بین الملل

افزایش سن اهداکنندگان خون نگران‌کننده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون:

افزایش سن اهداکنندگان خون نگران‌کننده است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، افزایش سن اهداکنندگان خون را برای سال‌های بعد نگران‌کننده دانست.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی جمالی با قدردانی از همراهی اهداکنندگان خون در کشور گفت: وضعیت ذخایر خونی از ۴ روز به ۸ روز رسیده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با عنوان این مطلب که میانگین سن اهداکنندگان خون در کشور به ۳۵ تا ۴۰ سال رسیده است، افزود: این موضوع برای سال‌های بعد نگران کننده است و باید برنامه ریزی‌ها طوری پیش برود تا نسل جوان ما به چرخه اهداکنندگان خون اضافه شوند.

جمالی ادامه داد: ارتقای سطح فنی و آزمایشگاهی با استفاده از فناوری‌های تخصصی روز دنیا همچون راه اندازی آزمایش غربالگری مولکولی یا تست NAT در کنار افزایش مشارکت مردم و رشد ذخایر خون در کشور، بخشی از برجسته‌ترین اتفاقات سازمان انتقال خون در سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به تلاش سخت‌کوشانه کارکنان سازمان انتقال خون در سراسر کشور، افزود: معتقدیم کارکنان انتقال خون را باید سربازان گمنام نظام سلامت معرفی کرد، همان طور که اهداکنندگان خون نیز سرداران گمنام سلامت هستند و امیدواریم برای ارزش‌گذاری زحمات این دو قشر مؤثر در شاهراه حیاتی نظام سلامت به نهادینه کردن و ترویج این عبارت‌ها بین آحاد جامعه تلاش کنیم.

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا