استان ها

ساخت حسگر هیدورفن میکرومتری بر روی بدن ماهی

شیمیشی/ مازندران اولین دانشجو و محقق در حوزه دستگاه های میکرو و نانو الکترونیک می گوید: در تحقیق به نیازهای کشور توجه شد، برای این کار سنسور هیدروفن در اندازه میکرومتر را به عنوان پروژه دکتری انتخاب کردم. ایده اصلی طراحی برگرفته از سازه های موجود در طبیعت بر روی بدن ماهی است و قابلیت کار در دو نوع سونار فعال و غیرفعال را دارد.

دکتر مکتبی شمس ناتری متولد 1365 در شهرستان چالوس در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی، درباره ویژگی های آموزش عالی و تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده است، می گوید: از سال 1388 دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی. در بابل دارای مدرک لیسانس است و در دوره فوق لیسانس، دکتری و دو دوره به عنوان محقق فوق دکتری ادامه تحصیل داد. پس از مطالعه تئوری و فناوری دستگاه های میکروالکترونیک (MEMS) در کلاس دکتر بهرام جنسی، به این رشته علاقه مند شدم و با نظارت ایشان این قسمت را به عنوان موضوع پایان نامه خود انتخاب کردم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکتری را نزد دکتر

این موضوع به محقق در زمینه دستگاه های الکترونیکی میکرو و نانو یادآور می شود: دانش MEMS همانطور که از نامش پیداست توانایی طراحی و ساخت انواع دستگاه های مکانیکی و الکتریکی در مقیاس میکرو و نانومتری را دارد. به عنوان مثال در تلفن های همراه امروزی اکثر قطعات مانند: میکروفون، ژیروسکوپ، سنسور فشار، حسگر اثرانگشت، آنتن، دوربین، فیلتر و بسیاری از وسایل دیگر با این دانش ساخته می شوند و این یکی از رایج ترین مسائل است. در جهان

مدرسه شمس ناتری خبر داد که در آغاز همکاری با دکتر. من آن را به عنوان موضوع پایان نامه ارشد انتخاب کردم که امروزه در تلفن همراه، لپ تاپ و سیستم های امنیتی بسیار موثر است.

این پژوهشگر حوزه دستگاه های میکرو و نانوالکترونیک می گوید: در دوره دکتری سعی کردم موضوعی را که کشور به آن نیاز دارد و ساختار جدیدی در این زمینه داشته باشد، بررسی کنم. به عنوان یک پروژه دکتری که ایده اصلی طراحی است. از ساختارهای طبیعی روی بدن ماهی گرفته شده است و توانایی کار در سونار فعال و غیرفعال را دارد.

شمس ناتری ادامه داد: از جمله کاربردهای آن در کشتیرانی و دریا، برای پایش محیط زیر آب، در صنایع نظامی به عنوان مکان یاب زیر آب و در صنایع غذایی در شناورهای صیادی برای نظارت بر آبزیان در محیط استفاده می شود. کشتی

فاش شد: در دوره فوق دکتری زیر نظر دکتر. نصب و کالیبراسیون که در سال 1400 افتتاحیه رسمی شد و پس از آن در اتاق زرد آزمایشگاه (که لایه بندی توسط عکاسی انجام می شود) ساختیم و لایه بندی کردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا