقاضی باید تعهد دهد که سرمایه خود را به مدت حداقل 3 سال، نگهداری خواهد کرد.

درخواست شهروندی امارات

در کشور امارت تابعیت تنها توسط حاکم امارات، ولیعهد و اعضا شورای اجرایی به یک فرد متقاضی اعطا خواهد شد؛ اما این بدان معنی نیست که شما باید مستقیماً با آن‌ها برای دریافت چنین حقی، در تماس باشید. چندین مؤسسه دولتی وجود دارند که به‌عنوان واسط بین طبقه حاکمیت امارات و شهروندان این کشور عمل می‌کنند. به این دادگاه‌ها، دادگاهی‌ها حاکمان و یا دادگاه‌های ولیعهد گفته می‌شود. این مقامات در هر یک از هفت قلمرو پادشاهی امارات در دسترس بوده و شما می‌توانید درخواست خودتان را به آن‌ها ارائه کنید.

درخواست شهروندی کشور امارت معمولاً به‌صورت آنلاین صورت خواهد پذیرفت. بااین‌حال به‌احتمال‌زیاد از شما خواسته خواهد شد تا شخصاً در یک جلسه شرکت کنید تا بررسی‌های بیشتر صورت بگیرد. هزینه‌های درخواست توسط مقامات مسئول مشخص خواهد شد و بسته به شرایط فرد متقاضی این هزینه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال اگر مدارکی دارید که باید به‌عنوان بخشی از درخواست خود ترجمه کنید، باید هزینه‌های ترجمه و تأیید آن را به هزینه‌های درخواست خود اضافه کنید. پس از ارسال درخواست به دادگاه حاکمان و یا ولیعهد، باید منتظر رسیدگی به پرونده خود باشید. تابعیت امارات فقط از طریق نامزدی در یکی از بخش‌های فوق و یا سایر روش‌های خاص گفته شد، (تولد و ازدواج) صادر خواهد شد.

درخواست پاسپورت امارت

پس‌ازاینکه توسط دادگاه حاکمان و یا ولیعهد امارات نامزد شهروندی این کشور شدید، رسماً تابعیت امارات به شما اعطا خواهد شد. بااین‌حال شهروندی امارات متحده عربی و اخذ پاسپورت امارت دو فرایند کاملاً جداگانه هستند. پس از دریافت تابعیت، نیاز است تا از طریق مراجع قانونی نسبت به دریافت پاسپورت خود، اقدام کنید. فرایند درخواست پاسپورت نیز به‌صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی انجام‌پذیر خواهد بود.

اخذ پاسپورت از طریق ازدواج

همان‌طور که عنوان شد، یکی از راه‌هایی که درنهایت می‌تواند منجر به دریافت پاسپورت کشور امارات برای افراد خارجی شود، ازدواج فرد با یک شهروند اماراتی است؛ اما باید بدانید که دولت امارات برای مهاجرت به امارات نیز قوانین سخت و دشواری را قرار داده است. طبق این قوانین تنها زنانی مجاز به کسب پاسپورت امارات می‌شوند که بتوانند با یک مرد امارتی ازدواج کنند. از سوی دیگر باید قبل از درخواست برای پاسپورت امارات، حداقل 5 سال با یکدیگر زندگی کنند. این افراد همچنین باید اثبات کنند که ازدواج آن‌ها از روی علاقه بوده و مدت‌زمان طولانی قرار است با یکدیگر زندگی کنند. درصورتی‌که زن از مرد اماراتی خودش طلاق بگیرد، پاسپورت او نیز باطل خواهد شد.

اخذ پاسپورت امارات از طریق تولد

کشورهای مختلف جهان از طریق دو قانون خون و خاک به کودکان متولدشده پاسپورت اعطا می‌کنند. طبق قانون خاک، تمامی کودکانی که در خاک یک کشور به دنیا بیایند، حق دریافت پاسپورت دارند. درحالی‌که طبق قانون خون، تنها کودکانی که والدین و یا یکی از آن‌ها تابعیت کشور موردنظر را داشته باشد، می‌توانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند. کشور امارات جز کشورهایی است که از قانون خون پیروی می‌کند. ازاین‌رو تنها کودکانی حق کسب پاسپورت امارات را دارند که پدرشان شهروند امارات بوده باشد. درصورتی‌که تنها مادر فرد متقاضی شهروند کشور امارات باشد، نمی‌تواند تا رسیدن به سن 18 سالگی، برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کند. البته کودکانی که در این کشور و از والدینی نامشخص به دنیا آمده‌اند نیز حق اخذ پاسپورت را خواهند داشت.

مزایای اخذ پاسپورت امارات

ازآنجایی‌که کشور امارات یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند جهان است، دریافت شهروندی این کشور نیز مزایای زیادی با خود به همراه خواهد داشت. از مهم‌ترین مزایای اخذ این پاسپورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بخش قابل‌توجهی از جامعه امارات که حدود 90 درصد آن را تشکیل می‌دهد، مهاجریان هستند. تبدیل‌شدن به شهروند اماراتی باعث می‌شود تا افراد بتوانند با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و تجارت خودشان را در این کشور توسعه دهند. آن‌ها می‌توانند به‌سادگی حساب‌های بانکی مختلف باز کنند، دارایی‌های خود را به‌صورت نامحدود ثبت کنند و شرکت‌های مختلفی را در این کشور تأسیس کنند. همان‌طور که عنوان شد، پاسپورت آبی‌رنگ امارات یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان بوده که رتبه 15 را در

نتیجه‌گیری

کشور امارات یکی از کشورهای پیشرفته و البته ثروتمندان جهان بوده که پاسپورت آن دارای ارزش و اعتبار بالایی است. این پاسپورت با داشتن رتبه 15 در میان پاسپورت‌های جهان، به دارندگان خود اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اخذ ویزا به 175 کشور جهان سفر کنند. طبق قوانین جدید دولت امارات افراد به‌خصوص و خاصی می‌توانند پاسپورت این کشور را کسب کنند. ازاین‌رو دانشمندان، مخترعان، پزشکان، استعدادهای خلاق و سرمایه‌گذاران در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند جهت اخذ پاسپورت امارات اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا